Categories: ΕΛΛΑΔΑ

Στον ανακριτή ο καθηγητής του ΤΕΙ Σερρών

Ενώπιον του ανακριτή θα οδηγηθεί σήμερα, Παρασκευή, ο καθηγητής των ΤΕΙ Σερρών και οι συνεργοί του, ιδιοκτήτες φροντιστηρίου της πόλης, οι οποίοι είναι αντιμέτωποι με βαρύτατο κατηγορητήριο. 

Συγκεκριμένα, ο καθηγητής διώκεται για δωροληψία και εκβιασμό, ενώ οι συνεργοί του για άμεση συνέργεια σε δωροληψία. Οι κατηγορίες είναι σε βαθμό κακουργήματος.

Όπως αποκαλύφθηκε από την έρευνα, ο καθηγητής «έκοβε» φοιτητές του και στη συνέχεια τους προέτρεπε να κάνουν μαθήματα στο φροντιστήριο των συγκατηγορουμένων του, ενώ λάμβανε και «φακελάκια» από τους σπουδαστές για να τους περάσει, αλλά ζητούσε και ερωτικά ανταλλάγματα από φοιτήτριές του, για να τους βάλει καλό βαθμό.

Υπήρχε καταγγελία από συνεργάτη του καθηγητή από το 2011

Τη δράση του καθηγητή είχε αποκαλύψει παλιότερα καθηγητής που είχε βρεθεί στα ΤΕΙ το 2011. Συγκεκριμένα μετά από μήνυση για συκοφαντική δυσφήμηση που του είχε υποβάλει ο κατηγορούμενος, ο άνθρωπος που είχε διατελέσει εργαστηριακός συνεργάτης του, σε υπόμνημά του έκανε αναφορά στην αντιεκπαιδευτική συμπεριφορά του καθηγητή.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, επέλεγε για τις γραπτές εξετάσεις κάθε περιόδου θέματα τα οποία ήταν τελείως εκτός της εκπαιδευτικής φιλοσοφίας και πρακτικής, σύνθετα, πολύπλοκα και ασαφή με αποτέλεσμα να μην μπορεί αντικειμενικά κανένας φοιτητής ούτε με βάση τη μελέτη και την ατομική προσπάθεια, αλλά ούτε και με βάση το επίπεδο γνώσεων που απαιτείται από την εκάστοτε εξαμηνιαία εκπαιδευτική διαδικασία και διδασκαλία που γίνεται εντός της αίθουσας να ανταποκριθεί. 

«Αποτέλεσμα αυτού ήταν ο αριθμός των φοιτητών που τελικά αντεπεξέρχονται στην ανωτέρα διαδικασία να ήταν μηδενικός. Επίσης σε ότι αφορά τη βαθμολογία των σπουδαστών κατά τις δυο εξεταστικές περιόδους Φεβρουαρίου του έτους 2010 συγκεκριμένα δήλωσε ότι, στην πρώτη εξεταστική ενώ υπήρχαν διαφορετικές κόλλες και θέματα από κάθε έναν καθηγητή, έστειλε ηλεκτρονικά στον κατηγορούμενο τη βαθμολογία των φοιτητών προκειμένου να ενσωματώσει και ο ίδιος τους δικούς του βαθμούς. Εκείνος όμως αλλοίωσε τις βαθμολογίες και αυτό επέφερε το αποτέλεσμα να μην κριθούν επιτυχόντες αρκετοί σπουδαστές. Σε προφορική του επισήμανση ο κατηγορούμενος το απέδωσε σε λάθος προτρέποντας τους σπουδαστές να πάνε στην επόμενη εξεταστική! Στην αμέσως επόμενη εξεταστική, οι εξετάσεις διενεργήθηκαν με κοινή κόλλα θεμάτων ενώ στην κάθε κόλλα προέκυπτε ευδιάκριτα ποια θέματα ανήκαν στον καθηγητή καθώς και η αναλυτική βαθμολογία που αντιστοιχούσε σε κάθε θέμα». 

Όπως συνεχίζει στο υπόμνημα ο πρώην συνεργάτης του κατηγορουμένου «..απέστειλε στη συνέχεια στον καθηγητή με τον ίδιο τρόπο τις βαθμολογίες προκειμένου να προσθέσει το δικό του βαθμό… Όμως εκείνος αλλοίωσε και πάλι τις βαθμολογίες απορρίπτοντας αρκετούς από τους επιτυχόντες οι περισσότεροι εκ των οποίων ήταν αυτοί όπου η βαθμολογία τους είχε αλλοιωθεί και στην πρώτη εξεταστική».

Όπως καταγγέλλει ο πρώην συνεργάτης του καθηγητή, κατήγγειλε όλα τα παραπάνω προς το τμήμα Λογιστικής και συστάθηκε συμβούλιο το οποίο αποδέχτηκε ότι αλλοιώθηκαν οι βαθμοί των φοιτητών και με σκοπό να διορθωθούν τα πράγματα, δέχτηκε ομόφωνα να περάσουν οι φοιτητές!

Αποκαλυπτικές οι τηλεφωνικές συνομιλίες

Σε 20 ψηφιακούς δίσκους και 190 εκθέσεις απομαγνητοφώνησης τηλεφωνικών συνδιαλέξεων είναι καταγεγραμμένες οι συνομιλίες μεταξύ του καθηγητή στα ΤΕΙ Σερρών, του ιδιοκτήτη φροντιστηρίου στις Σέρρες και των συνεργών τους που είχαν δημιουργήσει όλοι μαζί, μια βιομηχανία χρηματισμού από φοιτητές που έδιναν από 250 ευρώ και πάνω, για να περάσουν τα μαθήματα της σχολής. 

Οι συνομιλίες αυτές είναι στη διάθεση των δικαστικών Αρχών και περιλαμβάνονται στην δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος των κατηγορουμένων και ξεπερνά τις 600 σελίδες. 

Ο ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου στις τηλεφωνικές συνομιλίες που έχει με τους φοιτητές εγγυάται την επιτυχία με συμμετοχή στα τμήματα του φροντιστηρίου, ανεξάρτητα αν οι φοιτητές θα είναι επαρκώς προετοιμασμένοι στα υπό εξέταση μαθήματα.

Ενδεικτική είναι η συνομιλία μεταξύ του ιδιοκτήτη φροντιστηρίου και φοιτητή: «…Λοιπόν ε… εγώ θέλω τώρα αυτή την ε.. Σεπτέμβριο .. να περάσω δυο μαθήματα με τρία… αλλά να τα περάσω σίγουρα εκατό τα εκατό, πως να σας το πω να το καταλάβετε ;» συμπληρώνοντας «δηλαδή δεν είναι θέμα τα λεφτά .. θέλω να τα περάσω …». Στη συνέχεια της συνομιλίας ο φοιτητής αναφέρει ότι δεν είναι προετοιμασμένος για τις εξετάσεις λέγοντας «εγώ σας είχα πει, έχω κενά ..» και ο ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου του απαντά: «..Δεν πειράζει θα διαβάσεις αυτά που θα.. αυτά εδώ που θα κάνουμε θα τα καταλάβεις και φτάνουν σου λέω αυτά. Τα κενά δεν μας πειράζουν. Αρκεί να διαβάσεις αυτά που θα κάνουμε. Έτσι;»

Οι καταγγελίες για «ιδιαίτερες σχέσεις» που έφταναν μέχρι και την σεξουαλική παρενόχληση, ήρθαν στο φως της δημοσιότητας αφού τα στόματα άνοιξαν. Παρ’ όλα αυτά η διάσταση αυτή έχει καταγραφεί και στις τηλεφωνικές συνομιλίες. 

Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στη δικογραφία, συγκεκριμένη φοιτήτρια προέκυψε να της παραδίδει άτυπα μαθήματα ο συγκεκριμένος καθηγητής, και μάλιστα στο σπίτι του. Στη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου καταγράφονται συνομιλίες στις οποίες η φοιτήτρια αναφέρει συνεχώς τα υπό εξέταση μαθήματα του καθηγητή και εκείνος την βεβαιώνει ότι θα κριθεί επιτυχούσα. 

Καθηγητής: «..θα σου πω κάτι.. και εκείνο που είπε η Μα.. και με τσάντισε βρε παιδί μου, επιτρέπεται να έχεις εμένα και να πηγαίνεις να δίνεις τόσα λεφτά στον άλλον να κάνεις φροντιστήριο;

Φοιτήτρια: «..κύριε εγώ αυτό είπα, να μας βοηθήσετε. Ο άλλος πραγματικά …»

Καθηγητής: «.. εγώ έχω κάποια ας πούμε περίεργα πράγματα… από τη στιγμή που είπα ότι η (αναφέρει το όνομα της φοιτήτριας) μου αρέσει θα το κάνω, είτε υπάρχει λόγος, είτε δεν υπάρχει.. Εγώ θα βοηθήσω γιατί το είπα, δεν θέλω ούτε τα λεφτά ούτε το ψέμα …»

Οι καταγγελίες στο τμήμα εκβιαστών της Ασφάλειας στη Θεσσαλονίκη έφτασαν πριν λίγο καιρό ενώ οι αδιάφθοροι της ΕΛΑΣ ανέλαβαν να ξεμπλέξουν το κουβάρι που είχε φθάσει σε απόγνωση τους φοιτητές και τις οικογένειές τους καθώς αποτελούσε κοινό μυστικό χρόνων η δράση της συγκεκριμένης ομάδας. 

Οι αστυνομικοί ξεκίνησαν την έρευνα από το φροντιστήριο με το οποίο συνεργαζόταν ο καθηγητής και στο οποίο πήγαιναν οι φοιτητές δήθεν για να κάνουν μαθήματα. Όπως διαπίστωσαν οι Αρχές το φροντιστήριο λειτουργούσε μόνο κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου ενώ όλη την υπόλοιπη περίοδο παρέμενε κλειστό. Η συχνότητα των μαθημάτων ήταν μόνο μια φορά για κάθε εξεταζόμενο μάθημα και δυο ως τέσσερις ώρες. Όπως όμως αναφέρουν οι Αρχές «το αξιοσημείωτο είναι το περιεχόμενο του μαθήματος το οποίο συνίσταται είτε στην απλή παράδοση φωτοτυπιώνείτε στην υπαγόρευση προς τους φοιτητές των λύσεων των ασκήσεων».

Ο ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου και η συνεργάτιδά του προέτρεπαν τους φοιτητές ότι ακόμα και αν δεν γνωρίζουν τις απαντήσεις στα θέματα των εξετάσεων, να γράψουν οτιδήποτε πολλές φορές ακόμη και άσχετα πράγματα ώστε να γεμίσουν την κόλλα τους!

Όπως κατήγγειλαν φοιτητές τα μαθήματα ήταν το απόστημα καθώς με 250 ευρώ στο φροντιστήριο, ο φοιτητής θα περνούσε το μάθημα του συγκεκριμένου καθηγητή.

Στην έφοδο που ακολούθησε στο σπίτι του καθηγητή βρέθηκαν πάνω από 1.600 γραπτά φοιτητών για το έτος 2018 και περίπου 4.500 ευρώ,  ενώ στο σπίτι του ιδιοκτήτη του φροντιστηρίου βρέθηκαν πάνω από 160.000 ευρώ!!

Πάντως οι καταγγελίες για τη δράση του συγκεκριμένου καθηγητή πάνε πολλά χρόνια πίσω καθώς φοιτητές υπό το φόβο, είχαν στείλει ανώνυμα στην ιστοσελίδα ΕΔΩΣΑ ΦΑΚΕΛΑΚΙ πληροφορίες αλλά και τις δικές τους περιπέτειες με τον συγκεκριμένο καθηγητή. 

«…Αληθινή ιστορία από πρώτο χέρι..τρία κορίτσια μαζί δήθεν φίλες. Οι δυο του έκαναν τα χατίρια- δεν ξέρω μέχρι πιο σημείο ακριβώς έφτασαν- ενώ η τρίτη δεν του έκανε τίποτα. Ήρθε η στιγμή της εξεταστικής έκατσαν δίπλα δίπλα ανέγραψαν η μια από την άλλη ακριβώς τα ίδια πράγματα. Οι δυο “ανήθικες” πήραν 8 ή 9 περνώντας το μάθημα ενώ η τρίτη πήρε 0,5 ή 1 δεν θυμάμαι ακριβώς»

Άλλος φοιτητής περιγράφει:

«Είχα και εγώ την ατυχία να έχω τον συγκεκριμένο καθηγητή είχα περάσει στο 7ο εξάμηνο όλα τα μαθήματα και μου είχαν μείνει 4 δικά του… έδινα τα μαθήματά του επί 3 χρόνια συνεχόμενα με αποτέλεσμα να πάρω πτυχίο μετά από έγγραφη καταγγελία που τού έκανα, με αποτέλεσμα εκείνο το εξάμηνο να περάσουν οι περισσότεροι φοιτητές».

(Πηγή)

POPAGANDA