Σύμφωνα με άρθρο στην εφημερίδα Τα Νέα τα ελληνικά μουσεία υστερούν σε επισκεψιμότητα και μετά βίας υπάρχει μία μόνο παρουσία, αυτή του Μουσείου της Ακρόπολης, μέσα στα 100 ιδρύματα με τους περισσότερους επισκέπτες παγκοσμίως. Το «The Art Newspaper» μας αποκαλύπτει ότι υπάρχει ένα μυστικό για μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών, την οποία όμως δεν ακολουθούν τα πολιτιστικά ιδρύματα.
Την ώρα που το 2014 στο Μουσείο του Λούβρου έκοβαν εισιτήριο τόσοι επισκέπτες όσοι σχεδόν οι κάτοικοι της Ελλάδας, το Εθνικό Μουσείο των Ανακτόρων στην Ταϊπέι μετρούσε περίπου 13.000 επισκέπτες την ημέρα κι ο Σαλβαδόρ Νταλί με τον μύθο που έπλασε γύρω από την προσωπικότητά του εξακολουθούσε να είναι ο πρώτος στις προτιμήσεις όσων αγαπούν τον σουρεαλισμό, η Ελλάδα έλαμψε διά της απουσίας της από τις λίστες με τα πρώτα σε επισκεψιμότητα μουσεία και εκθέσεις σε όλο τον κόσμο.
Μοναδική εξαίρεση το Μουσείο Ακρόπολης που έχει σταθερά μια θέση στα 100 ιδρύματα με τους περισσότερους επισκέπτες , το οποίο βρίσκεται στην 41η θέση από την 57η που βρισκόταν το 2013, με 1.377.405 επισκέπτες. Το επόμενο σε επισκεψιμότητα ελληνικό μουσείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό, δεν κατάφερε ούτε φέτος να κερδίσει μία θέση στην παγκόσμια κατάταξη καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ώς τον περασμένο Νοέμβριο είχε δεχθεί μόλις 437.395 επισκέπτες.
Υπάρχει κάποια συνταγή που βοηθά να κόβονται εισιτήρια και να γεμίζει το ταμείο; Υπάρχει, αλλά όπως αποδεικνύεται από την έρευνα δεν έχουν αντιληφθεί την ύπαρξή της ούτε τα μεγάλα ιδρύματα παγκοσμίως, που κινούνται με όρους μάρκετινγκ και χωρίς να λαμβάνουν υπόψιν τους τις ανάγκες του κοινού, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής: όχι στα καθιερωμένα ονόματα του παρελθόντος, όχι στις εκθέσεις ζωγραφικής, ναι στο ξενύχτι και στους μαραθωνίους λειτουργίας.
ΟΧΙ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΟΝΟΜΑΤΑ. Τα στοιχεία είναι εντυπωσιακά. Σύμφωνα με έρευνα του Εθνικού Κληροδοτήματος Τεχνών των Ηνωμένων Πολιτειών, μόνο το 6% των επισκεπτών πηγαίνει για να δει επί τούτου το έργο ενός καλλιτέχνη, ενώ το 88% υποστηρίζει πως κίνητρό του για να επισκεφθεί μια έκθεση είναι να κερδίσει σε γνώση.
ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ. Το κοινό φαίνεται να γοητεύεται από τη μεταμεσονύκτια εμπειρία, ενώ το μουσείο επιχειρεί να εκτονώσει την αυξημένη ζήτηση εισιτηρίων. Το άγχος, ωστόσο, που προκαλεί στους διοργανωτές το τόσο διευρυμένο ωράριο δεν φαίνεται πως θα επιτρέψει την καθιέρωσή του, αλλά μόνο την εφαρμογή του ως έκτακτο – κι άρα ακόμη πιο ελκυστικό – γεγονός.
Η πρώτη 5άδα των μουσείων με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα
1.Μουσείο του Λούβρου
2.Βρετανικό Μουσείο
3.Εθνική Πινακοθήκη Λονδίνου
4.Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης
5. Μουσείο του Βατικανού