Categories: ΚΛΠ

Η Sopexa αποκρυπτογραφεί τους foodies ανά τον κόσμο

 Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μεγάλης έρευνας « Sopexa Foodies Survey »  που πραγματοποιήθηκε από την Sopexa, σε foodies προερχόμενους από 6 διαφορετικές χώρες, η ελληνική κουζίνα βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα των προτιμήσεών τους ενώ δημοφιλέστερες αναδεικνύονται η ιταλική και η γαλλική. Κι αν οι τελευταίες, πέραν των εξαιρετικών εγγενών χαρακτηριστικών τους στηρίζονται και από marketing ενέργειες στις διεθνείς αγορές, η ελληνική κουζίνα αρχίζει να βρίσκει τη θέση της στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των εραστών της γεύσης αποκλειστικά και μόνο χάρη στην ποιότητα και την ποικιλία των υλικών της, την απλότητα των συνδυασμών τους, τα αναγνωρισμένα οφέλη στην υγεία και το «παρεΐστικο» ύφος της κουλτούρας της.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η έρευνα επιβεβαίωσε ότι το Διαδίκτυο αποτελεί τον «ζωτικό χώρο» και των foodies που ενημερώνονται και αλληλεπιδρούν καθημερινώς μέσα από τα social media αναζητώντας ή κοινοποιώντας μια νέα γεύση… δημιουργώντας ή υιοθετώντας ένα νέο food trend.

Οι ειδικοί σκιαγραφούν τους foodies

 

Ως εταιρεία αναφοράς στο διεθνές marketing τροφίμων και ποτών, η Sopexa εκπόνησε μία έρευνα τάσεων γαστρονομίας μέσω της διεθνούς κοινότητας των foodies, δηλαδή των ανθρώπουν που καθορίζουν ποια είναι ή θα είναι τα πιο δυνατά trends στο χώρο. Οι γνώμες και οι προτιμήσεις των foodies  εξάλλου ορίζουν τις αξίες του χρηματιστηρίου της γεύσης καθώς αποτελούν γνώμονα για τη βιομηχανία του τροφίμου σε παγκόσμιο επίπεδο.

Με περισσότερες από 3000 συμμετοχές σε 6 αντιπροσωπευτικές χώρες – Γερμανία, Γαλλία, Κίνα, Μεγάλη Βρετανία, Ιαπωνία και Κίνα – η Sopexa σκιαγραφεί το προφίλ των foodies διερευνώντας τις προτιμήσεις και τις  απόψεις τους που αντικατοπτρίζουν τις παγκόσμιες τάσεις στη γαστρονομία.

Ο μέσος όρος ηλικίας των πιο επιδραστικών foodies στις 6 χώρες είναι 33 ετών με τους  Ευρωπαίους να είναι πολύ πιο νέοι από τους Αμερικανούς αλλά μεγαλύτερης ηλικίας σε σχέση με τους Ασιάτες. Οι Ασιάτες επισκέπτονται πολύ τακτικά εστιατόρια ενώ οι foodies των δυτικών χωρών –με προεξάρχοντες τους Γάλλους – προτιμούν το μαγείρεμα για την οικογένεια και τους φίλους κι έτσι τα dinner parties αντικαθιστούν συχνά τις εξόδους για τους Ευρωπαίους.

 Όπως είναι αναμενόμενο για τους λάτρεις του φαγητού, οι γαστριμαργικές βραδιές σε εστιατόρια και κυρίως σε “newcomers” παραμένουν κυρίαρχη δραστηριότητα για τους απανταχού foodies καθώς 6 στους 10 απολαμβάνουν γεύματα εκτός σπιτιού περισσότερες από 3 φορές τον μήνα, αποδεικνύοντας έτσι τη δύναμη του χώρου της εστίασης. Εξάλλου, η γνώμη των foodies ορίζει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία ενός νέου εστιατορίου.

Ένα αναπάντεχο εύρημα σχετικά με τις συνήθειες των foodies είναι ότι επιλέγουν να ψωνίζουν σε τακτική βάση σε super markets σε ποσοστό που αγγίζει το 90% και όχι σε εξειδικευμένα καταστήματα delicatessen ή βιολογικών προϊόντων όπως πολλοί θα υπέθεταν. Αυτό το στοιχείο είναι εξαιρετικής σημασίας για τις εταιρείες, εξαγωγικές ή μη. Για την ορθή χάραξη της στρατηγικής τους ως προς την επιλογή των κατάλληλων δικτύων διανομής για τα προϊόντα τους. Ταυτόχρονα, αποτελεί κι ένα ισχυρό κάλεσμα προς τα ίδια τα super markets ώστε να ενισχύσουν την γκάμα της προσφοράς τους με προϊόντα περισσότερο γκουρμέ.

 

 

 

Οι foodies γοητεύονται από τα social media

Η έρευνα κατέγραψε το μεγαλύτερο ποσοστό foodies-bloggers ανάμεσα στους νεότερους Ασιάτες, με έναν στους 4 Κινέζους foodies να έχει και προσωπικό blog ενώ στον αντίποδα βρίσκονται οι Αμερικανοί εκ των οποίων  μόνο το 4% διατηρεί προσωπικό blog.  Όλοι, όμως, ανεξαιρέτως καταγωγής, αλληλεπιδρούν καθημερινά μέσω των social media γεγονός που φέρνει τους απανταχού ανήσυχους ουρανίσκους μπροστά σε όλες τις κουζίνες του κόσμου.

Οι foodies απευθύνονται στο Διαδίκτυο  προκειμένου να ενημερώνονται άμεσα για τις καινοτομίες του χώρου της γαστρονομίας αξιοποιώντας την ταχύτητα διάχυσης της πληροφορίας. Οι πιο συχνές αναζητήσεις και αναρτήσεις αφορούν σε προϊόντα, διευθύνσεις εστιατορίων και συνταγές ενώ το κοινό στοιχείο όλων αυτών είναι η λέξη «νέο».  

 Σύμφωνα με τις απαντήσεις τους στη Sopexa, οι foodies ενημερώνονται από ιστοσελίδες για θέματα που αφορούν στο φαγητό σε ποσοστό 86%. Οι υπόλοιπες πηγές ενημέρωσης και πληροφόρησης (κυρίως Τύπος και συναναστροφές) ακολουθούν με πολύ μικρότερα ποσοστά. Αυτό το δεδομένο που πιστοποιεί για ακόμη μία φορά τη μεγάλη δύναμη του Διαδικτύου και δη των social media στο χώρο του σύγχρονου marketing είναι αναγνωρισμένο από όλους τους μεγάλους διαφημιζόμενους και γι’ αυτό οι μεγάλες προΐοντικές αλλά και εθνικές καμπάνιες επενδύουν κυρίως σε online ενέργειες.

 Η γευστική εμπειρία πάνω απ’όλα…

 Στην ερώτηση «τί σας ενδιαφέρει/γοητεύει περισσότερο στο φαγητό;», οι foodies θέτουν ως προτεραιότητες – όπως φαίνεται και στον παρακάτω πίνακα – την ικανοποίηση του ουρανίσκου τους, το μοίρασμα αυτής της ικανοποίησης με τους συνδαιτυμόνες τους και την υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής (όλα ισχυρά στοιχεία της ελληνικής κουζίνας).  

 Κι αν το 89% των ερωτηθέντων δηλώνει ενδιαφέρον για την παραδοσιακή κουζίνα της χώρας του, η ανάγκη για αναζήτηση της γαστρονομίας των άλλων χωρών είναι εξίσου ισχυρή και καταγράφεται ως ο τρίτος πιο σημαντικός λόγος ενασχόλησης με τη γαστρονομία. Εξάλλου, είναι γνωστό ότι η γαστρονομία είναι ένα μέσο γνωριμίας και εξερεύνησης ενός διαφορετικού πολιτισμού! 

 

 

Οι Ιταλοί και οι Γάλλοι πρώτοι στις προτιμήσεις αλλά η Ελλάδα κάνει την έκπληξη…

 Στην ερώτηση «ποιές εθνικές κουζίνες προτιμάτε», οι foodies φέρνουν την ιταλική κουζίνα στην πρώτη θέση ενώ ακολουθούν η γαλλική, η κινέζικη και η ισπανική. Ακολουθούν οι αποκαλούμενες «εξωτικές κουζίνες» που αποτελούν το αδιαμφισβήτητο trend των τελευταίων χρόνων και η δεκάδα συμπληρώνεται από την ελληνική κουζίνα με ποσοστό 39% στις συνολικές προτιμήσεις.

Το ποσοστό είναι ιδιαίτερα υψηλό στην Αμερική όπου οι 7 στο 10 foodies δηλώνουν ότι λατρεύουν την ελληνική κουζίνα. Αντίστοιχα είναι τα ποσοστά σε Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία και Γερμανία : 1 στους 2 Ευρωπαίους λάτρεις της γαστρονομίας αγαπούν το ελληνικό φαγητό τόσο ώστε το κατατάσσουν στις πιο προσφιλείς εθνικές κουζίνες. Στη Γερμανία, μάλιστα η ελληνική κουζίνα κατακτά την 3η θέση στις προτιμήσεις!

Κι αν οι ευρωπαϊκές κουζίνες της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Γαλλίας βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των foodies αυτό δεν προκύπτει τόσο από τις γαστρονομικές επιλογές που προτείνουν όσο από την προσεκτική χάραξη μιας εθνικής στρατηγικής που εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες. Οι Γάλλοι, οι Ιταλοί και οι Ισπανοί έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν υψηλή δημοφιλία για τις εθνικές κουζίνες τους χάρη σε στοχευμένες ενέργειες προώθησης.

Αντίθετα, η ελληνική κουζίνα αρχίζει να εισέρχεται στο top 10 αποκλειστικά και μόνο χάρη στην ποιότητα και την ποικιλία των υλικών της, την απλότητα των συνδυασμών τους, τα αναγνωρισμένα οφέλη στην υγεία και το «παρεΐστικο» ύφος της κουλτούρας της. Δηλαδή, χάρη στη συνολική γευστική εμπειρία που αναζητούν σήμερα οι foodies και αναγνωρίζουν στην ελληνική γαστρονομία όταν την απαντούν.

Με αυτά τα χαρακτηριστικά, η ελληνική κουζίνα φαίνεται να αρχίζει να κάνει τα πρώτα της βήματα και στις πιο μακρινές ασιατικές χώρες.

ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΚΟΥΖΙΝΑ

ΓΑΛΛΙΑ

ΓΕΡΜΑΝΙΑ

 ΑΓΓΛΙΑ

ΗΠΑ

ΚΙΝΑ

ΙΑΠΩΝΙΑ

Ιταλική

64%

78%

76%

89%

86%

56%

Γαλλική

61%

 –

37%

76%

69%

70%

54%

Κινέζικη

61%

60%

55%

68%

66%

– 

58%

Ισπανική

58%

56%

46%

79%

70%

34%

63%

Ταϊλανδέζικη

58%

49%

46%

79%

63%

45%

65%

Ινδική

50%

62%

44%

76%

50%

16%

54%

Μεξικάνικη

47%

45%

41%

65%

73%

15%

44%

Ιαπωνική

43%

50%

22%

70%

55%

60%

Βιετναμέζικη

40%

40%

24%

62%

42%

15%

58%

Ελληνική

39%

38%

51%

58%

65%

11%

12%

Κορεάτικη

35%

19%

14%

47%

40%

48%

44%

Αμερικάνικη

33%

41%

29%

50%

– 

24%

21%

Μαροκινή

30%

48%

17%

58%

45%

5%

7%

Βραζιλιάνικη

25%

25%

17%

42%

41%

13%

14%

Λιβανέζικη

25%

40%

10%

60%

33%

2%

2%

Άλλη

12%

12%

8%

12%

18%

5%

16%

 

 «Τα αποτελέσματα της έρευνας που αναφέρονται στην προτίμηση για την ελληνική κουζίνα δεν με εξέπληξαν» σχολιάζει η Διευθύντρια της Sopexa Ελλάδας κυρία Βίκυ Κωστοπούλου «έχουμε στα χέρια μας θησαυρούς, ακόμα ανεκμετάλλευτους που με τον κατάλληλο σχεδιασμό marketing  έχουν προοπτική να αυξήσουν εντυπωσιακά την παρουσία τους στις ξένες αγορές, να επεκτείνουν την παρουσία τους πέρα από τα ethnic δίκτυα και να μπουν στην καθημερινότητα των καταναλωτών στις μεγάλες διεθνείς αγορές». 

minimatik

Share
Published by
minimatik