Η πεθερά του 52χρονου γιατρού που κατέληξε στο Περιστέρι καθώς δεν υπήρχε διαθέσιμο ασθενοφόρο για να τον μεταφέρει στο νοσοκομείο, μίλησε σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή και τόνισε μεταξύ άλλων πως «καταγγέλλω την αδράνεια του κράτους, την ανικανότητα, την ανευθυνότητα».
Περιγράφοντας το χρονικό του τραγικού περιστατικού που έρχεται να προστεθεί ανάμεσα σε εκείνα που πολίτες και τουρίστες ξεψυχούν περιμένοντας το ασθενοφόρο, η πεθερά σημείωσε πως ο 52χρονος ένιωσε ενόχληση που παρέπεμπε σε καρδιακό πρόβλημα, όταν κάλεσαν για βοήθεια η απάντηση του ΕΚΑΒ ήταν ότι «δεν υπάρχει διαθέσιμο ασθενοφόρο και υπάρχει και αναμονή».
Στην ερώτηση της οικογένειας να τον μεταφέρουν οι ίδιοι στο Αττικό νοσοκομείο επειδή βρίσκεται σε απόσταση 500 μέτρων από το σπίτι τους η απάντηση ήταν ότι το Αττικό ξεκινούσε εφημερία μετά τις 8 το πρωί.
Έτσι, η οικογένεια αποφάσισε μεταφέρει τον 52χρονο με δική της πρωτοβουλία σε ιδιωτικό θεραπευτήριο στην περιοχή του Περιστερίου, όπου ο άνδρας άφησε την τελευταία του πνοή.
Όπως καταγγέλλει η οικογένεια του 52χρονου, το ΕΚΑΒ επικοινώνησε μαζί τους μετά από 1 ώρα και είκοσι λεπτά. Το ΕΚΑΒ από την άλλη κάνει λόγο για καθυστέρηση 47 λεπτών.
«Στις 2:30 με πήρε ο σύζυγος και μου είπε: Ο Βασίλης μας έφυγε. Στις 1:55 κάλεσαν στο σπίτι του και απάντησε η εγγονή μου, και της είπαν: “θέλετε ασθενοφόρο ακόμα; Όχι, ευχαριστούμε, τον πήγαμε μόνοι μας”, απάντησε το παιδί».
«Καταγγέλλω την αδράνεια του κράτους, την ανικανότητα, την ανευθυνότητα», είπε η γυναίκα, τονίζοντας πως, «αισθάνθηκα ότι είμαι σε ένα μέρος στην έρημο, όπου δεν μπορεί να βοηθηθεί ένας άνθρωπος».
Όσον αφορά τα αίτια θανάτου του 52χρονου, η ίδια είπε ότι, υπέστη «οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου, κολπική μαρμαρυγή και ανακοπή» και εκτίμησε ότι, «αν είχε έρθει ασθενοφόρο μπορεί να είχε σωθεί».
Όπως εξήγησε, μετά την κηδεία του 52χρονου έτυχε να ακούσει τις εξαγγελίες για την ενίσχυση του ΕΚΑΒ και όπως είπε «θα πάθαινα εγκεφαλικό» εξηγώντας ότι αυτός ήταν ο λόγος που αποφάσισε να δημοσιοποιήσει τα όσα έζησαν.
Τονίζοντας ότι θέλησε να καταγγείλει «την αδράνεια του κράτους, την αμέλεια και την ανευθυνότητα».
Η ίδια μίλησε για καθυστέρηση 1 ώρας και 20 λεπτών σε αντίθεση με την ανακοίνωση του ΕΚΑΒ που κάνει λόγο για 47 λεπτά καθυστέρησης, όπως είπε η πεθερά το εκλιπόντος «έχουμε τα κινητά τις κλήσεις και ξέρουμε».
«Λυπάμαι που το λέω αλλά θα κάνετε κι άλλο τέτοιο ρεπορτάζ» δήλωσε η πεθερά του εκλιπόντος τονίζοντας: «Θέλω να δοθεί μία λύση για όλους αυτούς που θα βρεθούν σε αυτήν τη δύσκολη θέση».
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε χθες το ΕΚΑΒ για το περιστατικό, αναφέρει τα εξής:
«Σε συνέχεια δημοσιευμάτων αναφορικά με το περιστατικό θανάτου 52χρονου στο Περιστέρι Αττικής, θέλουμε να διευκρινίσουμε τα εξής:
Βάσει των επίσημων καταγεγραμμένων στοιχειών της Κεντρική Υπηρεσίας του ΕΚΑΒ Αθήνας, το Σάββατο 2 Ιουλίου 2023 στη 01:03 το πρωί το τηλεφωνικό κέντρο του 166 δέχθηκε κλήση από την περιοχή του Περιστερίου, σχετικά με περιστατικό άνδρα ηλικίας 52 ετών με αναφερόμενα συμπτώματα εφίδρωσης, πόνου στο στήθος και αίσθημα ναυτίας.
Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή όλα τα παρακείμενα στο σημείο ασθενοφόρα ήταν απασχολημένα σε άλλα επείγοντα περιστατικά. Το σήμα για το περιστατικό διαβιβάστηκε στο πρώτο άμεσα διαθέσιμο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ σαράντα επτά (47) λεπτά μετά τη κλήση, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκε τηλεφωνική επικοινωνία από ιατρό του Συντονιστικού Κέντρου των ασθενοφόρων για την επιβεβαίωση της κατάστασης του ασθενούς. Τότε οι οικείοι του ασθενούς ενημέρωσαν πως δεν θα χρειαστούν τη συνδρομή ασθενοφόρου του ΕΚΑΒ, διότι τον είχαν ήδη είχαν μεταφέρει (με ιδιωτικό μέσο) σε Ιδιωτική Κλινική (λόγω ύπαρξης ιδιωτικής ασφάλισης).
Για το συγκεκριμένο περιστατικό έχει διαταχθεί Κατεπείγουσα Διοικητική Έρευνα».