ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σχολεία: «Πρώτο κουδούνι» με κινητοποιήσεις ενάντια στις συγχωνεύσεις τμημάτων

Με κινητοποιήσεις από γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά με φόντο τις συγχωνεύσεις τμημάτων.

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Δυτική Αττική βρίσκεται σε κατάληψη από το πρωί από γονείς και μαθητές που ζητούν να μη γίνουν συγχωνεύσεις και να λειτουργήσει το ολοήμερο πρόγραμμα, καθώς αυτή τη στιγμή είναι στον αέρα λόγω των κενών στους εκπαιδευτικούς. Απαιτούν ακόμα προσλήψεις δασκάλων και εργαζομένων για την παράλληλη στήριξη.

Ο γραμματέας του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων Γιώργος Στεφανάκης μίλησε στο in.gr από τα γραφεία της διεύθυνσης πρωτοβάθμιας στο Αιγάλεω. «Στο 5ο δημοτικό του Αιγάλεω, υπάρχουν 27 με 28 παιδιά στην τάξη. Στο σύνολο είναι 120 παιδιά και δύο δάσκαλοι!», δήλωσε.

«Ζητάμε για τα παιδιά της Δυτικής Αττικής να ξεκινήσουν τη χρονιά χωρίς αυτά τα προβλήματα. Το ολοήμερο δεν μπορεί να λειτουργήσει με τέτοιους όρους», πρόσθεσε.

Οι γονείς και οι μαθητές ζητούν να μιλήσουν με τον προϊστάμενο της διεύθυνσης Ιωάννη Κάππο, που δεν βρίσκεται στο σημείο. «Να έρθει να ακούσει τα προβλήματα και να μας πει τι σκοπεύει να κάνει. Γιατί δεν έρχεται;», διερωτήθηκε ο κ. Στεφανάκης.

Παράλληλα, ο καθιερωμένος αγιασμός για τη νέα σχολική χρόνια δεν τελέστηκε στο 2ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης στον πεζόδρομο της Ικτίνου, καθώς οι μαθητές αρνήθηκαν να μπουν στις αίθουσες, διαμαρτυρόμενοι για την κατάργηση τμήματος θεωρητικής κατεύθυνσης και τη μετακίνηση οκτώ μαθητών αυτής σε άλλη σχολική μονάδα (στο 15ο ΓΕΛ στην οδό Κ. Ντηλ), εξέλιξη για την οποία, όπως αναφέρουν, ενημερώθηκαν μόλις λίγες μέρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο σχολείο μετέβη ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Κόπτσης, προκειμένου να συζητήσει με τους γονείς των μαθητών που διαμαρτύρονται, οι οποίοι πάντως ζήτησαν έγγραφη διαβεβαίωση ότι οι 8 μαθητές δεν θα μετακινηθούν, προκειμένου να γίνει ο Αγιασμός και να προσέλθουν όλοι οι μαθητές στις τάξεις τους.

Την ίδια στιγμή, υπό κατάληψη τελούν δύο δημοτικά σχολεία της Κρήτης με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το creta24.gr στο 1ο δημοτικό σχολείο Ανωγείων, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποφάσισε να προχωρήσει σε κατάληψη αντιδρώντας στην υποβάθμιση του σχολείου. Ο αγιασμός δεν έγινε, ενώ ο σύλλογος στην ανακοίνωσή του αναφέρει:

«Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ανωγείων, μετά από Έκτακτη Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε αποφάσισε να προχωρήσει σε κατάληψη του Σχολείου από την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου, λόγω του γνωστού θέματος υποβάθμισης του Σχολείου. Αγιασμός δεν θα πραγματοποιηθεί. Η κατάληψη αφορά μόνο το Δημοτικό Σχολείο, η λειτουργία των Νηπιαγωγείων δεν θα επηρεαστεί».

Αντίστοιχη η κατάσταση και στο δημοτικό σχολείο Κολυμβαρίου Χανίων, όπου επίσης δεν έγινε αγιασμός καθώς οι γονείς αντιδρούν στη συγχώνευση τμημάτων και το γεγονός ότι το σχολείο από 12θέσιο μετατρέπεται σε 10θέσιο.

Τι απαντάει η υφυπουργός Παιδείας

«Είναι ελάχιστες οι σχολικές μονάδες μπροστά στα τμήματα τα οποία υπάρχουν, που έχουν την ανάγκη συγχωνεύσεων», απαντάει  η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, μιλώντας στο ΕΡΤNews και την εκπομπή “Newsroom”.

Ενώ πρόσθεσε σχετικά, μεταξύ άλλων: «Οι συγχωνεύσεις των τμημάτων είναι μια άσκηση που ο εκάστοτε αρμόδιος Γενικός Γραμματέας, κάνει κάθε χρόνο, λόγω ακριβώς της διαφοροποίησης του μαθητικού πληθυσμού, σε συνεργασία με τους συναδέλφους του -γιατί ο γραμματέας είναι εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης- και τους Περιφερειακούς Διευθυντές.

Καταγράφει πού υπάρχει ανάγκη τα τμήματα να συγχωνευθούν, με απόλυτο σεβασμό του μεγάλου αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα. Αριθμός ο οποίος προϋπήρχε, δεν δημιουργήθηκε από τη Νέα Δημοκρατία. Ποτέ δεν τον ξεπερνούμε.

Εάν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αυξηθεί ο αριθμός με καινούργιες εγγραφές ή κάποιες μετεγγραφές, εννοείται ότι αλλάζει και η πολιτική του υπουργείου. Το σεβόμαστε απολύτως. Και ο αριθμός των συγχωνεύσεων που έγιναν μέχρι τώρα δεν ξεπερνά το 1,2%.

Είναι ελάχιστες οι σχολικές μονάδες μπροστά στα τμήματα τα οποία υπάρχουν, που έχουν την ανάγκη συγχωνεύσεων».

Ως προς τον αριθμό των παιδιών που θα βρίσκονται μέσα στα σχολεία μετά τις συγχωνεύσεις, σημείωσε:

«Το μέγιστο είναι 25 και 27. Σε κάποιες κάποιες περιπτώσεις όπως είναι η Γ’ Λυκείου, 22.

Ποτέ δεν ξεπερνούμε τον αριθμό αυτό, εκτός από ορισμένες εξαιρετικές περιπτώσεις που με τεκμηριωμένη και εμπεριστατωμένη και ειδικά αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή μπορεί να υπάρχει μια αύξηση. Αυτό συμβαίνει σε πολύ μικρές περιοχές που ίσως έχουν περισσότερους μαθητές».

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA