Μεγάλη έρευνα της Forensis αναπαριστά σε ένα διαδραστικό χάρτη τις κινήσεις του αλιευτικού και του πλωτού του Λιμενικού, χρησιμοποιώντας φωτογραφίες και βίντεο του αλιευτικού από το Λιμενικό, από τη Frontex, από παραπλέοντα πλοία, όπως και δορυφορικές εικόνες, σήματα κινδύνου, την κατάθεση του πλοιάρχου του Λιμενικού και στοιχεία από το ημερολόγιο καταστρώματος, ενώ διασταυρώνει τα στοιχεία αυτά με τις μαρτυρίες 26 επιζώντων, το μεγαλύτερο μέχρι στιγμής αριθμό, που δόθηκαν σε ερευνητές των δύο ομάδων και σε δημοσιογράφους των Guardian, STRG_F (ARD/Funk) και Solomon.
Στον διαδραστικό χάρτη καταγράφονται τόσο οι κινήσεις του αλιευτικού, όσο και οι κινήσεις του σκάφους του Λιμενικού μέσω φωτογραφιών και βίντεο που τραβήχτηκαν από το Λιμενικό, από τη Frontex, από παραπλέοντα πλοία, δορυφορικές εικόνες αλλά και από την κατάθεση του πλοιάρχου. Παράλληλα, σημειώνεται ότι τα στοιχεία διασταυρώθηκαν με τις μαρτυρίες 26 επιζώντων που δόθηκαν στην ερευνητική ομάδα των δημοσιογράφων των Guardian.
Σύμφωνα με την έρευνα της Forensis, το πλωτό του Λιμενικού πλησίασε το αλιευτικό κοντά στα μεσάνυχτα, αφού είχαν αποχωρήσει τα παραπλέοντα πλοία, και ζήτησε να το ακολουθήσουν με πορεία προς τα ιταλικά ύδατα.
Το σκάφος του Λιμενικού πλησίασε το αλιευτικό (όταν η μηχανή του σταμάτησε) έχοντας την πρύμνη του να αγγίζει την πλώρη του σκάφους. Τότε, ένας άνθρωπος φέρεται να σκαρφάλωσε στο αλιευτικό δένοντας σκοινί στο κιγκλίδωμα. Το σκοινί κόπηκε αλλά έγινε και δεύτερη απόπειρα, με αποτέλεσμα το αλιευτικό να ανατραπεί προς τα δεξιά.
Επιζώντες οι οποίοι δεν είδαν τη ρυμούλκηση, ανέφεραν ότι ένιωσαν να εκτινάσσονται απότομα προς τα μπροστά λίγη ώρα αφότου σταμάτησε η μηχανή του αλιευτικού.
Σύμφωνα με τη Forensis, μετά την ανατροπή του αλιευτικού, το πλωτό του Λιμενικού αποχώρησε προκαλώντας κύματα που συνέτειναν στη βύθιση του σκάφους. Οι μάρτυρες αναφέρουν ότι κατασχέθηκαν τα κινητά τηλέφωνά τους ενώ βρίσκονταν πάνω στο πλωτό του Λιμενικού μετά τη διάσωσή τους, αλλά και αργότερα κατά τη μεταφορά τους στην Καλαμάτα.
Σύμφωνα με την ανάλυση των συντεταγμένων και των χρόνων που δίνει στη δημοσιότητα το Λιμενικό, προκύπτει ότι για περίπου μία ώρα πριν την ώρα που δηλώνει το Λιμενικό ότι σταμάτησε η μηχανή του αλιευτικού, από τις 00:44 μέχρι τη 1:40, το αλιευτικό ήταν σχεδόν ακινητοποιημένο, με πορεία προς το νότο και μέση ταχύτητα περίπου μισό ναυτικό μίλι την ώρα. Τα στοιχεία αυτά διαψεύδουν την αναφορά στο ημερολόγιο καταστρώματος του πλωτού 920 και την ένορκη κατάθεση του πλοιάρχου, ότι από τις 23:57 μέχρι τη 1:40 το αλιευτικό κινούνταν προς τα δυτικά με ταχύτητα περίπου 3 κόμβους.
Τέλος, η έρευνα καταλήγει ότι υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις πως το Λιμενικό έχει κρίσιμες ευθύνες για το ναυάγιο, ενώ τονίζουν ότι ο τρόπος με τον οποίο η Ελληνική Ακτοφυλακή διηγήθηκε τα γεγονότα είναι πολύ πιθανό να είναι παραπλανητικός.