Passenger train IC55 (Thessaloniki - Athens) passes the accident site in Tempe valley, Larissa, April 3, 2023. IC55 is the first passenger train to pass the site since the February 28 rail accident that killed 57 people. / Διέλευση της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC55 (Θεσσαλονίκη - Αθήνα) από το σημείο του δυστυχήματος στα Τέμπη, Λάρισα, 3 Απριλίου 2023. Η IC55 είναι η πρώτη που επιβατική αμαξοστοιχία που περνάει από το σημείο έπειτα από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στις 28 Φεβρουαρίου που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.
Την Τρίτη κατέθεσε στην επιτροπή ο πρώην υπουργός Μεταφορών της κυβέρνησης Μητσοτάκη όταν συνέβη το έγκλημα των Τεμπών, Κώστας Αχ. Καραμανλής. Κατά την κατάθεσή του στην Εξεταστική της Βουλής για το έγκλημα των Τεμπών, πρώην υπουργός Μεταφορών επέμεινε στο αφήγημα του ανθρώπινου λάθους, κόντρα στις καταθέσεις των εμπειρογνωμόνων στην επιτροπή, ότι η ύπαρξη του συστήματος ETCS θα ήταν δυνατόν να εμποδίσει το δυστύχημα.
O Κώστας Αχ. Καραμανλής επέμεινε πως «σε ό,τι αφορά λοιπόν αυτά τα συστήματα θέλω να δηλώσω κάτι και να είμαι ξεκάθαρος: Σαφώς και θα συνέβαλαν στην αύξηση της ασφάλειας αλλά δεν υπάρχει βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα γιατί και τα συστήματα αυτά ανθρώπους χρειάζονται για να τα χειρίζονται, γιατί για να είναι ασφαλή τα τρένα ακόμα πιο σημαντικό και από όλες τις τεχνολογίες είναι να τηρείται ευλαβικά ο κανονισμός κυκλοφορίας.
Αυτός ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας, σύμφωνα σχεδόν με όλους τους μάρτυρες που πέρασαν από την επιτροπή σας, παραβιάστηκε κατά συρροή το βράδυ εκείνο. Αυτή είναι λοιπόν η πραγματικότητα και τέτοιες παραβιάσεις του γενικού κανονισμού λειτουργίας καμία ολοκλήρωση της 717 δεν θα μπορούσε να τις υπερνικήσει. Πρέπει επιτέλους, κατά την προσωπική μου άποψη, να ακουστεί και αυτό γιατί ο ελληνικός λαός και ιδίως οι οικογένειες που τις έπληξε τόσο άδικα αυτή τη τραγωδία, έχουν το δικαίωμα να γνωρίζουν».