Categories: SOCIAL MEDIA

Έχουμε ιδέα τι κοινοποιούμε στα social media;

Καταλαβαίνουμε τι κοινοποιούμε στα social media; Όχι τόσο καλά όσο πιστεύουμε, υποστηρίζει μία νέα έρευνα των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων Peking University και Cornell University.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στη βάση του Weibo, ενός κινεζικού μέσου κοινωνικής δικτύωσης που μοιάζει πολύ με το Twitter. Δύο ομάδες φοιτητών διάβασαν στο πλαίσιο της έρευνας 40 ποστ στο Weibo. Από τις δύο ομάδες, μόνο η μία είχε τη δυνατότητα να κάνει share. Το αποτέλεσμα ήταν ότι οι φοιτητές που μπορούσαν να κοινοποιήσουν τα ποστ είχαν χαμηλότερη απόδοση σε τεστ κατανόησης στο οποίο υποβλήθηκαν οι δύο κατηγορίες της έρευνας.

Οι χρήστες με δυνατότητα κοινοποίησης έδειξαν επίσης ότι δεν κατανοούσαν πλήρως το περιεχόμενο του ποστ που μόλις είχαν μοιραστεί. Όπως αναφέρουν οι ερευνητές, «η δυνατότητα άμεσης κοινοποίησης κάνει τους ανθρώπους να παίρνουν γρήγορες αποφάσεις, στερώντας τους έτσι το χρόνο να σκεφτούν σε βάθος το περιεχόμενο της πληροφορίας που μοιράζονται με τους φίλους τους».

«Όταν κοινοποιούμε πληροφορές, άθελά μας επιβαρύνουμε τις γνωστικές μας ικανότητες με επιπλέον πληροφορίες και αυτό έχει ως αποτέλεσμα η κατανόηση της πληροφορίας που μοιραζόμαστε να είναι περιορισμένη. Αυτό με τη σειρά του περιορίζει ακόμη περισσότερο τη διαδικασία εκμάθησης», προσθέτουν οι ερευνητές, για να καταλήξουν: «Τα ευρήματα της έρευνας παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο το ίντερνετ επηρεάζει τη διαδικασία διαβάσματος και μάθησης του ανθρώπου».

Ο νευρολόγος Christian Jarrett ανέφερε στη βρετανική εφημερίδα Independent ότι η παραπάνω έρευνα αποτυπώνει ένα φαινόμενο που οι ψυχολόγοι ορίζουν ως media multitasking. Σύμφωνα με αυτό, «όταν οι άνθρωποι αναπτύσσουν πολλές δραστηριότητες με αυτόν τον τρόπο, στην πραγματικότητα δεν κάνουν ταυτόχρονα πολλές ασχολίες, αλλά κινούνται μεταξύ των δύο, εναλλάσσοντας το σημείο προσοχής τους από τη μία στην άλλη. Αυτό επιβραδύνει την απόδοσή τους και στις δύο ασχολίες και περιορίζει την κατανόησή τους. Για αυτό, σύμφωνα με τον κ. Jarrett, «είναι κακή συνήθεια να ξοδεύει κανείς χρόνο στα social media πριν ξεκινήσει να εργάζεται σε κάποιο αντικείμενο».

Φυσικά όλα αυτά δεν θέλουν να πουν ότι τα social media μας κάνουν κακό: «Τέτοιου είδους έρευνες μας υποδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να χρησιμοποιούμε τα social media, ώστε να αξιοποιούμε τα πλεονεκτήματά τους και να περιορίζουμε τα μειονεκτήματά τους», αναφέρει ο νευρολόγος.

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA