Ο Χάουαρντ Γουίντσεστερ Χοκς ήταν Αμερικανός σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός. Ο κριτικός Λέοναρντ Μάλτιν είχε πει για τον Χοκς: «ο Χοκς είναι ο σπουδαιότερος “μη γνωστός” Αμερικανός σκηνοθέτης, και μπορεί η δουλειά του να μην είναι τόσο γνωστή όσο τα έργα των Φορντ, Ουέλς ή Ντε Μιλ, εκείνο δε σημαίνει πως ήταν λιγότερο ταλαντούχος». Το 1917 αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Κόρνελ ως πτυχιούχος μηχανικός. Πριν ασχοληθεί με τον κινηματογράφο την δεκαετία του ’20, υπήρξε οδηγός αγωνιστικών αυτοκινήτων , ενώ υπηρέτησε στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο ως πιλότος.
Στην αρχή, εργάστηκε σαν βοηθός σκηνοθέτη, μοντέρ και σεναριογράφος. Ο Χοκς επηρέασε πολλούς, γνωστούς σκηνοθέτες όπως τον Μάρτιν Σκορσέζε, τον Τζον Κάρπεντερ, τον Ρόμπερτ Άλτμαν και τον Κουέντιν Ταραντίνο. Τη δουλειά του θαύμαζαν σκηνοθέτες όπως από τον Φρανσουά Τρυφώ, τον Πίτερ Μπογκντάνοβιτς, τον Μάικλ Μαν και τον Ζακ Ριβέτ. Ο Χοκς, ωστόσο, είναι γνωστός για το εύρος των κινηματογραφικών ειδών που χρησιμοποίησε, αφού μεταξύ άλλων ταινίες του είναι το Η Γυναίκα με τη Λεοπάρδαλη (1938), Ξαναπαντρεύομαι τη γυναίκα μου (1940), Ο Λοχίας Γιορκ (1941), Πάθος και αίμα (1946), Το κόκκινο ποτάμι (1948), το Ο Βαρνάβας, η Εντβίνα, η Μαϊμού και το Μπογκόμολετς (1952), Οι Άντρες Προτιμούν Τις Ξανθιές (1953).
Ο Χοκς υπήρξε υποψήφιος για Όσκαρ Σκηνοθεσίας, το 1942, για την ταινία του Ο Λοχίας Γιορκ, ενώ το 1975 τιμήθηκε με Τιμητικό Όσκαρ, ως «ένας από τους καλύτερους Αμερικανούς σκηνοθέτες, που τα έργα του κατέχουν μία διαπρεπή θέση στον παγκόσμιο κινηματογράφο».