Το πεδίο των ψηφιακών μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από κατακερματισμό, έλλειψη αξιοπιστίας στις ειδήσεις, πολιτική πόλωση στα μέσα, αλλά σημειώνει και ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά στη χρήση social media για την εμπλοκή με την ειδησεογραφία, όπως αναφέρει η ετήσια έκθεση του Ινστιτούτου του Reuters για την Ψηφιακή Ενημέρωση, που καλύπτει 46 χώρες.
Όπως σημειώνει η έκθεση, η μακροχρόνια πολιτική πόλωση αντικατοπτρίζεται στα μέσα ενημέρωσης της Ελλάδας και το 2020. Ταυτόχρονα τα μέσα επηρεάστηκαν δεόντως από την πανδημία, με τις δαπάνες στην τηλεοπτική διαφήμιση να μειώνονται κατά 61% το 2020 σε σύγκριση με το 2019.
Η έκθεση στέκεται και στα χρήματα από τη λίστα Πέτσα που έδωσε η κυβέρνηση και στην κριτική που ασκήθηκε για αυτά, καθώς και στην απορρόφηση πόρων από μη αξιόπιστα μέσα ενημέρωσης. Το Reuters θυμίζει ότι 54% των πολιτών εναντιώνεται στις κρατικές ενισχύσεις ΜΜΕ, ενώ την ίδια ώρα, αναφέρεται τόσο στην δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ότι τα social media είναι «απειλή για τη Δημοκρατία», όσο και στις μομφές εναντίον του ότι προσπαθεί να απαξιώσει πηγές πληροφόρησης που δεν μπορεί να ελέγξει.
Σημειώνεται ότι η έκθεση στέκεται και στις αλλαγές που υπήρξαν στο μιντιακό τοπίο, όπως την επαναφορά του MEGA από τον εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη.
Ο μέσος Έλληνας συμμετέχων στην έρευνα δήλωσε ότι χρησιμοποιεί περισσότερες ψηφιακές πηγές ενημέρωσης από οποιονδήποτε άλλον στις 46 χώρες που συμμετείχαν, πλην της Κένυας, σαφής ένδειξη για το επόμενο χαρακτηριστικό,
Μόλις 32% εμπιστεύεται εν γένει τις ειδήσεις στα ψηφιακά ΜΜΕ (χαμηλότερο ποσοστό στην ΕΕ μετά το 30% Γαλλίας και Ουγγαρίας) και ακόμη χειρότερα, μόλις 12% πληρώνει για αυτή την ψηφιακή ενημέρωση.
Σημαντική αύξηση σημειώθηκε στη χρήση Podcast από τους χρήστες του διαδικτύου, ενώ την τιμητική τους στο κομμάτι της ερευνητικής δημοσιογραφίας και του εγχειρήματος έχουν οι Reporters United, και το Inside Story.