Categories: SOCIAL MEDIA

«Ρατσιστικό» παντελόνι αξίας 1.190 δολαρίων από τον οίκο Balenciaga;

Οργισμένες αντιδράσεις έχει προκαλέσει ο οίκος Balenciaga, καθώς τον κατηγορούν ότι ένα παντελόνι 1.190 δολαρίων προσβάλλει την κουλτούρα των μαύρων. 

Το επίμαχο ρούχο φέρει «ενσωματωμένο» ένα εσώρουχο (κάτι σαν μποξεράκι), που προεξέχει από το πάνω μέρος και θυμίζει πολύ το διάσημο στιλ των χιπ χοπ μουσικών. 

Ο οίκος Balenciaga δήλωσε πως συνηθίζει να συνδυάζει κομμάτια σε ένα και μόνο ρούχο, φέρνοντας ως παράδειγμα «κομμάτια τζιν πάνω από παντελόνια φόρμας και πουκάμισα με κουμπιά πάνω από t-shirt. «Το συγκεκριμένο παντελόνι είναι επέκταση αυτού του οράματος», σημείωσε η Ludivine Pont, επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ του οίκου. 

Η μόδα των «φαρδιών παντελονιών»,  τα οποία αφήνουν εκτεθειμένα τα μποξεράκια, έγινε δημοφιλής από skaters και καλλιτέχνες της χιπ χοπ μουσικής στη δεκαετία του 1990 και συνεχίστηκε σχεδόν μέχρι τα μέσα της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα. Ωστόσο, πολλές πολιτείες των ΗΠΑ θέσπισαν νόμους που απαγόρευαν την συγκεκριμένη πρακτική, κάτι που πολλοί αντιλαμβάνονται ως διάκριση απέναντι στους μαύρους. 

Μια σχετική ανάρτηση στο TikTok, που χαρακτήριζε ρατσιστικό το παντελόνι, μετρά πάνω από 1.6 εκατομμύρια views.  Ο χρήστης Mr200m, είδε το παντελόνι σε κατάστημα του Λονδίκου και δημοσίευσε βίντεο, στο οποίοι κάποιος ακούγεται να λέει: «Αυτό φαίνεται πολύ ρατσιστικό… Έχουν ράψει μποξεράκι μέσα από την φόρμα». 

@mr200m__

You know when something feels racist @sxbwxyy I have questions ##fypシ

♬ original sound – Mr200m

Πολλοί χρήστες, ωστόσο, θεώρησαν ότι το σχέδιο δεν ήταν ρατσιστικό, με κάποιον να τονίζει πως τα μποξεράκια στα παντελόνια ήταν «πολύ συνηθισμένα στη δεκαετία του ’90».

«Τα φαρδιά ρούχα υπήρξαν σημαντικά για τους Αφροαμερικανούς. Ωστόσο εταιρείες όπως η Balenciaga εκμεταλλεύονται το στιλ και την κουλτούρα των μαύρων για κέρδος», σημείωσε η Η Marquita Gammage, αναπληρώτρια καθηγήτρια Αφρικανικών Σπουδών του California State University. 

Το 2018, η Balenciaga ζήτησε δημόσια συγγνώμη για ένα βίντεο που δημοσιεύτηκε στο ίντερνετ και έδειχνε έναν Κινέζο πελάτη να δέχεται επίθεση σε πολυκατάστημα στο Παρίσι. Το περιστατικό προκάλεσε οργισμένες αντιδράσεις στα κινεζικά social media, με το hashtag #BoycottBalenciagaDiscriminatesAgainstChinese να μετρά τουλάχιστον 29 εκατομμύρια views.

ΠΗΓΗ

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA