Ένα ακόμη περιστατικό αποκλεισμού των προσφύγων από το δικαίωμα στη μόρφωση φέρνουν στη δημοσιότητα οι «Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί» καταγγέλλοντας ότι μετά από μια αυθαίρετη και καταχρηστική βαθμολόγηση καθηγητή σε ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης, ασυνόδευτος πρόσφυγας υποψήφιος στις πανελλαδικές απομακρύνθηκε από την αίθουσα των εξετάσεων. Και αυτό ενώ ήδη είχε μπει στην αίθουσα και έγραφε το πρώτο του μάθημα, τα Νέα Ελληνικά!
Όπως δημοσιεύει το alterthess.gr που ανέδειξε το θέμα, οι Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί, αναφέρουν πως ο πρόσφυγας Α.Σ. από το Πακιστάν έφτασε στην Ελλάδα ως ασυνόδευτος και ζήτησε άσυλο. Επί τρία έτη φοιτούσε στο σχολείο και ολοκλήρωσε φέτος τις δευτεροβάθμιες σπουδές του σε Επαγγελματικό Λύκειο της Θεσσαλονίκης. Ως υποψήφιος για τις πανελλαδικές εξετάσεις πήγε στις 16 Ιουνίου στην αίθουσα για να γράψει το πρώτο του μάθημα, όταν μετά από λίγη ώρα και με εντολή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης απομακρύνθηκε από την αίθουσα πριν προλάβει να ολοκληρώσει την εξέτασή του!
Ο αποκλεισμός του, όπως αναφέρουν οι Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί, οφείλεται σε μια αυθαίρετη και καταχρηστική βαθμολόγηση που έγινε εις βάρος του από έναν διδάσκοντα στο ΕΠΑΛ απ’ όπου αποφοίτησε. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η βαθμολογία του συγκεκριμένου μαθητή σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα κυμαίνεται πάνω από τον μέσο όρο βαθμολογίας της τάξης του ενώ τα δύο συγκεκριμένα μαθήματα που η βαθμολογία του ήταν χαμηλή, ήταν εργαστηριακά και όχι εξεταζόμενα στο τέλος της χρονιάς.
Ο μαθητής είχε ήδη καταθέσει ένσταση για την αυθαίρετη βαθμολόγηση του στον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου και έχει αναφέρει τον κίνδυνο αποκλεισμού του από τις εξετάσεις στον Συνήγορο του Πολίτη. Υπό αυτήν την έννοια το ζήτημα του βαθμού του, όταν πήγε να δώσει τις εξετάσεις του, εκκρεμούσε.
Πέρα όμως από το εκκρεμές ζήτημα της βαθμολόγησής του, κρίνεται απαράδεκτο μαθητής, με όλο το άγχος που συνεπάγεται η διαδικασία των πανελλαδικών για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες και ειδικότερα εν μέσω τόσων αποκλεισμών που βιώνουν οι αιτούντες άσυλο στη χώρα μας, να εισέρχεται στην αίθουσα των εξετάσεων και πριν καν ολοκληρωθεί η εξέταση να απομακρύνεται από την αίθουσα.
Για την υπόθεση αυτή ο μαθητής Α.Σ. προτίθεται ν’ απευθυνθεί και προς τον Επίτροπο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και προς κάθε άλλη αρμόδια εθνική ή ευρωπαϊκή δικαστική ή διοικητική αρχή, προς απόδοση της δικαιοσύνης.
Σύμφωνα με τους Ανάδοχους Εκπαιδευτικούς, ο πρόσφυγας ζήτησε επειγόντως από τις αρχές να του αποδοθεί η βαθμολογία που δικαιούται, και η οποία αυθαίρετα και καταχρηστικά του στερήθηκε από τον καθηγητή του, ώστε να μην αποκλειστεί από τη συμμετοχή του στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Επίσης ζητά τη διερεύνηση των συγκεκριμένων συνθηκών, καθώς και των πραγματικών κινήτρων που οδήγησαν τον καθηγητή στην αυθαίρετη βαθμολόγησή του. Για το ζήτημα διερευνάται, μάλιστα, αν τα κίνητρα για την συγκεκριμένη βαθμολόγηση ήταν ρατσιστικά.
«Η δραματική απόκλιση της βαθμολογίας του συγκεκριμένου καθηγητή κρίνεται αυθαίρετη, καθώς δεν αντιστοιχεί στην πραγματική επίδοση του μαθητή» σημειώνεται στην καταγγελία των ανάδοχων εκπαιδευτικών που ως εθελοντές δάσκαλοι «στηρίζουν την προσπάθεια του μαθητή Α.Σ. για μόρφωση, για μια καλύτερη ζωή σε μια ανθρωπιστική κοινωνία».
«Υποστηρίζουμε κάθε παιδί που προσπαθεί να ενταχθεί στο εκπαιδευτικό μας σύστημα για να “προκόψει στα γράμματα”. Τα ασυνόδευτα ανήλικα αποτελούν την πλέον ευάλωτη ομάδα παιδιών. Ο αποκλεισμός των παιδιών από το αγαθό της εκπαίδευσης τα οδηγεί μοιραία στο κοινωνικό περιθώριο. Όμως σε όλα τα παιδιά του κόσμου αξίζει μια αξιοπρεπής θέση στην κοινωνία. Θα συνεχίσουμε ν’ αγωνιζόμαστε γι’ αυτό» καταλήγουν στην ανακοίνωσή τους.
Υπενθυμίζεται πως οι ανάδοχοι εκπαιδευτικοί αποτελούν μία πρωτοβουλία συνταξιούχων και εν ενεργεία εκπαιδευτικών που από το καλοκαίρι του 2018 στη Θεσσαλονίκη υποστηρίζουν τη φοίτηση των ασυνόδευτων προσφύγων που φιλοξενούνται σε ξενώνες της πόλης.