Shoppers grab televisions at the Target in Knoxville, Tenn., minutes after it opened on Friday, Nov. 25, 2011. Shoppers flocked to stores at midnight, hoping to score deep discounts on everything from appliances and televisions to toys and clothes on Black Friday. (AP Photo/The News Sentinel, Wade Payne)
H Black Friday ήρθε από το πουθενά και μέσα σε τρία χρόνια έχει καταφέρει και έχει ανατρέψει τις ισορροπίες στο ελληνικό εμπόριο. Με βάση τα περσινά στοιχεία – σύμφωνα με όσα είχαν αναφέρει στελέχη της αγοράς ηλεκτρικών στο News24/7 – η Μαύρη Παρασκευή μπορεί και να ανεβάσει έως και 10% τις ετήσιες πωλήσεις μίας αλυσίδας. Το φαινόμενο δεν είναι μόνο ελληνικό καθώς όπως αναφέρει ο Guardian, η Black Friday βοήθησε στο να αυξηθούν σημαντικά οι πωλήσεις στην Βρετανία πέρυσι τον Νοέμβρίο.
Μία άλλη, διεθνής έρευνα που ήρθε πρόσφατα στο φως δείχνει ότι η Ελλάδα είναι από τις χώρες όπου οι πωλήσεις την Black Friday “εκτοξεύονται” σε σύγκριση με τις “κανονικές” Παρασκευές. Συγκεκριμένα ενώ ο παγκόσμιος μέσος όρος αύξησης είναι 624% στην χώρα μας φθάνει στο αστρονομικό 2.600%, νούμερο που αποδεικνύει την καταναλωτική “τρέλα” της ημέρας. Το συγκεκριμένο νούμερο κατατάσσει την Ελλάδα τέταρτη στον κόσμο και στις 55 αγορές που πραγματοποιήθηκε η έρευνα.
Πάνω από την Ελλάδα βρίσκεται το Πακιστάν ( 11.525%) , η Ουγγαρία ( 9.750%) και η γειτονική Ιταλία (4.516%). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει, με μικρή διαφορά από την Ελλάδα, η Νότιος Αφρική με ποσοστό 2.571%. Στον αντίποδα η χώρα με την μικρότερη άνοδο είναι η Ταϊλάνδη με ποσοστό “μόλις” 46%.
(Πηγή)