Categories: ΕΛΛΑΔΑ

Πώς κόπηκε στα δύο το «Καλλιστώ»: Ερευνώνται τα αίτια του ατυχήματος

Ο πλοίαρχος του Maersk Launceston έχει συλληφθεί, ενώ δύο μέλη του πληρώματος τπυ πολεμικού πλοίου που τραυματίστηκαν κατά τη σύγκρουση μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών και δεν διατρέχει κίνδυνο η ζωή τους. Τώρα είναι σε εξέλιξη έρευνες προκειμένου να διαπιστωθούν τα αίτια του απίστευτου ατυχήματος που οριακά δεν οδήγησε στη βύθιση τπυ πολεμικού πλοίου.

Η σφοδρή σύγκρουση με το θηριώδες Maersk Launceston

Το περιστατικό της σύγκρουσης σημειώθηκε στις 7:30 το πρωί. Εκείνη την ώρα το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» επέπλεε από το ναύσταθμο Σαλαμίνας, ενώ το Maersk Launceston σύμφωνα με το marrinetraffic.com είχε αναχωρήσει από τον Πειραιά στις 7:11 με προορισμό το λιμάνι του Τσανάκαλε στην Τουρκία.

Οταν τα δύο πλοία διασταυρώθηκαν το αποτέλεσμα ήταν το θηριώδες πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας Maersk να περάσει κυριολεκτικά πάνω από το «Καλλιστώ», στο σημείο της πρύμνης του πολεμικού πλοίου, και να το κόψει στα δύο!

Από τη σύγκρουση των δύο πλοίων τραυματίστηκαν δύο μέλη του πληρώματος του πολεμικού πλοίου που διακομίστηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών, ενώ το πλοίο αν είχε υποστεί πολύ μεγάλες ζημιές και σημειωνόταν εισροή υδάτων. Το «Καλλιστώ», κομμένο στα δύο, είχε πάρει επικίνδυνη κλίση και αρχικά υπήρχε η εκτίμηση πως θα βυθιζόταν, ωστόσο η άμεση επέμβαση του λιμενικού, σκαφών και πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και ρυμουλκών, ήταν καθοριστική. Ετσι το πλοίο ρυμουλκήθηκε στο ναύσταθμο Σαλαμίνας προκειμένου να γίνει επιθεώρηση των ζημιών που έχει υποστεί και να δοθούν απαντήσεις στα αίτια του ατυχήματος.

Ο ρόλος του πλοηγού από το Maersk Launceston

Ανάμεσα στα όσα αναζητούν οι αρχές για να καταλήξουν στο πόρισμα για τα αίτια του ναυτικού ατυχήματος είναι και ο ρόλος του πλοηγού που προβλέπεται να υπάρχει στα πλοία όταν αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά. Πάντως βάσει του είχε αποβιβαστεί από το Maersk Launceston δύο ναυτικά μίλια πριν το σημείο της πρόσκρουσης. Ο πλοηγός συνήθως ανεβαίνει στο πλοίο σαν σύμβουλος του καπετάνιου διότι γνωρίζει τις τοπικές ιδιαιτερότητες, τα βυθίσματα, τις προβλήτες και τους ανέμους στο εκάστοτε λιμάνι. Στη συγκλεκριμένη περίπτωση είχε αποβιβαστεί από το πλοίο 2 μίλια πριν αυτό μπει στην ζώνη κυκλοφορίας των πλοίων όταν καταπλέουν και αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά.

Για την ώρα πάντως παραμένει αδιευκρίνιστο ποιο από τα δύο πλοία είχε προτεραιότητα και ποιο ήταν αυτό που μπήκε στην πορεία του άλλου.

Η ανακοίνωση του υπουργείο Ναυτιλίας για τη σύγκρουση των δύο πλοίων

Ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, την 07:40 σήμερα, για περιστατικό σύγκρουσης μεταξύ πλοίου ΠΝ Ν/ΘΗ “ΚΑΛΛΙΣΤΩ”, στο οποίο επέβαιναν είκοσι επτά (27) μέλη πληρώματος, και του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) “MAERSK LAUNCESTON” σημαίας Πορτογαλίας, νοτιοανατολικά του αγκυροβολίου Πειραιά.

Από το συμβάν προκλήθηκε εισροή υδάτων στο Ν/ΘΗ πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ από τρία (03) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., δύο (02) αντιρρυπαντικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ομάδα ΜΥΑ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., πλοίο ΠΝ, ελικόπτερο ΠΝ και τέσσερα Ρ/Κ. Τα μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν από περιπολικό σκάφος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και πλοίο ΠΝ, ενώ δύο (02) τραυματίες εκ των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ μεταφέρθηκαν στο λιμένα Πειραιά με σκάφος ΠΝ, όπου παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα ΠΝ και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container), ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία ρυμούλκησης του Ν/ΘΗ πλοίου στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Οι απίστευτες εικόνες από το κομμένο στα δύο ναρκοθηρευτικό «Καλλίστω»

Οι εικόνες που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας λίγα λεπτά μετά τη σύγκρουση του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ» με το Maersk Launceston είναι ενδεικτικές της τρομακτικής σύγκρουσης. Το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού είναι κομμένο στα δύο.

Στέλλα Σαρρή

Share
Published by
Στέλλα Σαρρή