Οι γυναίκες σε ηγετικές θέσεις αγκαλιάζουν το disruption, εμπιστεύονται τα δεδομένα και έχουν ρεαλιστικές εκτιμήσεις για τη μελλοντική ανάπτυξη
Από την πρώτη διεθνή έκθεση της KPMG γιαGlobalFemaleLeaders(GFLs) προκύπτει ότι οι γυναίκες-στελέχη επιχειρήσεων είναι καλά προετοιμασμένες για τις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής, ενώ στην πλειοψηφία τους (77%) θεωρούν το disruption περισσότερο ευκαιρία παρά απειλή. Οι μισές GFLs (51%) πιστεύουν ότι η εταιρεία τους είναι συντελεστές του disruption στον κλάδο τους, παρά θύμα του disruption από τους ανταγωνιστές. Το εύρημα αυτό είναι ενδεικτικό, μεταξύ άλλων, της εντυπωσιακής αντίθεσης με την πρόσφατη μελέτη KPMG 2018 Global CEO Outlook, όπου μόνο το 15% των ερωτηθέντων ήταν γυναίκες (γεγονός που αντικατοπτρίζει τη μειωμένη αντιπροσώπευση των γυναικών στο ρόλο της CEO). Διαφορές παρατηρούνται, όμως, και με την πλειονότητα των GFLs (77%), οι οποίες εμφανίζονται αρκετά σίγουρες για τις αναπτυξιακές προοπτικές της εταιρείες τους, έναντι των ανδρών ομόλογών τους, οι οποίοι είναι σίγουροι σε ποσοστό 90%!
«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός ξεκινά από την εις βάθος κατανόηση των σημερινών και μελλοντικών αναγκών των πελατών μας», επισημαίνει η Susan Ferrier, Global Head of People της KPMG International. «Οι Γυναίκες σε Παγκόσμιες Ηγετικές Θέσεις που συμμετείχαν στην έρευνα εμφανίζονται πανέτοιμες να οδηγήσουν τις εταιρείες τους στην ανάπτυξη και την κερδοφορία».
«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός προσφέρει απεριόριστες ευκαιρίες στις επιχειρήσεις», αναφέρει η Σιάνα Κυριάκου, Γενική Διευθύντρια &COO της KPMG.«Ωστόσο, η ταχύτητα με την οποία πρέπει να λαμβάνουμε τις αποφάσεις ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες των πελατών, για παράδειγμα, αυξάνεται διαρκώς. Οι γυναίκες σε ηγετικές θέσεις διαθέτουν τις ικανότητες και τα προσόντα να οδηγήσουν τις εταιρείες τους σε αυτούς τους τεχνολογικά ανατρεπτικούς και συναρπαστικούς καιρούς».
Οι GFLs είναι ευέλικτες και γνωρίζουν τα δυνατά τους σημεία. Παρ’ όλα αυτά, συνεχίζουν να πιστεύουν ότι χρειάζεται αλλαγή της νοοτροπίας προκειμένου να προωθηθεί η ισότητα των φύλων.
Όπως σημειώνει η Ferrier, «η φωνή των γυναικών είναι καθοριστική για την επίτευξη διαφοροποιημένης και ολοκληρωμένης οπτικής. Οι GFLs που συμμετείχαν στην έρευνα αντιλαμβάνονται ότι στην ψηφιακή εποχή, η ηγεσία πρέπει να αγκαλιάσει διαφορετικές κατηγορίες του δυναμικού προκειμένου να επιτύχει ενίσχυση της απόδοσης της επιχείρησης».
Η έρευνα καλύπτει 699 GFLs από 42 χώρες και από 14 κλάδους. Το 37% του συνόλου των συμμετεχόντων προέρχεται από εταιρείες με ετήσιο τζίρο άνω των US$500 εκατ., ενώ το υπόλοιπο ποσοστό (62%) προέρχεται από εταιρείες με τζίρο κάτω των US$500 εκατ. Η ηλεκτρονική έρευνα διεξήχθη το διάστημα από 6 Μαρτίου έως 13 Απριλίου 2018. Σημείωση: Το άθροισμα ορισμένων μεγεθών ενδέχεται να μην ισούται με 100% λόγω στρογγυλοποίησηςτων αποτελεσμάτων.