H Sofia Borges χρησιμοποιεί τη φωτογραφία ως μέσο μελέτης φιλοσοφικών εννοιών ενώ παράλληλα αμφισβητεί την ίδια τη φύση της αναπαράστασης. Το εκτενές ερευνητικό της πεδίο περιλαμβάνει μουσεία παλαιοντολογίας και σπηλιές, μεταξύ άλλων αυθόρμητων ναών αρχειοθέτησης αρχετύπων. Αποξενωτικά και μεταξύ τους παράταιρα αντικείμενα, ενοποιούνται μέσω της δυνατής αισθητικής της γλώσσας και στην πορεία επανα-ενσωματώνονται στο έργο της με τη χρήση κολάζ. Η έκθεση No Mold for White No Mold for Fire είναι η φυσική εξέλιξη του πρώτου κύκλου δουλειάς της, τη λήξη του οποίου σηματοδοτεί η έκδοση του βιβλίου SWAMP από τη ΜΑCK. Το νεοεισαχθέν μυθολογικό στοιχείο και η αναπαράστασή του, είναι ο άξονας του καινούριου κύκλου, από τον οποίο ξεδιπλώνεται ένας διάλογος μεταξύ του μύθου και της πραγματικότητας, του υλικού και του μεταφυσικού. Με εφαλτήριο το “Absolute” (2016), μία φωτογραφία ομοιώματος εγκεφάλου, η έκθεση εξετάζει ένα τοπίο όπου η ύλη μετουσιώνεται σε μύθο μέσω μίας κυκλικής χορογραφίας.
“Φαίνεται πώς οι μυθολογικοί κόσμοι δεν έχουν χτιστεί
παρά για να γκρεμιστούν,
και πως νέοι κόσμοι χτίστηκαν από τα θραύσματά τους.”
Φραντς Μποάζ