Categories: SOCIAL MEDIA

Το FOGO είναι το νέο FOMO

 Tην περασμένη εβδομάδα, το instagram είχε κατακλυστεί από selfies ατίθασων νιάτων που βρίσκονταν στο Coachella Valley Music & Arts Festival στην Καλιφόρνια. Πόζαραν μπροστά από φοίνικες, χοροπηδούσαν και φώναζαν δυνατά.  Σίγουρα κάποιοι από εμάς ένιωσαν έστω και λίγο FOMO, ένα μείγμα άγχους, ανεπάρκειας και εκνευρισμού, που φουντώνει και κορυφώνεται μέσα από τα social media. Αυτό τoν ενοχλητικό φόβο του να λείπεις από κάπου που θα ήθελες να βρίσκεσαι, του να «χάνεις» κάτι σημαντικό. Αν μπορούσες να τηλεμεταφερθείς στο Indio της Καλιφόρνια και να βρεθείς μπροστά στη σκηνή, λίγο πριν κάνουν την εμφάνισή τους οι ΑCDC, θα το έκανες χωρίς δεύτερη σκέψη. Στην πραγματικότητα όμως οι περισσότεροι άνθρωποι, έχουν πλέον εντονότερη την αίσθηση του FOGO (Fear of Going Out), του φόβου δηλαδή του να βγουν έξω, όπως μεταφράζεται και το αρκτικόλεξο. Ειλικρινά, πόσοι από εμάς πηγαίνουν στα δεκάδες events που κάνουν attend στο facebook; Οι περισσότεροι αράζουμε χαλαροί στον καναπέ και δεν σταματάμε το scroll down, παρακολουθώντας βίντεο και snapchat από τα καλύτερα φεστιβάλ του κόσμου. Aκόμα και η Lena Dunham, αμερικανίδα ηθοποιός και σεναριογράφος, είχε τουιτάρει το εξής, πριν περίπου ένα χρόνο: «Όποιο και αν είναι το αντίθετο του FOMO, αυτό ακριβώς νιώθω για το Coachella.», έτσι καταλάβαμε πως οι νέοι ήταν έτοιμοι για μια αλλαγή.

Είναι γεγονός ότι οι συναυλίες έχουν πάρει μια νέα μορφή. Σε κάθε μεγάλο μουσικό φεστιβάλ παρατηρείται μια μίξη της μουσικής με κάθε μέσο χορηγίας, μάρκετινγκ και αγοράς. To Coachella για παράδειγμα, ήταν κάποτε ένα χαρούμενο φεστιβάλ μέσα στην έρημο, με κόσμο ανέμελο, με τζινάκια και αέρινες μπλούζες. Φέτος είδαμε συνεργασίες με μεγάλους εμπορικούς οίκους όπως είναι π.χ. η H&M. Το hashtag #Νο-chella, έγινε αμέσως σύνθημα στο στόμα πολλών νέων που βρίσκονται στα social media, κάνοντας αισθητή την παρουσία του FOGO. 

Το FOGO δεν επηρεάζει μόνο τους τριαντάριδες που κουράστηκαν να παρτάρουν, που σιχάθηκαν το έξω και απεχθάνονται την ηλεκτρονική μουσική. «Πλήττει» ακόμα και τους 20άρηδες που ξέρουν να χορεύουν τέλεια DnB και κάποτε δεν έχανα πάρτι για πάρτι. Για παράδειγμα, η 22χρονη Gabby Bess, αρθρογράφος του Vice, η οποία, συνήθιζε να βγαίνει έξω  κάθε βράδυ, έγραψε πως σταμάτησε να είναι τόσο ενδιαφέρον, όπως διαβάσαμε στο nymag.com.

Η εποχή του FOMO έχει περάσει για τα καλά. Όχι επειδή τα events δεν είναι πλέον ποιοτικά. Απλούστατα, γιατί το διαδίκτυο έχει φτάσει σε ένα σημείο ωρίμανσης. Περνάει από τα εφηβικά του χρόνια στην ενηλικίωση, και ενώ περιμέναμε πως αυτό θα μας κάνει ανήμπορους να αντιδράσουμε, έχουμε αναπτύξει τελικά αντιστάσεις στην επίδραση που ασκεί πάνω μας. Ξέρεις πως ένα κλικ στο hashtag #SXSW, την Παρασκευή το βράδυ, θα σε κάνει να αισθανθείς άσχημα, για αυτό τελικά δεν το κάνεις.  Άσε που πλέον υπάρχει υπερβολική επίδειξη, κάτι που μας έχει κουράσει.. Κάποτε κάποιος έγραφε στο twitter «Η Rihanna είναι εδώ!» και άφηνε τα υπόλοιπα στην φαντασία μας. Το instagram όμως πια, μας βομβαρδίζει με πανομοιότυπες selfies και μας δίνει αναφορά 24 ώρες το 24ωρο. Που βρίσκεσαι, με ποιους είσαι, ποιους περιμένεις, τι φοράς, τι πίνεις. Ένα κοντέρ γαματοσύνης με λίγα λόγια. Η μετεξέλιξη του FOMO είναι λοιπόν γεγονός και έχει πραγματικό λόγο ύπαρξης στην ψηφιακή κουλτούρα του 21ου αιώνα. 

 Διαβάστε επίσης: Το MOMO είναι το νέο FOMO που ήταν το νέο YOLO! Ποιο είναι το σύνθημα που ενώνει τη νεολαία της ιντερνετικής κουλτούρας στην ψηφιακή εποχή;

        

Όλγα Νικολαΐδου

Share
Published by
Όλγα Νικολαΐδου