Μετά το Λονδίνο και πριν από το Παρίσι, είναι η σειρά του Μιλάνου να φιλοξενήσει από σήμερα τις επιδείξεις ανδρικής μόδας που θα παρουσιάσουν οι μεγάλοι οίκοι όπως Prada, Versace, Fendi, Dolce&Gabbana, Dsquared2 και Armani και αρκετοί νέοι σχεδιαστές στις πασαρέλες της Λομβαρδίας.
Σχεδόν 37 ντεφιλέ, δύο παραπάνω σε σχέση με τη τελευταία διοργάνωση, θα παρουσιαστούν στο Milano Moda Uomo που εγκαινιάζεται απόψε από τον οίκο Ermenegildo Zegna με την υπογραφή του Αλεσάντρο Σαρτόρι.
Τα ιταλικά συνδικάτα στον τομέα της υφαντουργίας όπου απασχολούνται 420.000 εργαζόμενοι, επωφελήθηκαν από την απήχηση της διοργάνωσης για να καλέσουν σε οκτάωρη στάση εργασίας σήμερα ώστε να προασπίσουν την εθνική συλλογική τους σύμβαση της οποίας οι διαπραγματεύσεις με την εργοδοσία είναι σε νεκρό σημείο.
Οι μεγάλες φίρμες μένουν πιστές στο μιλανέζικη συνάντηση, με τον Armani, σύμφωνα πλέον με την παράδοση να είναι ο τελευταίος που θα παρουσιάσει την Τρίτη τα μοντέλα του Emporio και Giorgio Armani για το φθινόπωρο-χειμώνα 2017-2018.
‘Οπως κάνει εδώ και χρόνια, ο ιταλός σχεδιαστής θα στηρίξει ξανά νέα ταλέντα φιλοξενώντας στο μιλανέζικο θέατρο τρεις νέες υπογραφές που ταξίδεψαν από την Ασία: Yoshio Kubo από την Ιαπωνία, Moto Guo από τη Μαλαισία και τη φίρμα Consistence από την Κίνα και την Ταϊβάν. Τα μοντέλα τους θα παρουσιαστούν σε ένα συλλογικό σόου που θα προηγηθεί του ντεφιλέ του Αρμάνι.
Μερικά μεγάλα ονόματα θα λείπουν ωστόσο, μετά την έκκληση της βρετανίδας σχεδιάστριας Βίβιαν Γουέστγουντ, που επέστρεψε στο Λονδίνο στις αρχές του μήνα αλλά και των Bottega Veneta, Calvin Klein, Gucci, που αποφάσισαν να παρουσιάσουν τις συλλογές τους για τον άνδρα και τη γυναίκα τον Φεβρουάριο. Η επιλογή για ντεφιλέ που θα παρουσιάζουν ταυτόχρονα ανδρική και γυναικεία μόδα είναι εξάλλου μια τάση που επιβεβαιώνεται στον χώρο της μόδας, με τις εταιρίες να βρίσκουν τουλάχιστον δύο οφέλη σε αυτό το μοντέλο «δύο σε ένα»: περισσότεροι θεατές, περισσότερα μέσα ενημέρωσης, περιορισμός της δαπάνης ανά ντεφιλέ.
Για να αντισταθμίσει τις απουσίες αυτές, το πρόγραμμα εμπλουτίστηκε με ορισμένα μεγάλα ονόματα όπως Moschino, Antonio Marras, Frankie Morello, No 21 που επιστρέφουν στην πασαρέλα.
Αρκετοί ανερχόμενοι σχεδιαστές θα μετάσχουν μετά την πρόσκληση του Εθνικού Επιμελητηρίου Ιταλικής Μόδας, ανάμεσά τους οι Christian Pellizzari, Federico Curradi, Malibu 1992, Sunnei, Wood Wood και ο Κινέζος Miaoran, προστατευόμενος του Armani.
Αφού πέρασε από τους οίκους Lanvin, Céline και Cacharel, ο βέλγος σχεδιαστής Cédric Charlier θα παρουσιάσει την πρώτη του συλλογή για τον άνδρα τη Δευτέρα, όπως και η φίρμα Palm Angels –εταιρία ιδρύθηκε πριν από δέκα χρόνια από τον ιταλό επιχειρηματία Φλάβιο Μπριατόρε.
Η πολυτελής φίρμα Vuitton καινοτομεί αυτή την εβδομάδα μόδας στη Λομβαρδία ανοίγοντας από το Σάββατο έως και τις 29 Ιανουαρίου το πρώτο της «pop up store» στην Ιταλία, ένα προσωρινό κατάστημα στη Μπρέρα, στην καρδιά της γειτονιάς των καλλιτεχνών, αφιερωμένο αποκλειστικά στον άνδρα για την άνοιξη-καλοκαίρι 2017 θα έχει αποκλειστικά τη συλλογή για τον άνδρα σχεδιασμένη από τον Βρετανό Κιμ Τζόουνς, καλλιτεχνικό διευθυντή της εταιρίας από το 2011.
Αυτή η νέα εβδομάδα μόδας εγκαινιάζεται την ημέρα που τελειώνει στη Φλωρεντία η 91η Pitti Uomo, η έκθεση ανδρικής μόδας κατά τη διάρκεια της οποίας η ιταλική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα ενισχύσει τον τομέα, με πόρους που θα αυξηθούν φέτος κατά 45% για να ανέλθουν στα 35 εκατομμύρια από 24 εκατομμύρια το 2016. Η μόδα είναι ο δεύτερος τομέας στη βιομηχανία της Ιταλίας μετά τη μηχανική. Αντιπροσωπεύει το 35% όλης της ευρωπαϊκής μόδας.