Η McCannAthens, θερμός υποστηρικτής του έργου της ActionAid και συνεργάτης της εδώ και αρκετά χρόνια, συνέλαβε και υλοποίησε για λογαριασμό της, το κοινωνικό πείραμα που προβλήθηκε με αφορμή τη Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού (21 Μαρτίου). Το πείραμα γεννήθηκε στο πλαίσιο της προσπάθειας να επανέλθει στη δημόσια συζήτηση το θέμα του ρατσισμού που έμοιαζε να έχει περάσει σε μια σιωπηλή σφαίρα και να μην σοκάρει πια την κοινωνία, ενώ παράλληλα τα κρούσματά του συνέχιζαν να είναι ανοδικά. Η Executive Creative Director της McCann, κα. Ελένη Ζησιμοπούλου δήλωσε: «Αφού τα χιλιάδες κοινωνικά μηνύματα και οι εκατοντάδες καμπάνιες κατά του ρατσισμού δε φαίνεται να συγκινούσαν πια τους ανθρώπους, σκεφτήκαμε ότι μόνο ένα πράγμα θα μπορούσε να τους μιλήσει πραγματικά. Η αλήθεια. Να δουν τον ίδιο τους τον εαυτό εκεί έξω, αντιμέτωπο με το τέρας. Το αποτέλεσμα ήταν φυσικά άγνωστο τόσο στη McCann όσο και στην ActionAid και αυτό καθιστούσε την ιδέα του πειράματος εξίσου προκλητική όσο και τρομακτική. Όποιο και αν θα ήταν όμως αυτό, πάλι το πείραμα θα ήταν χρήσιμο για όλους μας. Πόσο μάλλον τώρα που βγήκε αυτό που ελπίζαμε με αγωνία, από την ώρα που ξεκίνησε η κάμερα να γράφει…» Το εγχείρημα είχε πολλές δυσκολίες, καθώς είναι πολλοί οι παράγοντες που δεν μπορούν να προβλεφθούν και να ελεγχθούν σε ένα γύρισμα σε πραγματικές συνθήκες και πρωταγωνιστές πραγματικούς και ανυποψίαστους πολίτες. Αρκετές φορές, ο ηθοποιός ένιωσε άβολα ενώ το συνεργείο βρισκόταν συνεχώς κοντά στη στάση, σε περίπτωση που θα χρειαζόταν να επέμβει. Το video στο ΥouΤube, ως τη στιγμή που δημοσιεύεται αυτό το Δελτίο, έχει συγκεντρώσει πάνω από 800.000 views. Την πρώτη μόλις ημέρα της δημοσίευσης του, προβλήθηκε στα περισσότερα δελτία ειδήσεων και αναπαράχθηκε από εκατοντάδες χρήστες του Facebook και του twitter.