Ο Μαρκ Κουίν που φιλοτέχνησε ένα χρυσό γλυπτό το οποίο απεικονίζει την Κέιτ Μος να κάνει γιόγκα, ετοιμάζεται να παρουσιάσει νέα του έργα στο Sir John Soane’s Museum του Λονδίνου, στην πρώτη έκθεση σύγχρονου ζωγράφου που θα φιλοξενηθεί στον χώρο αυτό.
Η έκθεση “Drawn from Life” (28 Μαρτίου έως 23 Σεπτεμβρίου 2017) θα αποτελέσει τη σημαντικότερη εκδήλωση σύγχρονης τέχνης στο μουσείο και θα σηματοδοτήσει την έναρξη ενός νέου προγράμματος – πρόσκληση σε καλλιτέχνες στις κατάμεστες αίθουσες του σπιτιού όπου διέμενε ο εκκεντρικός αρχιτέκτονας της γεωργιανής εποχής, το οποίο φέρει το όνομά του.
Ο βρετανός καλλιτέχνης, του οποίου τα έργα περιλαμβάνουν μια αυτοπροσωπογραφία για την οποία χρησιμοποίησε 10 πίντες κατεψυγμένου αίματος, εξέτασε προσεκτικά το μουσείο στο Λονδίνο –που είναι γεμάτο με ρωμαϊκά γλυπτά, πίνακες ζωγραφικής του Χόγκαρτ, μια αλαβάστρινη σαρκοφάγο και έναν τάφο σκύλου γεωργιανής τεχνοτροπίας, μεταξύ άλλων εκθεμάτων, για να βρει αρκετό χώρο για τα γλυπτά του που έχουν φυσικό μέγεθος. “Όταν σκέφθηκα την ιδέα αυτή, δεν τίθετο θέμα εάν θα μπορούσα να φτιάξω αυτά τα γλυπτά, αλλά εάν θα ήταν εφικτό να βρεθεί χώρος γι αυτά”, δήλωσε.
Τα γλυπτά, που θα τοποθετηθούν την άνοιξη, βασίζονται σε καλούπια που φτιάχτηκαν από το σώμα του καλλιτέχνη ενώ αγκαλιάζει τη σύντροφό του Τζένι Μπάστετ. Για καθένα από αυτά, το ζευγάρι έπρεπε να στέκεται επί σχεδόν δύο ώρες τυλιγμένο σφιχτά, για να γίνουν τα καλούπια που θα ριφθούν σε γυαλί λεπτό σαν τσόφλι αυγού.
Θα είναι όλα αποσπασματικά: ένα μπράτσο που αγκαλιάζει, ένα σώμα με ένα πόδι, ένα χέρι με πολλές φλέβες, στιγμιαία παραπέμπουν στα χίλια κομμάτια αρχαίου γλυπτού διασκορπισμένου στο μουσείο. Ο Κουίν δήλωσε ότι “τα κομμάτια έχουν τόσο ισχυρή επίδραση, ταιριάζουν τόσο πολύ, ενσωματώνοντας κατά κάποιον τρόπο ολόκληρο το αντικείμενο αλλά συχνά προσδίδουν ακόμη πιο ισχυρή συναισθηματική επίδραση.
Όταν ρωτήθηκε ο Κουίν για τη γνώμη της συντρόφου του σε σχέση με την έκθεση, ο καλλιτέχνης απάντησε: “η Τζένι αγάπησε την ιδέα αυτή. Είναι χορεύτρια, συνεπώς έχει συνηθίσει να μένει σε μια πόζα για μεγάλα χρονικά διαστήματα, παρότι λιποθύμησε δύο φορές” κατά τη διάρκεια της κατασκευής των καλουπιών.
Ο διευθυντής του μουσείου Μπρους Μπούτσερ δήλωσε από την πλευρά του: “Κοιτάζαμε τον εσωτερικό μας χώρο τα τελευταία επτά χρόνια και δουλεύαμε αυτό το μεγάλο πρόγραμμα στην ιστορία του κτιρίου, ανακαινίζοντας και ανοίγοντας χώρους που δεν τους είχε δει κανείς τα τελευταία 200 χρόνια. Τώρα είναι καιρός να κοιτάξουμε προς τα έξω και να περάσουμε τα όρια, όπως έκανε και ο Soane. Όλα τα αντικείμενα τέχνης στο σπίτι του δεν ήταν παλιά όταν το αγόρασε. Έγινε φίλος με καλλιτέχνες και αγόρασε έργα σύγχρονης τέχνης”.