Απαντήσεις στους χρήστες της εφαρμογής Beat (οδηγούς και επιβάτες), αποφάσισε να δώσει η γνωστή πλατφόρμα, καθώς όπως σημειώνει, η μεγάλη αύξηση της ζήτησης είχε ως αποτέλεσμα πολλοί επιβάτες « να μην βρίσκουν εύκολα ταξί όποτε το χρειάζονταν -και ιδίως σε κεντρικές περιοχές της πόλης».
Όπως αναφέρει το Beat, η ζήτηση για ταξί στην πλατφόρμα αυξήθηκε πάνω από 30%, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μην βρίσκουν εύκολα διαθέσιμα ταξί, με την πλατφόρμα να αποσαφηνίζει ότι «δεν μπορεί να κάνει πολλά», παρά να δώσει επιπλέον κίνητρα στους οδηγούς την περίοδο αυτή, για να προτιμούν τους επιβάτες του Beat, όπως και να προβεί σε τεχνικές ρυθμίσεις στην εφαρμογή.
Ολόκληρη η ανακοίνωση του Beat:
“Μα, γιατί δυσκολεύομαι να βρω ταξί ξαφνικά;”
Αυτό είναι ένα ερώτημα που τελευταία έχει απασχολήσει πολλούς επιβάτες μας.
Καταρχήν, λυπούμαστε πολύ που έχετε δυσκολευτεί να εξυπηρετηθείτε τη στιγμή που το χρειαζόσασταν. Το επίπεδο εξυπηρέτησης θέλουμε πάντα να είναι το καλύτερο δυνατό για να σας προσφέρουμε γρήγορη, εύκολη και ασφαλή μετακίνηση.
Εδώ θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μερικές απαντήσεις στις εύλογες απορίες σας.
Αρχικά, αν και για κάποιους από εσάς είναι ήδη γνώριμο, οφείλουμε να περιγράψουμε το μοντέλο με το οποίο λειτουργούμε. Το Beat είναι μία πλατφόρμα που συνδέει επιβάτες με κοντινούς διαθέσιμους οδηγούς ταξί. Τι σημαίνει αυτό; Οι οδηγοί ταξί δεν είναι εργαζόμενοι/ υπάλληλοι του Beat. Το ταξί είναι όχημα δημοσίας χρήσης και οι οδηγοί είναι ανεξάρτητοι συνεργάτες της πλατφόρμας και εκείνοι που προσφέρουν το μεταφορικό έργο, έχοντας την ανάλογη άδεια από την Πολιτεία για να το κάνουν. Τα ταξί είναι συγκεκριμένα σε αριθμό και με προκαθορισμένα από το νόμο χαρακτηριστικά, και δεν ανήκουν στo Beat.
Ως πλατφόρμα, το Beat επιχειρεί να “παντρέψει” τη ζήτηση (δηλαδή τους επιβάτες που ζητούν ταξί) με την προσφορά (δηλαδή τους διαθέσιμους οδηγούς). Σε περιόδους που η ζήτηση αυξάνεται σημαντικά, όπως πχ. σε μέρες που απεργούν τα ΜΜΜ ή λόγω εποχικότητας, η ισορροπία αυτή διαταράσσεται.
Κάτι τέτοιο είδαμε να συμβαίνει και τον τελευταίο μήνα. Τα μέτρα για τον Covid περιορίστηκαν και οι μετακινήσεις αυξήθηκαν, ενώ την ίδια στιγμή αρκετοί επιβάτες επιλέγουν να αποφύγουν τα ΜΜΜ για λόγους που σχετίζονται με την υγειονομική ασφάλεια. Παράλληλα, ξεκίνησε η τουριστική περίοδος, ενώ και τα κύματα καύσωνα επηρεάζουν τον τρόπο που μετακινούμαστε.
Συγκεκριμένα:
– Από τα μέσα Ιουνίου, η ζήτηση για ταξί στην πλατφόρμα μας αυξήθηκε πάνω από 30%!
Τον Ιούνιο, μάλιστα, κάναμε ιστορικό ρεκόρ διαδρομών, δηλαδή τις περισσότερες διαδρομές σε ένα μήνα στα 10 χρόνια λειτουργίας μας.
– Σύμφωνα με έρευνά μας που έγινε τον Ιούνιο, πάνω από το 70% των χρηστών μας επιβεβαιώνουν ότι σήμερα χρησιμοποιούν λιγότερο τη δημόσια συγκοινωνία λόγω του Covid.
– Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, 3 στους 10 επιβάτες μας επιβεβαιώνουν ότι έχουν αυξήσει τη χρήση ταξί.
– Τα δεδομένα μας δείχνουν ότι οι διαδρομές ταξί από/προς το αεροδρόμιο αλλά και μέσω ξενοδοχείων έχουν πλέον ξεπεράσει τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2019.
Κανονικά, θα έπρεπε να είμαστε πανευτυχείς με την αυξανόμενη ζήτηση, δείγμα της επιτυχίας και της δημοφιλίας του Beat. Η απότομη και σημαντική αυτή αύξηση της ζήτησης είχε όμως ως αποτέλεσμα πολλοί επιβάτες μας να μην βρίσκουν εύκολα ταξί όποτε το χρειάζονταν -και ιδίως σε κεντρικές περιοχές της πόλης όπου η κίνηση είναι ακόμη πιο αυξημένη.
Τι κάναμε για να βελτιώσουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης;
Στην πραγματικότητα μια πλατφόρμα όπως το Beat δεν μπορεί να κάνει πολλά σε μια τέτοια συγκυρία. Οι οδηγοί, θυμίζουμε, είναι ανεξάρτητοι συνεργάτες που μπορούν να παίρνουν πελάτες και από τον δρόμο.
Από την πλευρά μας για να αυξήσουμε τη διαθεσιμότητα οδηγών, κάναμε ορισμένες ενέργειες. Δώσαμε επιπλέον κίνητρα στους οδηγούς μας την περίοδο αυτή, για να προτιμούν τους επιβάτες του Beat, κάναμε διάφορες τεχνικές ρυθμίσεις στην εφαρμογή, ενώ συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας προσφέρουμε.
Ποια είναι τα κυριότερα σχόλια που λάβαμε από τους επιβάτες;
Πολλοί επιβάτες μας εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους, την οποία κατανοούμε απόλυτα.
Παράλληλα, αρκετοί χρήστες της εφαρμογής (οδηγοί και επιβάτες) επιχειρούν να δώσουν τις δικές τους ερμηνείες, οι οποίες ωστόσο είναι μακριά από την πραγματικότητα και γι’ αυτό το λόγο αισθανόμαστε ότι είναι καλό να δωσουμε διευκρινίσεις:
Τα κυριότερα τέτοιου τύπου σχόλια που έχουμε εισπράξει:
#1 “Οι οδηγοί δεν εξυπηρετούν πλέον Beat διαδρομές και γι’ αυτό δεν μπορώ να βρω ταξί”.
Αυτό δεν ισχύει. Καθημερινά χιλιάδες επιβάτες συνεχίζουν να εξυπηρετούνται μέσω του Beat. Τον τελευταίο μήνα είδαμε τη ζήτηση (επιβάτες) στην εφαρμογή να αυξάνεται άνω του 30% ενώ παράλληλα η προσφορά (διαθέσιμοι οδηγοί) μειώθηκε ελαφρώς, καθώς οι οδηγοί έχουν αρκετή δουλειά στο δρόμο με την άρση των μέτρων, αλλά και αφιερώνουν γενικά αρκετό χρόνο για να εξυπηρετούν διαδρομές από αεροδρόμιο, λιμάνι και ξενοδοχεία λόγω του τουρισμού. Το κενό αυτό μεταξύ ζήτησης και προσφοράς δημιούργησε αυτή τη δυσκολία.
#2 “Οι οδηγοί δεν εξυπηρετούν μέσω της εφαρμογής γιατί αυξήθηκε η προμήθεια”.
Αυτό δεν ισχύει. Η χρέωση προς τους οδηγούς παραμένει σταθερή για πάνω από μία πενταετία και είναι 9,7% συν ΦΠΑ ανά διαδρομή, χωρίς κανένα πάγιο κόστος συνδρομής.
#3 “Οι οδηγοί δεν εξυπηρετούν τις κοντινές διαδρομές και επιλέγουν μόνο τις μακρινές διαδρομές”.
Αυτό δεν ισχύει στο Beat. Ο οδηγός δεν μπορεί να δει τον προορισμό του επιβάτη, παρά μόνο μετά την επιβίβαση.
#4 “Οι οδηγοί δεν εξυπηρετούν τις διαδρομές με κάρτα και επιλέγουν μόνο επιβάτες με μετρητά”.
Αυτό δεν ισχύει στο Beat. Ο οδηγός δεν μπορεί να δει τον τρόπο πληρωμής του επιβάτη, παρά μόνο μετά την επιβίβαση.
#5 “Κάνατε αλλαγές στον τρόπο ανάθεσης διαδρομών της εφαρμογής αποκλείοντας οδηγούς, γι’ αυτό δυσκολεύομαι να βρω διαθέσιμο ταξί”.
Αυτό δεν ισχύει. Πρόσφατα ανακοινώσαμε ένα σύστημα προτεραιότητας το οποίο αναπτύσσουμε για τους οδηγούς, που θα δίνει προτεραιότητα στον οδηγό με την υψηλότερη βαθμολογία ή με το νεότερο σε ηλικία όχημα που ρυπαίνει λιγότερο το περιβάλλον. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι αποκλείονται διαθέσιμοι οδηγοί από την πλατφόρμα! Απλώς, μεταξύ πχ. δύο διαθέσιμων κοντινών οδηγών τη δεδομένη στιγμή, η εφαρμογή θα επιλέξει τον καλύτερο βάσει βαθμολογίας και ηλικίας οχήματος.
Πότε θα επανέλθει η ταχύτητα εξυπηρέτησης στα επίπεδα των προηγούμενων μηνών;
Στο Beat κάνουμε ό,τι είναι δυνατό προκειμένου να μετακινείστε με ταχύτητα και ασφάλεια.
Σε περιόδους αιχμής όπου η κινητικότητα των πολιτών και των επισκεπτών είναι μεγαλύτερη (καλοκαίρι, Χριστούγεννα, απεργίες, βροχές κλπ) δημιουργείται αυξημένη ζήτηση για ταξί, η οποία δεν ξεπερνά μόνο τη δική μας δυνατότητα εξυπηρέτησης από τους χιλιάδες σταθερούς συνεργάτες μας, αλλά συχνά ξεπερνά τη δυνατότητα ακόμη και του συνόλου της αγοράς του ταξί.
Αυτό δε μπορεί να λυθεί από τη μία στιγμή στην άλλη, καθώς η ζήτηση (επιβάτες) είναι δυναμική και επηρεάζεται από παράγοντες όπως αυτούς που περιγράψαμε παραπάνω, ενώ η προσφορά (διαθέσιμα ταξί) παραμένει σταθερή εδώ και πολλά χρόνια.
Αν, λοιπόν, θεωρήσουμε ότι τα χειρότερα σε σχέση με την πανδημία είναι πίσω μας και ότι η ζήτηση θα συνεχίσει να ανεβαίνει με αυτούς τους ρυθμούς, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αντιμετωπίζουμε αντίστοιχες προκλήσεις στο κοντινό μέλλον και για να αποκατασταθεί η ισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς σε ένα μέσο μετακίνησης δημοσίας χρήσης όπως είναι το ταξί, θα πρέπει η Πολιτεία να εξετάσει μέτρα τόνωσης της προσφοράς.