Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου της Κομισιόν, Ρικάρντο Καρντόζο, η Επιτροπή θα λάβει οριστικές αποφάσεις σχετικά με τα μέτρα κρατικών ενισχύσεων που πρότεινε η Ελλάδα για τον ΟΣΕ μόνο όταν η εσωτερική του αναδιοργάνωση ολοκληρωθεί. Συγκεκριμένα, στο στόχαστρο της Κομισιόν έχουν βρεθεί οι παράνομες κρατικές ενισχύσεις, οι οποίες στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ φτάνουν τα 800 εκατ. ευρώ, ενώ στον ΟΣΕ προσεγγίζουν τα 2,3 δισ. ευρώ.
Σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα, παρατηρούν νομικοί κύκλοι, οι εταιρείες θα κληθούν να επιστρέψουν αυτό το ποσό στο Δημόσιο και επειδή δεν θα μπορούν θα οδηγούν σε λύση και εκκαθάριση, οι δε εργαζόμενοί τους θα απολυθούν. Ετσι, ακόμη κι αν συσταθούν νέες εταιρείες και προτιμηθούν οι ίδιοι εργαζόμενοι, αυτές οι προσλήψεις θα γίνουν από μηδενική βάση, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη η προϋπηρεσία και τα χρόνια εργασίας.
Λόγω σοβαρών λαθών του παρελθόντος, ήδη από το 2010, ο φάκελος του ΟΣΕ «μπήκε» στο Μνημόνιο. Ετσι κάθε βήμα λαμβάνει, πλέον, χώρα κάτω από την αυστηρή επίβλεψη της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της ΕΕ και υπό την εποπτεία των δανειστών.
Οι εταίροι φαίνεται να συνδέουν το σβήσιμο των κρατικών ενισχύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ύψους 800 εκατ. ευρώ με τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, ενώ την ίδια στιγμή, η ΓΑΙΑΟΣΕ αναλαμβάνει διαχειριστής του τροχαίου υλικού, το οποίο περιήλθε στο Δημόσιο, σε αντάλλαγμα της ανάληψης των χρεών του ΟΣΕ από το κράτος.