Με κλιμάκωση τις κινητοποιήσεων τους σε όλα τα λιμάνια της χώρας, αν δεν υπάρξει κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται, προειδοποιούν με κοινή ανακοίνωσή τους, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ),η Ένωση Λιμενεργατών και ο Σύνδεσμος Εποπτών Αρχιεργατών, με αφορμή τις 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες των εργαζομένων που ξεκινούν από αύριο, στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Από τις κινητοποιήσεις αναμένεται να δημιουργηθούν προβλήματα στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ αλλά και στη φορτοεκφόρτωση των αποσκευών επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας. Σήμερα το μεσημέρι στην κεντρική αίθουσα του ΟΛΠ πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση των εργαζομένων, όπου έγινε ενημέρωση από τους εκπροσώπους των συνδικάτων. Αύριο στις 11 το πρωί οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά και πορεία προς το υπουργείο Ναυτιλίας, όπου αντιπροσωπεία τους θα επιδιώξει συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό.
Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) αναφέρει ότι παρά το γεγονός ότι εδώ και τρεις μήνες υπήρξαν διαβουλεύσεις με τις διοικήσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ και τα συναρμόδια υπουργεία με κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων για τα εργασιακά από τον καθηγητή του εργατικού δικαίου κ. Καζάκο, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα και παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση αποδέχθηκε την ορθότητα των προτάσεών μας. «Δεν μπορεί η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ μπροστά στην πώληση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ να σπεύδουν να διευθετούν οικονομικές εκκρεμότητες σε επιχειρηματικά συμφέροντα και για τους μόνους που δεν ενδιαφέρονται να είναι οι εργαζόμενοι» αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ.
Αντιδράσεις από τη ΔΝΕ – Ζητάει παρέμβαση Δρίτσα
Την παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, ώστε να ληφθούν μέτρα προκειμένου να ανασταλούν οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ και τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας να επιστρέψουν σε ομαλούς ρυθμούς λειτουργίας και ανάπτυξης προς όφελος όλων των οικονομικών παραγόντων της χώρας, ζητεί με επιστολή της η Διεθνής Ναυτική Ένωση, που εκπροσωπεί το σύνολο σχεδόν των Ναυτιλιακών πρακτορείων διεθνών τακτικών γραμμών ως και κρουαζιεροπλοίων που δραστηριοποιούνται στα λιμάνια.
«Οι ζημιογόνες καταστάσεις που είχαν δημιουργηθεί στα λιμάνια αυτά οκτώ χρόνια μετά τις απεργίες του 2008, που ήταν και πάλι εναντίον των ιδιωτικοποιήσεών τους, εξακολουθούν να επιβαρύνουν και σήμερα με τις συνέπειές τους. Οι μειωμένες αφίξεις πλοίων, η αποφυγή απ’ ευθείας προσεγγίσεων από τα δρομολόγια τακτικών γραμμών, η μείωση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος έναντι των άλλων λιμένων της Μεσογείου, και η μείωση του διακινούμενου φορτίου είναι κάποιες από αυτές.» αναφέρεται στην επιστολή. Η ΔΝΕ απευθύνει έκκληση προς την ΟΜΥΛΕ προκειμένου να επανεκτιμήσει και να επανακαθορίσει τη θέση της αναφορικά με τις απεργιακές κινητοποιήσεις.
Πηγή: ΑΠΕ