Καλύτερη ταινία της χρονιάς ανέδειξε το Toni Erdmann η διεθνής ομοσπονδία κριτικών κινηματογράφου FIPRESCI, στην καθιερωμένη ετήσια ψηφοφορία των μελών της. Συγκεντρώνοντας την πλειοψηφία ανάμεσα σε 475 συμμετέχοντες, η μαύρη κωμωδία της Γερμανίδας Maren Ade, που διαγωνίστηκε για τον Χρυσό Φοίνικα και απέσπασε το βραβείο της FIPRESCI στο περασμένο φεστιβάλ των Κανών, υπερίσχυσε των ταινιών Paterson του Jim Jarmusch και Anomalisa του Charlie Kaufman, που ήταν οι άλλες δύο φιναλίστ στην τελευταία φάση της ψηφοφορίας.
Η σπαρταριστή, μαύρη κωμωδία της Ade, που παρακολουθεί τις ασκήσεις ψυχραιμίας στις οποίες υποβάλει τον εαυτό της μια ανεξάρτητη καριερίστρια, όταν καλείται να περάσει χρόνο με τον αποξενωμένο πατέρα της, εμφανίστηκε ως φαβορί για τα μεγάλα βραβεία του περασμένου φεστιβάλ των Κανών, αποσπώντας ολόθερμες ανταποκρίσεις από κριτικούς και δημοσιογράφους. Η επιλογή της επιτροπής του φεστιβάλ να αφήσει την ταινία εκτός βραβείων προκάλεσε μανιώδεις γκρίνιες, όμως το Toni Erdmann κατάφερε να αποσπάσει στο ίδιο φεστιβάλ το βραβείο της επιτροπής της FIPRESCI.
Σήμερα, αποσπώντας το Grand Prix της FIPRESCI ως καλύτερη ταινία για το 2016, η Maren Ade έγινε η πρώτη γυναίκα που κερδίζει το ετήσιο βραβείο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου, προσθέτοντας το όνομά της ανάμεσα σε μια λίστα βραβευθέντων που περιλαμβάνει σκηνοθέτες όπως ο Michael Haneke, ο Paul Thomas Anderson κι ο Jean Luc Goddard, κι ακριβώς κάτω απ’ αυτό του George Miller, που είχε πέρσι αποσπάσει την κορυφαία διάκριση της κινηματογραφικής κοινότητας, με το Mad Max: Fury Road. Η απονομή του βραβείου, θα γίνει στις 16 Σεπτεμβρίου, στην έναρξη του κινηματογραφικού φεστιβάλ του San Sebastian, κατά τη διάρκεια του οποίου θα προβληθεί και η ταινία.