Το όνομά αυτού: «διάταγμα αντι-Βέσπα» (Vespa). Και μόνο από αυτό μπορεί κανείς να αντιληφθεί το μέγεθος της κοινωνικής, πολιτικής πρώτιστα και κατόπιν περιβαλλοντικής διάστασης της επανάστασης ενώπιον της οποίας οποία βρίσκεται η πόλη της Γένοβας.
Όμως για τον δήμαρχο της πόλης Μάρκο Μπούτσι δεν χωρούν οπισθοχωρήσεις, το διάταγμα είναι έτοιμο και αναμένεται μόνο η έγκρισή του εντός της εβδομάδος από το Δημοτικό Συμβούλιο, για να απαγορευθεί η είσοδος σε κάποια μέρη της πόλης σε αυτοκίνητα και δίκυκλα που θεωρούνται ρυπογόνα.
Και σε άλλες πολλές ιταλικές πόλεις –περιλαμβανομένης και της πρωτεύουσας Ρώμης– υπάρχουν από καιρό απαγορεύσεις για είσοδο στο κέντρο οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας, όμως μόνο στη Γένοβα τα μέτρα αυτά έχουν λάβει χαρακτήρα «σταυροφορίας» κατά του θρυλικού δικύκλου. Είναι όμως δεδομένο πως το θρυλικό ‘σκούτερ’ της Piaggio είναι το μόνο δίκυκλο του οποίου εξακολουθούν -και μάλιστα φανατικά- να κυκλοφορούν παλιά και vintage μοντέλα χωρίς “καθαρή” τεχνολογία.
«Στοπ» λοιπόν στη Βέσπα οριστικά από τη Γένοβα, που κατά τ’ άλλα είναι μία πόλη που ευνοεί την κυκλοφορία μόνο δικύκλων στο κέντρο της. Το μέτρο έχει ήδη προκαλέσει την οργή των ζηλωτών του κλασικού δικύκλου, όπως είχε προκαλέσει μήνι και το μέτρο της απαγόρευσης εισόδου των οχημάτων στο κέντρο της Γένοβας, πριν τρία χρόνια και του οποίου τροποποίηση συζητείται ακόμη.
Την ίδια στιγμή, ο δήμαρχος αναγγέλλει κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών δικύκλων κι αυτοκινήτων, ανακοινώνοντας την προκήρυξη διαγωνισμού για την χρηματοδότηση όσων θέλουν να αποκτήσουν μέσα «πράσινης τεχνολογίας».
Αλλά και η ίδια η Βέσπα, όρα Piaggio, εξόν από τα μοντέλα με ειδικούς αντιρυπογόνους καταλύτες, διαθέτει στην αγορά και ένα ηλεκτρικό μοντέλο του θρυλικού δικύκλου, που από τον επόμενο μήνα θα κυκλοφορήσει στην αγορά. ΄Όμως αρκεί αυτό για να καταλαγιάσει την αγανάκτηση των οδηγών της Βέσπας; Η αγάπη -ιδίως των Ιταλών–για το κάθε συλλεκτικό κομμάτι αυτής της μοτοσικλέτας-σύμβολο είναι δύσκολο να ξεπεραστεί…