Categories: ΕΛΛΑΔΑ

Το Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας αλλάζει πρόσωπο

Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 2,6 εκατομμύρια ευρώ και οι παρεμβάσεις αυτές αποσκοπούν αφενός στην αισθητική και λειτουργική ανάδειξη του εμπορικού τριγώνου, και αφετέρου στην αντιμετώπιση της παραβατικότητας.

Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται η δημιουργία δικτύου πεζόδρομων, οι οποίοι είχαν σχεδιαστεί στο παρελθόν αλλά δεν κατασκευάστηκαν, η ανακατασκευή ασφαλτοτάπητα, η επισκευή πεζοδρομίων, η αναβάθμιση πλατειών, η ενίσχυση του πράσινου και του φωτισμού, οι επιδιορθώσεις φθορών, η οργάνωση χώρων για τραπεζοκαθίσματα τα οποία θα περιοριστούν, η πάταξη της παράνομης στάθμευσης, αλλά και η ανάδειξη ιστορικών στοιχείων της περιοχής.

Ο σχεδιασμός αφορά έκταση 110 στρεμμάτων, που περικλείεται από τις οδούς Ευριπίδου, Πραξιτέλους, Λέκκα, Αθηναϊδος, Αγίας Ειρήνης και Αθήνας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την προμελέτη την οποία ενέκρινε το δημοτικό συμβούλιο, θα πεζοδρομηθούν οι οδοί Αβραμιώτου, Αγάθωνος, Βύσσης, Χρυσοσπηλιωτίσσης, Καρόρη, Βλαχάβα, Πολυκλείτου, Νικίου και Καΐρη, οι οποίοι δεν εξυπηρετούν τόσο κυκλοφοριακές ανάγκες όσο ανάγκες (ανεξέλεγκτης) στάθμευσης. Στις οδούς Ευριπίδου, Κολοκοτρώνη, Πραξιτέλους και Βορέου θα ανακατασκευαστεί το οδόστρωμα και θα επισκευαστούν τα πεζοδρόμια, ενώ παρεμβάσεις προβλέπονται και στις πλατείες Ιερού Λόχου, Καραμάνου και Αγίας Ειρήνης, όπου θα επιχειρηθεί η μείωση των τραπεζοκαθισμάτων.

Φιλοδοξία του δήμου είναι, ο ανάδοχος να έχει επιλεγεί το καλοκαίρι και τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί έξι μήνες αργότερα, δηλαδή περί τα τέλη του 2016.

Όπως ανέφερε ο Γιώργος Καμίνης, στόχος του έργου είναι να υπάρξει ήπιας μορφής ανάπτυξη κέντρων αναψυχής, ώστε να μην μετατραπεί η περιοχή σε «διασκεδαστήριο» και να γίνει ελκυστική, ώστε να επιστρέψουν κάτοικοι και μικρά γραφεία. Αποφασιστικό ρόλο στην αντιμετώπιση της παρανομίας (ανεξέλεγκτη ανάπτυξη τραπεζοκαθίσματα, ηχορύπανση, παράνομη στάθμευση, βανδαλισμοί κ.λπ.) αναμένεται να παίξει η προσφάτως ανασυσταθείσα δημοτική αστυνομία.

Ειρήνη Κοντογιάννη

Share
Published by
Ειρήνη Κοντογιάννη