Μία έρευνα της εταιρείας Airbnb έδειξε ότι τα ξενοδοχεία μπορεί να χάνουν έσοδα από δωμάτια, λόγω της δραστηριότητας της Airbnb, αλλά τα εστιατόρια και οι χώροι εστίασης είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι.
Η Airbnb ανέφερε ότι το 64% των φιλοξενούμενων που εξοικονομούν χρήματα χρησιμοποιώντας την Airbnb σπαταλούν περισσότερα για φαγητά και ψώνια, υπονοώντας ότι πρόκειται για νέα δαπάνη.
Σύμφωνα με την Airbnb, κανέναν άλλο είδος επιχείρησης δεν επωφελείται περισσότερο από τα εστιατόρια, γιατί οι χρήστες της Airbnb δαπανούν σημαντικό μέρος των χρημάτων τους, ενώ ταξιδεύουν, σε εστιατόρια και, γενικά, τρώγοντας έξω, συγκριτικά με άλλες δαπάνες, όπως τα ψώνια, οι μεταφορές και η ψυχαγωγία.
Η έρευνα δημοσιοποιήθηκε παράλληλα με το λανσάρισμα του “Guidebook”, μιας νέας υπηρεσίας που επιτρέπει στους φιλοξενούμενους να προτείνουν τοπικά μέρη, όπως εστιατόρια, καταστήματα και άλλα σημεία ενδιαφέροντος, που εμφανίζονται στον χάρτη του καταλύματος διαμονής τους. Διαθέσιμες στην πλατφόρμα της Airbnb, αυτές οι κατευθύνσεις αποτελούν συνδυασμένες λίστες προτάσεων από τους φιλοξενούμενους. Έως σήμερα, περίπου 200.000 μικρές επιχειρήσεις και τοπικά αξιοθέατα εμφανίζονται σε αυτούς τους οδηγούς πόλεων, συμπεριλαμβανομένων και πάνω από 90.000 εστιατορίων.
Τέλος, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα από την AlixPartners, οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο φαίνεται να επιζητούν να αλλάξουν τρόπο εστίασης, μετακινούμενοι από τα εστιατόρια fast-food και τα γεύματα από παντοπωλεία και μανάβικα, σε γρήγορο, απλό φαγητό και σε εστιατόρια υψηλού επιπέδου.
Πηγή: TourMarket