Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η πρώτη Αφροαμερικανή γυναίκα που σκηνοθετεί ταινία 100 εκατ. δολαρίων

Ένα σημαντικό ορόσημο του Χόλλυγουντ έχει επιτευχθεί! Το περιμέναμε πολύ καιρό. Μετά την ταινία “Selma”, η κινηματογραφίστρια Άβα ΝτιΒερνέ απέκτησε τεράστια ζήτηση, από διάφορα πρότζεκ τόσο ποικίλα και ευρεία όσο η απόσταση από την ταινία “Μαύρος Πάνθηρας” της Μάρβελ μέχρι μια πρωτότυπη ιστορία επιστημονικής φαντασίας από το μυαλό του Κόλιν Τρεβόροου. Τελικά, επέλεξε τη μεταφορά του “A Wrinkle of Time” στη Disney ως το επόμενό της πρότζεκτ, και καθώς η προ-παραγωγή της ταινίας συνεχίζεται, μαθαίνουμε ότι σημάδεψε ένα πραγματικά νέο κομμάτι της ιστορίας: η ΝτιΒερνέ έχει γίνει η πρώτη Αφροαμερικανή γυναίκα που έχει σκηνοθετήσει ταινία με μπάτζετ άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων.

Πράγματι, η μεταφορά της Μαντελέιν ΛΈνγκλ -γραμμένη από την Τζένιφερ Λι (Frozen) και με πρωταγωνίστρια την Όπρα Γουίνφρεϊ- πρόσφατα έλαβε ένα φορολογικό επίδομα απόδοσης για να κάνει γυρίσματα στην Καλιφόρνια και με την κατάθεσή του ήρθε στο φως ότι ο προϋπολογισμός για την ταινία υπερβαίνει τα 100 εκατ. δολάρια. 

Η μπλόγκερ του Women in Hollywood, Μελίσσα Σίλβερσταιν, έκανε την ανακάλυψη. Οι γυναίκες είναι η μειονότητα στον κινηματογραφικό κόσμο, και αυτές οι γυναίκες που έχουν την ευκαιρία να σκηνοθετήσουν σπάνια παίρνουν τα ηνία σε σημαντικές επενδύσεις. Στην πραγματικότητα, μόνο άλλες δύο γυναίκες έχουν σκηνοθετήσει ποτέ μια ταινία δράσης με προϋπολογισμό μεγαλύτερο των 100 εκατ. δολαρίων. Η Κάθριν Μπίγκελοου ήταν η πρώτη το 2002 με το θρίλερ “K-19: The Widowmaker”, και η Πάτι Τζένκινς ήταν η δεύτερη με την μεταφορά της DC Comics “Wonder Woman”. Με τη ΝτιΒερνέ έχουμε τρεις γυναίκες συνολικά και τα στούντιο άνω των 100 εκατ. δολαρίων έχουν αρχίσει να γίνονται ο κανόνας.

Η ΝτιΒερνέ ευχαρίστησε την Disney για αυτήν την ευκαιρία στο Twitter και επίσης, εξέφρασε την δυσαρέσκειά της για το γεγονός ότι πήρε τόσο καιρό, αλλά δεδομένου ότι οι μόνες τρεις γυναίκες που δημιούργησαν ταινίες τέτοιου βεληνεκούς υπήρξαν τα τελευταία 15 χρόνια, ευελπιστεί να είμαστε στη μέση μιας μεγάλης αλλαγής.

Η εκπροσώπηση των γυναικών έχει αυξηθεί, αν και σταδιακά, τα τελευταία λίγα χρόνια, με τις κινηματογραφίστριες  να δημιουργούν μερικές από τις καλύτερες ιστορίες -απλά κοιτάξτε τη σειρά “The Night Manager” στο AMC, όπου σκηνοθέτης ήταν η Σουζάν Μπιέρ, ή την ταινία τρόμου “The Babadook” της Τζένιφερ Κεντ. Και στον κόσμο των κινουμένων σχεδίων, η Τζένιφερ Γιου Νέλσον ήταν επικεφαλής στο “Kung Fu Panda 2” και συν-σκηνοθέτησε το “Kung Fu Panda 3”.

Το γεγονός της διαφοροποίησης των κινηματογραφιστών είναι σημαντική, διότι επιτρέπει σε διαφορετικές φωνές, διαφορετικές ιστορίες και διαφορετικές απόψεις να φτάσουν στο κοινό. Σε μια εποχή που όταν παρακολουθείς τεράστιες υπερπαραγωγές είναι σαν να βλέπεις την ίδια ταινία ξανά και ξανά, ίσως το να φέρουμε τις γυναίκες στο προσκήνιο -ξέρετε, τον μισό πληθυσμό αυτού του πλανήτη- μπορεί να φέρει μια διαφορετική οπτική και έτσι, να φρεσκάρει ένα είδος που πάει να φθαρεί.

Και με λίγη τύχη, η ΝτιΒερνέ θα είναι η πρώτη από τις πολλές γυναίκες που σκηνοθετεί μεγάλες παραγωγές. Όντως, μια ανακοίνωση για σκηνοθέτη του “Captain Marvel” είναι επικείμενη και η Marvel έχει εκφράσει την πρόθεσή της να θέσει μια γυναίκα στην καρέκλα του σκηνοθέτη για το ποιά θα είναι η πρώτη γυναίκα που θα ηγηθεί μιας ταινίας υπερηρώων. 

Ήρθε η ώρα, επιτέλους!

Πηγή: Collider

Αναστασία Βαϊτσοπούλου