Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Οι λάτρεις του κινηματογράφου ψήφισαν την κορυφαία εναρκτήρια κινηματογραφική σκηνή

Η νέα έρευνα ‘Lights, Camera, Action’ της Mastercard*, επίσημου χορηγού του Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, αποκαλύπτει ότι οι σινεφίλ στην Ευρώπη αγαπούν τα ρομαντικά ανοίγματα σε μια ταινία και επιλέγουν σύγχρονες κλασικές ταινίες αντί των πιο μοντέρνων κινηματογραφικών επιτυχιών. Πάνω από το 55% των ερωτηθέντων στη Γερμανία, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία και τη Σουηδία δήλωσαν ότι κρίνουν μια ταινία από την πρώτη σκηνή της.

Ο Τιτανικός (1997) ανήλθε στην κορυφή της Ευρώπης ως η ταινία με την καλύτερη σκηνή έναρξης, καθώς κέρδισε τις ψήφους της Τουρκίας, της Πολωνίας, της Γαλλίας, της Τσεχίας, της Ιταλίας, και της Ρωσίας. Ενώ το οικογενειακό και φιλικό τραγούδι της ταινίας The Lion King (1994) φαίνεται να έχει κλέψει τις καρδιές των φίλων του κινηματογράφου στη Γερμανία, την Ελβετία, τη Σουηδία και την Ολλανδία.

Τα πέντε πιο δημοφιλή κινηματογραφικά εναρκτήρια showreels, όπως ψηφίστηκαν από τους λάτρεις του κινηματογράφου σε ολόκληρη την Ευρώπη, είναι οι παρακάτω μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές: Titanic (1997), The Lion King (1994), Pulp Fiction 1994, Star Wars IV και Jaws (Τα σαγόνια του καρχαρία).

Ο διάσημος σκηνοθέτης Στίβεν Σπίλμπεργκ φαίνεται να γνωρίζει καλά πως να δημιουργεί το τέλειο άνοιγμα μιας box office επιτυχίας, με την πλειοψηφία των χωρών της Ευρώπης να τον χρίζει master της εναρκτήρια σκηνής. Παράλληλα, ο ‘αιμοδιψής’ Quentin Tarantino, αλλά και ο ‘ψυχρός’ Alfred Hitchcock βρίσκονται και αυτοί στην πεντάδα των κορυφαίων σκηνοθετών.

Οι πέντε καλύτερες εναρκτήριες σκηνές ταινιών, για τους Ευρωπαίους

  1. Titanic
  2. Lion King
  3. Pulp Fiction
  4. Star Wars IV
  5. Jaws

Οι πέντε κορυφαίοι σκηνοθέτες για τους Ευρωπαίους (σύμφωνα με τις εναρκτήριες σκηνές των ταινιών τους)

  1. Steven Spielberg
  2. Quentin Tarantino
  3. Alfred Hitchcock
  4. Ridley Scott
  5. George Lucas

Σύμφωνα με την έρευνα επίσης, η γενιά του Netflix δε διατίθεται να αναλώσει χρόνο σε ταινίες που δεν αιχμαλωτίζουν την προσοχή του θεατή από την πρώτη σκηνή. Είτε η ταινία είναι παλιά, είτε πρόκειται για νέα κυκλοφορία, η σκηνή έναρξης θεωρείται κρίσιμη, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη χρειάζεται μόλις 17 λεπτά για να αποφασίσει αν αξίζει να την παρακολουθήσει. Το 72% των Ευρωπαίων επίσης συμφωνεί ότι μια εντυπωσιακή εναρκτήρια σκηνή καθιστά μια ταινία αξιομνημόνευτη, συνολικά.

Ένας έξυπνος διάλογος (26%), μια απροσδόκητη τροπή στο σενάριο (40%) και ο ρομαντισμός (19%) είναι οι βασικοί παράγοντες για να βρεθεί μια ταινία στις πρώτες θέσεις του box office.

Μελετώντας τα στοιχεία εκείνα που κάνουν μια εναρκτήρια σκηνή αξέχαστη, το 25% των Ευρωπαίων ανέφερε ότι ένα καταπληκτικό soundtrack είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας, με το Saturday Night Fever (1977) να αποσπά τις περισσότερες ψήφους. Αντίστοιχα, η συναισθηματική ερμηνεία του Elton John στο ‘Circle of Life’ στην έναρξη του The Lion King (1994) είναι επίσης μια αγαπημένη στιγμή της ταινίας. Τέλος, η δυνατή φωτογραφία και τα εντυπωσιακά οπτικά εφέ στο άνοιγμα, απέσπασαν την προτίμηση του 13% των ερωτηθέντων για την καλύτερη εναρκτήρια σκηνή σε φιλμ -με την κλασική ταινία Apocalypse Now (1979) να κερδίζει τις περισσότερες ευρωπαϊκές ψήφους.

Η έρευνα της Mastercard ‘Lights, Camera, Action’ διερεύνησε τη δύναμη που μπορεί να έχει η τέχνη του κινηματογράφου στους λάτρεις του είδους. Όλες οι ταινίες, είτε κλασικές είτε σύγχρονες, αποτελούν πηγή έμπνευσης σε όλη την Ευρώπη, με το 41% να συμφωνεί ότι μια δυνατή ταινία μπορεί να εμπνεύσει τους ανθρώπους να ξεκινήσουν κάτι καινούριο ή να κάνουν μια θετική αλλαγή.

Η Ιωάννα Μίγγου, Marketing Director της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο & Μάλτα δήλωσε σχετικά: «Στη Mastercard, προσπαθούμε να ερχόμαστε όλο και πιο κοντά στα συναισθήματα των καταναλωτών, όπως ακριβώς κάνει και η τέχνη του κινηματογράφου. Μέσω της νέας μας καμπάνιας “Start Something Priceless” ενθαρρύνουμε, εμπνέουμε και δίνουμε ώθηση στους ανθρώπους ανά τον κόσμο να πραγματοποιήσουν ένα πάθος τους ή έναν στόχο που για τους ίδιους είναι σημαντικός. Η έρευνα αυτή δείχνει τη σημασία του κινηματογράφου ως προς τον τρόπο που μπορεί να εμπνεύσει τον κόσμο, με το 41% των ερωτηθέντων να πιστεύει ότι μια δυναμική ταινία μπορεί να ‘ανάψει’ στο κοινό τη σπίθα εκείνη που θα φέρει μια θετική αλλαγή -αυτό ακριβώς που στη Mastercard θέλουμε να ενθαρρύνουμε».

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA