Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Τατουάζ για μουσείο

Το 1991 ανακαλύφθηκε στις Άλπεις καλοδιατηρημένο σώμα  3.000 ετών. Μεταξύ άλλων η ανακάλυψη αυτή αποκάλυψε ότι οι αρχαίοι άνθρωποι έκαναν τατουάζ στο σώμα τους. Το μουμιοποιημένο σώμα ονομάστηκε “Ötzi ο Iceman” από το Ötztal των Άλπεων, όπου βρέθηκαν τα λείψανα του. Ο Ötzi είχε 50 περίεργα τατουάζ σε ολόκληρο το σώμα του, που οι επιστημονικοί κύκλοι υποθέτουν ότι μπορεί να είναι ένδειξη μιας πρώιμης μορφής  βελονισμού και δερματοστιξίας. Κάτι που αν αληθεύει, «ακυρώνει» την Κίνα, όπου 2000 χρόνια πριν καταγράφηκε η πρώτη μορφή τους ως θεραπεία.

Τα τατουάζ έχουν μια μακρά και σημαντική ιστορία. Πολιτιστικά κυρίως χρησιμοποιείται ως ένδειξη της αρχής της ζωής , του «συνεταιρίζεσθαι», της φυλής, της ιδιοκτησίας, ή της σεξουαλικής και της προσωπικής ελευθερίας.

Στη βικτοριανή εποχή, οι γυναίκες των ανώτερων τάξεων, είχαν το σώμα τους γεμάτο τατουάζ, ως σύμβολο της ανεξαρτησίας τους. Στο βιβλίο της Margot Mifflin «Σώματα της ανατροπής: Μια Μυστική Ιστορία των Γυναικών και Τατουάζ» παρουσιάζει ότι οι γυναίκες είχαν αναλάβει τον έλεγχο του σώματός τους όταν είχαν λίγη δύναμη και αλλού», και  πιστεύει ότι αυτό ήταν μια «φεμινιστική κίνηση». Όπως η μητέρα του Ουίνστον Τσώρτσιλ, Jennie, είχε ένα τατουάζ φίδι γύρω από τον καρπό της ως σύμβολο της «νευρικής» ανεξαρτησίας . Ωστόσο, δεν έκαναν βικτοριανές γυναίκες τατουάζ με την ίδια προθυμία. Η Mifflin αναφέρει πώς κάποιες φτωχές γυναίκες έκαναν τατουάζ με βίαιο τρόπο και εκτίθενται σε φρικτές εκθέσεις και καρναβάλια.

Η πρώτη καταγεγραμμένη γυναίκα με τατουάζ ήταν η Maud Wagner, η οποία είπε ότι διαπραγματευόταν μια ημερομηνία με το μελλοντικό σύζυγό της για να μάθει την τέχνη του τατουάζ. Στη δεκαετία του 1920, το full body tattoo ήταν δημοφιλής, αλλά η γοητεία του χάθηκε κατά τη διάρκεια της Ύφεσης του 1930, μόνο για να επανεμφανιστούν κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1940 έως 1960, όταν πια είχαν θεωρηθεί ως ένα σύμβολο κόντρα του κατεστημένου.

Οι φωτογραφίες δείχνουν γυναίκες με τατουάζ από το 1900 ως το 1960:

Πηγή

Ηλέκτρα Φακιολά

Share
Published by
Ηλέκτρα Φακιολά