Η Λίβερπουλ και η Ρεάλ Μαδρίτης ετοιμάζονται πυρετωδώς για τον μεγάλο τελικό του UEFA Champions League και φαίνεται να έχουν και οι δύο ‘έναν άσσο στο μανίκι τους’, τους οπαδούς τους.
Η Mastercard, Επίσημος Χορηγός του UEFA Champions League, πραγματοποίησε έρευνα σχετικά με την επίδραση που έχουν οι πανηγυρισμοί των φιλάθλων στην απόδοση της ομάδας τους, σε έναν ποδοσφαιρικό αγώνα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι ξέφρενοι πανηγυρισμοί στην κερκίδα του γηπέδου μπορούν να έχουν ισοδύναμο αποτέλεσμα με την προσθήκη ενός επιπλέον παίκτη (12ου) στο χορτάρι, ενώ και η συμπεριφορά των παικτών εντός γηπέδου μπορεί να επηρεάσει θετικά το τελικό αποτέλεσμα.
Ο ρόλος του 12ου παίκτη αποδεικνύεται λοιπόν πολύτιμος. Η ψυχολογία των 11 παικτών μια ομάδας ποδοσφαίρου επηρεάζεται θετικά στο άκουσμα και τη θέα των οπαδών που ζητωκραυγάζουν (πανηγυρισμοί, συνθήματα, πανό και κασκόλ της ομάδας) και η προσπάθεια που καταβάλλουν στον αγώνα αυξάνεται, έως και 8%.
Η, πρώτη στο είδος της, ευρωπαϊκή έρευνα της Mastercard, αποκάλυψε επίσης ότι ο τρόπος με τον οποίο ένας παίκτης πανηγυρίζει ένα γκολ, μπορεί να αποτελέσει ένα ακόμα μυστικό για την τελική νίκη της ομάδας του. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι κάποιες συγκεκριμένες κινήσεις πανηγυρισμού μπορούν να συνδεθούν με το πότε μια ομάδα κερδίζει ή χάνει σε ένα αγώνα.
Πιο συγκεκριμένα:
Tα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από την έρευνα, έδειξαν επίσης ότι οι ομάδες που οι παίκτες τους πανηγυρίζουν με οποιαδήποτε σωματική αλληλεπίδραση -όπως το αγκάλιασμα και το high-five- είχαν 50% περισσότερες πιθανότητες να κερδίσουν. Αντίθετα, ο μη πανηγυρισμός των παικτών κατά
την διάρκεια ενός αγώνα, δείχνει ότι το 49% των παικτών αυτών, ανήκει στην ομάδα που τελικά ηττήθηκε.
Η μελέτη έδειξε επίσης, ότι η χαρακτηριστική κίνηση “power pose” που κάνει ο κορυφαίος σκόρερ του UEFA Champions League, Cristiano Ronaldo, αποτελεί έναν πανηγυρισμό που προσφέρει στην ομάδα του ακόμη περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας. Οι ερευνητές πρότειναν λοιπόν στους παίκτες κάτι ανάλογο, να προτάσσουν τον θώρακά τους όταν πανηγυρίζουν, καταλαμβάνοντας όσο περισσότερο χώρο μπορούν με το σώμα τους, να σηκώνουν το κεφάλι τους και ο διασκελισμός των ποδιών τους να ανοίγει τουλάχιστον κατά το πλάτος των ώμων.
Τέλος, σύμφωνα με τα ευρήματα, οι οπαδοί που χαμογελούν στους παίκτες από την εξέδρα μπορούν επίσης να έχουν σημαντική επίδραση στην απόδοση της ομάδας. Η έρευνα έδειξε ότι οι ποδοσφαιριστές που είδαν τον κόσμο να χαμογελά κατά την διάρκεια του αγώνα, μεγιστοποίησαν την προσπάθεια που κατέβαλαν μέσα στο γήπεδο, 12% περισσότερο από τους υπόλοιπους παίκτες που μπορεί να είδαν αρνητικές εκφράσεις από τους οπαδούς της ομάδας τους.
Καθώς λοιπόν ο μεγάλος τελικός πλησιάζει, οι οπαδοί των ομάδων καλούνται να μοιραστούν στα social media τους πανηγυρισμούς τους μετά από ένα γκολ της ομάδας τους, χρησιμοποιώντας το hashtag #StartSomethingPriceless. Παράλληλα, ο αθλητικός ψυχολόγος και συγγραφέας της έρευνας Bradley Busch -ένας από τους κορυφαίους στο χώρο της εφαρμοσμένης ψυχολογίας του αθλητισμού- προσφέρει πέντε συμβουλές, για να είναι ένας οπαδός ανεκτίμητος για την ομάδα του:
Η Jeannette Liendo, SVP Marketing Europe Mastercard δήλωσε σχετικά, «Αν και ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς μας κυλά πλέον ‘ανέπαφα’, η φυσική επαφή μεταξύ των παικτών σε έναν πανηγυρισμό εντός γηπέδου, μπορεί να αποτελέσει τελικά το μυστικό για τη νίκη της ομάδας. Η Mastercard είναι περήφανος υποστηρικτής του ποδοσφαίρου, αλλά και των οπαδών του. Έχοντας διανύσει ήδη 20 χρόνια σπουδαίων πανηγυρισμών στο UEFA Champions League, φέτος ανυπομονούμε να διαπιστώσουμε για ακόμα μία χρονιά πως μια μπάλα μπορεί να ξεκινήσει κάτι ανεκτίμητο στο Κίεβο, στον μεγάλο τελικό στις 26 Μαΐου».