Στη Ρόδο, το Ηράκλειο, το Ρέθυμνο, την Αθήνα και την Ελευσίνα θα πραγματοποιήσει τον Σεπτέμβριο η Ελληνοτουρκική Ορχήστρα Νέων (Greek-Turkish Youth Orchestra) που αποτελείται από 60 και πλέον χαρισματικούς νέους Έλληνες και Τούρκους μουσικούς, ηλικίας 18 έως 28 ετών, και διανύει τη δέκατη επιτυχημένη της χρονιά.
Στη φετινή της περιοδεία, την ορχήστρα θα διευθύνει η ανερχόμενη μαέστρος Ζωή Ζενιώδη, η οποία είναι η πρώτη Ελληνίδα που αναλαμβάνει αυτό το πόστο στα 10 χρόνια λειτουργίας του θεσμού. Η ορχήστρα αποσκοπεί στο να ενώσει μουσικούς με διαφορετικές κουλτούρες, έχοντας ως κοινή γλώσσα τη μουσική. Στόχος της είναι να ενισχύσει τις σχέσεις Ελλάδας και Τουρκίας μέσω της μουσικής, να επικοινωνήσει και να προωθήσει τη φιλία ξεπερνώντας τις παλιές και σημερινές διαφορές.
Βασισμένη στις παραπάνω αρχές, η ιδρύτρια και πρόεδρος της ορχήστρας, Λένη Κονιαλίδης οραματίστηκε αυτό το μουσικό σύνολο πριν 10 χρόνια. Τα μέλη του συναντιούνται κάθε καλοκαίρι για πρόβες πριν δώσουν συναυλίες σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και της Τουρκίας.
«Η ιδέα πίσω από αυτή την ορχήστρα είναι το πάθος και ο θαυμασμός μου για τη μουσική. Πάντα πίστευα ότι η μουσική μπορεί να κάνει έναν άνθρωπο ευτυχισμένο, να μας βοηθήσει να εκφράσουμε συναισθήματα όταν είναι δύσκολο αυτά να βγουν με τα λόγια» σημειώνει η Λένη Κονιαλίδης και προσθέτει:
«Οι νέοι Έλληνες και Τούρκοι μουσικοί δεν έχουν πολλές ευκαιρίες να γνωρίσουν ο ένας τον άλλον -και αυτή η ορχήστρα δημιουργήθηκε γι αυτήν ακριβώς την σπάνια στιγμή. Πιστεύω βαθιά ότι η μουσική και η ανθρώπινη επαφή που δημιουργείται μεταξύ των συμμετεχόντων έχει τη δύναμη να προκαλέσει πολιτιστικό και κοινωνικό όφελος και για τις δύο χώρες και αναμφισβήτητα να συμβάλει στην περαιτέρω κατανόηση μεταξύ αυτών των θαυμάσιων πολιτισμών. Σε μια εποχή, όπως η σημερινή, όπου τα πράγματα εξελίσσονται τόσο γρήγορα και κανείς δεν ακούει κανέναν, προτάσσουμε την επικοινωνία μέσα από την αγνή γλώσσα της μουσικής».
Μέχρι σήμερα η ορχήστρα έχει εμφανιστεί σε σημαντικούς πολιτιστικούς χώρους στην Ελλάδα, όπως στο Ηρώδειο και στο αίθριο του μουσείου της Ακρόπολης στην Αθήνα, στο Μέγαρο Μουσικής στη Θεσσαλονίκη, καθώς και σε διάφορες πόλεις της Τουρκίας (μεταξύ των οποίων η Κωνσταντινούπολη και η ‘Αγκυρα), ενώ κατά τη διάρκεια των 10 χρόνων λειτουργίας της, αντιμετωπίστηκε με θετικά σχόλια από τον ελληνικό και τουρκικό Τύπο.