ÊáìÝíç Ýêôáóç áðü ôçí ðõñêáãéÜ óôçí Åãíáôßá ïäü óôçí ðåñéï÷Þ ¢âáíôá, ôç ÄåõôÝñá 21 Áõãïýóôïõ 2023. Ãéá ôñßôç ìÝñá óõíå÷ßæåôáé ìå áìåßùôç Ýíôáóç ç ìåãÜëç ðõñêáãéÜ óôçí Áëåîáíäñïýðïëç, ç ïðïßá, óýìöùíá ìå ôçí ÐõñïóâåóôéêÞ, åßíáé åîáéñåôéêÜ äýóêïëï íá åëåã÷èåß, ëüãù ôùí éó÷õñþí áíÝìùí ðïõ ðíÝïõí óõíå÷þò óôçí ðåñéï÷Þ. Tï ìåãÜëï ðñüâëçìá åíôïðßæåôáé óå äýï êýñéá ìÝôùðá êáé êõñßùò óå ìéá ìåãÜëç áíáæùðýñùóç ðïõ õðÜñ÷åé áðü ôï ðñùß êáé åîåëßóóåôáé ôþñá âïñåéïäõôééêÜ ôçò Íßøáò, ðÜíù áðü ôçí Åãíáôßá Ïäü. Óôï ìÝôùðï áõôü ç öùôéÜ êáßåé äÜóïò êïíôÜ óå áíåìïãåííÞôñéåò, åíþ ï áÝñáò áëëÜæåé óõíå÷þò êáôåýèõíóç äçìéïõñãþíôáò åîáéñåôéêÜ äýóêïëåò óõíèÞêåò. Ôï äåýôåñï ìåãÜëï ìÝôùðï åßíáé ôï áíáôïëéêü, ðïõ åêôåßíåôáé ðñïò ôï ÷ùñéü ÌïíáóôçñÜêé, íïôßùò ôïõ Äïñßóêïõ, ðïõ Ý÷ïõí åêêåíùèåß áðü ÷ôåò. Ôï ìÝôùðï ðñïò ôéò ðáñõöÝò ôçò Áëåîáíäñïýðïëçò áðü ÷ôåò åßíáé óå ýöåóç. ÁÐÅ-ÌÐÅ/ÁÐÅ-ÌÐÅ/ÁëÝîáíäñïò ÌðåëôÝò
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου, είχε σήμερα, συνάντηση εργασίας, μέσω τηλεδιάσκεψης, με τον διευθυντή του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΕΜΠ, αναπληρωτή καθηγητή Κωνσταντίνο Κεπαπτσόγλου, για την επαναξιολόγηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας των εθνικών οδικών δικτύων, με στόχο την βέλτιστη διαχείριση εκτάκτων περιστατικών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου, ο κ. Κεπαπτσόγλου εξέφρασε την άποψη ότι η διαχείριση περιστατικών -όταν παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση ή κρίνεται αναγκαία η διακοπή της κυκλοφορίας στους εθνικούς οδικούς άξονες εξαιτίας ακραίων καιρικών φαινομένων ή ατυχημάτων- απαιτεί ούτως ή άλλως αυξημένο χρόνο, προκειμένου να μην διακυβευτεί η ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων, κάτι που αποτελεί αδιαμφισβήτητα απόλυτη προτεραιότητα. Εστίασε, μάλιστα, στο κομμάτι της έγκαιρης πληροφόρησης των οδηγών των διερχόμενων οχημάτων, με τη χρήση νέων τεχνολογιών.
Από την πλευρά του, ο κ. Οικονόμου ζήτησε από τον κ. Κεπαπτσόγλου την επαναξιολόγηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας -που έχουν καταθέσει, ανάμεσα σε άλλους, και στην ΕΛΑΣ οι παραχωρησιούχοι- με βάση τη διεθνή και εγχώρια εμπειρία και επιστημονική έρευνα σε αντίστοιχα περιστατικά, την αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό των εθνικών οδών, αλλά και τις καινούριες εξελίξεις που έχει φέρει η τεχνολογία στην αυτοκινητοβιομηχανία, κυρίως με την αυξανόμενη κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ταυτόχρονα, θα διερευνηθεί η δυνατότητα εφαρμογής ενός πρωτοκόλλου -σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία- πιο άμεσης και συντονισμένης αντίδρασης σε εξαιρετικά έκτακτες περιπτώσεις.
Παράλληλα ο κ. Οικονόμου τόνισε ότι, όπως και στην πρόσφατη εμπειρία της εθνικής οδού Αθηνών-Κορίνθου με την πυρκαγιά σε βυτιοφόρο που μετέφερε επικίνδυνο φορτίο, η μοναδική προτεραιότητα, σε επίπεδο επιχειρησιακής διαχείρισης, είναι η διασφάλιση της ανθρώπινης ζωής.
Τέλος, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, πλέον του εκσυγχρονισμού των πρωτοκόλλων ασφαλείας για τη βέλτιστη διαχείριση έκτακτων περιστατικών, τέθηκε στη συζήτηση και ακόμη μία πολιτική προτεραιότητα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη: η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, μέσω μιας βεντάλιας πολιτικών που βρίσκεται υπό επεξεργασία, με έμφαση στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών τόσο στην επιτήρηση, όσο και στη βεβαίωση των παραβάσεων. Η ασφάλεια πεζών και εποχουμένων είναι σημαντικότατη και χρήζει άμεσης βελτίωσης.