Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τις ελλείψεις σύγχρονων συστημάτων από τον ελληνικό σιδηρόδρομο με αφορμή την πρωτοφανή τραγωδία στα Τέμπη, όπου τουλάχιστον 38 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους όταν δύο αμαξοστοιχίες (μια εμπορική και μία επιβατική) βρέθηκαν στην ίδια γραμμή και συγκρούστηκαν με σφοδρότητα.
«Είναι διαχρονικό το έγκλημα με τα σιδηροδρομικά έργα» ανέφερε ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ Νίκος Κιουτσούκης μιλώντας το πρωί της Τετάρτης στην τηλεόραση του OPEN και πρόσθεσε: «Να θυμίσω, από το 1995 αγωνίζεται η χώρα μας να φτάσει ένα σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων μέχρι δηλαδή 200χλμ, όταν σε άλλες χώρες παλεύουν για 500. Με μια διπλή γραμμή, άξονα ΠΑΘΕ, όπου δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα μετά από τόσα χρόνια, ενώ τα σύγχρονα συστήματα GPS δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα, δεν λειτουργούν». Μάλιστα όπως αποκάλυψε «κάποια έχουν αγοραστεί πολύ πριν, από το 2000!».
Ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ ανέφερε επίσης ότι «δεν μπορώ να διανοηθώ ότι έχουμε τη μοναδική σιδηροδρομική εταιρεία μεταφορών ιδιωτικοποιημένη, τη μοναδική σιδηροδρομική εταιρεία επισκευών ιδιωτικοποιημένη και ότι ο ΟΣΕ δεν έχει τα χρήματα που απαιτούνται για να συντηρεί το δίκτυό του. Δεν είναι σημερινό φαινόμενο, είναι διαχρονικό και η ευθύνη όλων των κυβερνήσεων ήταν αυτή».
Επιπλέον, υπογράμμισε ότι «τα χρήματα τα οποία έχουν δαπανηθεί είναι παρά πολλά. Για παράδειγμα, στη Γαλλία έχουν δαπανηθεί 5 δισ. ενώ εδώ πάνω από 15 δισεκατομμύρια έχουν ξοδευτεί και δεν έχουμε σιδηρόδρομο».
Ο κ. Κιουτσούκης επισήμανε ότι είναι διαχρονικές οι ευθύνες για την κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ υπογράμμισε ότι ήδη από το 2010 έχει κατατεθεί από την ΓΣΕΕ σχετική μηνυτήρια αναφορά.
Δείτε τις συγκλονιστικές αποκαλύψεις του κ. Κιουτσούκη: