ΕΛΛΑΔΑ

Πόρισμα-καταπέλτης για τα Τέμπη: Χωρίς τηλεδιοίκηση και συστήματα ασφαλείας

Στα χέρια του ανακριτή οι 250 σελίδες του πορίσματος των δικαστικών εμπειρογνωμόνων, για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τλεμπη.  Ο ειδικός εφέτης ανακριτής θα αξιολογήσει τα νέα στοιχεία, στα οποία περιλαμβάνονται συνομιλίες και άλλο κρίσιμο υλικό, προκειμένου να διαπιστώσει τυχόν ευθύνες και άλλων προσώπων στο δυστύχημα με τουλάχιστον 57 νεκρούς.

Σύμφωνα με πληροφορίες στο πόρισμα καταγράφεται η απουσία τηλεδιοίκησης και η μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας, όπως εκείνα του ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής.

Παράλληλα, στο σημείο σύγκρουσης, φαίνεται ότι η σιδηροδρομική γραμμή είχε τοποθετημένους ραδιοφάρους, πιθανότατα σε εφαρμογή των υποχρεώσεων της με αρ. 10005/2007 σύμβασης. Ωστόσο δεν είχε παραληφθεί οριστικά το συγκεκριμένο τμήμα, συνεπώς δεν είχε πιστοποιηθεί η λειτουργία τους.

Εκτός ήταν η φωτοσήμανση τόσο στη γραμμή ανόδου όσο και στη γραμμή καθόδου, ενώ τα περιβόητα συστήματα GSMR χρησιμοποιούνται μεν από τα σταθμαρχεία, αλλά όχι από τις αμαξοστοιχίες.

Από το πόρισμα φέρεται να προκύπτει ότι και οι δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν εντός ορίων ταχύτητας, ενώ, σχετικά με τα αίτια της φωτιάς, αυτή φέρεται να οφείλεται στις ηλεκτρικές κενώσεις και στα λάδια των μηχανών. Η έκταση που πήρε η πυρκαγιά οφείλεται στα υλικά κατασκευής των βαγονιών (ξύλινες επενδύσεις, υφασμάτινα καθίσματα κ. α.).

Τέλος, επιρρίπτει ευθύνες στον 58χρονο σταθμάρχη, σημειώνοντας ότι δεν χρησιμοποίησε τη λειτουργία χάραξης της διαδρομής πριν την εντολή αναχώρησης της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Ακόμη, μετά τη διαβίβαση της εντολής αναχώρησης δεν έλεγξε την πορεία της αμαξοστοιχίας προς Θεσσαλονίκη, μέσω των ενδείξεων του Τοπικού Πίνακα Χειρισμού, για τον οποίο διαπιστώνεται ότι έχει εμβέλεια περίπου 1.400 μέτρα στην γραμμή ανόδου και περίπου 2.000 μέτρα στην γραμμή καθόδου.

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA