Η ψηφιακή εφαρμογή «My Coast» έχει τεθεί ήδη σε λειτουργία και οι πολίτες μπορούν να την κατεβάσουν και να ελέγχουν αν στις παραλίες, τηρείται η νομιμότητα. Παράλληλα όμως για ένα σύνολο ζητημάτων που έχουν προβλεφθεί μπορούν να προχωρούν και σε καταγγελίες, οι οποίες καταγράφονται και εξετάζονται.
Ο κ.Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, γενικός γραμματέας πληροφοριακών συστημάτων και ψηφιακής διακυβέρνησης μίλησε στην εκπομπή «Τριτολογίες» της ΕΡΤ3 και εξήγησε πως λειτουργεί η εφαρμογή, ενώ όπως είπε ήδη έχουν καταγραφεί 1.000 καταγγελίες.
«Είναι η πρώτη φορά με αυτή την εφαρμογή που έχουμε φτιάξει και ξέρουμε πραγματικά ποιες είναι οι παραλίες οι οποίες έχουν μισθωθεί, δηλαδή υπάρχει σύμβαση παραχώρησης. Μπαίνουμε στην εφαρμογή my coast και με ένα κυκλάκι μπορούμε να δούμε όχι, μόνο τις κοντινές παραλίες, αλλά όλες τις παραλίες όλης της χώρας. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη για όλα τα κινητά, είναι πολύ απλή, εγκαθίσταται κατευθείαν και δε χρειάζεται να κάνουμε sign in. Εγκαθίσταται ακόμη και σε κινητά πολιτών που δεν έχουν ελληνικό αριθμό. Περίπου 28.000 πολίτες την έχουν κατεβάσει. Ο πολίτης μπορεί να δει όλα τα στοιχεία της παραχώρησης, ποια η διάρκεια, αν είναι για ομπρέλες, καθίσματα. Είναι σημαντικό να υπάρχει διαφάνεια. Έχουμε μέχρι τώρα περίπου 6.500 παραχωρήσεις αιγιαλού που είναι αποτυπωμένες, θα φτάσουμε στις 7.700 καθώς ολοκληρώνονται οι δημοπρασίες και η πλατφόρμα ενημερώνεται», όπως ανέφερε ο κ.Αναγνωστόπουλος και πρόσθεσε:
«Έχουμε ξεπεράσει τις 1.000 καταγγελίες. Πώς γίνεται; Πάει κανείς στο χάρτη στο σημείο που θέλει, αν δεν υπάρχει παραχώρηση αιγιαλού κάνει ένα παρατεταμένο κλικ στο σημείο που είναι το στίγμα και η παραλία και τότε αυτή η καταγγελία μεταφέρεται και καταγράφεται. Η καταγγελία μπορεί να είναι επώνυμη ή και ανώνυμη. Μπορεί να γίνει καταγγελία και για άλλα ζητήματα, όπως για την αδυναμία πρόσβασης στην παραλία, για παραλία που δεν καθαρίζεται».