ΕΛΛΑΔΑ

Καραμανλής: «Παραιτήθηκα γιατί στον τομέα εποπτείας μου συνέβη μια τραγωδία»

Μόνο ένα «μερίδιο πολιτικής ευθύνης» για την τραγωδία των Τεμπών αναγνώρισε για τον εαυτό του ο Κώστας Καραμανλής μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Παράλληλα, ο πρώην υπουργός Μεταφορών έσπευσε να επιρρίψει τις περισσότερες διαχειριστικές ευθύνες για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στον σταθμάρχη Λάρισας, υποστηρίζοντας ότι επέλεξε να μην χρησιμοποιήσει το σύστημα τηλεδιοίκησης που -όπως δήλωσε ο πρώην υπουργός- υπήρχε στον σταθμό, ενώ μίλησε και για «παθογένειες του ελληνικού δημοσίου» που για να αντιμετωπιστούν «χρειάζονται χρόνια». Παράλληλα ισχυρίστηκε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε μόνον το 18% της σύμβασης 717 για τις υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου.

Αναφερόμενος στους λόγους της παραίτησής του ο Κωνσταντίνος Καραμανλής σημείωσε πως «παραιτήθηκα γιατί στον τομέα της πολιτικής μου εποπτείας συνέβη μία ανείπωτη τραγωδία», προσθέτοντας πως «ούτε είχα ή έχω κάποια εξάρτησή από κυβερνητική θέση».

Ανέφερε επίσης πως «παραιτήθηκα ενάντια στην πρακτική του να ζητούνται παραιτήσεις υφισταμένων» σημειώνοντας πως «η ανάληψη όμως της πολιτικής ευθύνης να μείνει γράμμα κενό αν δεν συνοδευθεί από την αναζήτηση διαχειριστικών ευθυνών».

«Αν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717, το σιδηροδρομικό δίκτυο θα ήταν ασφαλέστερο»

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών επισήμανε πως «πρώτα από όλα ας εξετάσουμε την σύμβαση 717 του 2014» υποστηρίζοντας πως «αν είχε ολοκληρωθεί η λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου θα ήταν ασφαλέστερη».
Υποστήριξε πως «παραλάβαμε το έργο αυτό βαλτωμένο και το προχωρήσαμε από το 18% στο 70%» αφού «δεν παραδόθηκε ποτέ το 33% και παραδόθηκε το 18%» και «από το 2017 μέχρι το 2019 δεν έγινε απολύτως καμία εργασία» ενώ επικαλέστηκε και τις καταγγελίες του βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου. Σημείωσε πως «κατ’ όνομα είχαμε παραλάβει το 33% του έργου όμως η λειτουργικότητα ήταν στο 18%» έτσι «σημαντικό μέρος κληθήκαμε εμείς και το ανακατασκευάσαμε». Αναφερόμενος συνολικά στο έργο είπε πως «η ολοκλήρωση ενός συστήματος σηματοδότησης σηματοδοτείται από την ύπαρξη πρωτοκόλλου παράδοσης – παραλαβής από την ΕΡΓΟΣΕ» ενώ επέρριψε ευθύνες στο ότι υπήρξε «σπάσιμο των εργολαβιών» και πως αυτό «δημιουργεί μία Βαβέλ».

Αναφορικά με την περίοδο της διακυβέρνησης της Ν.Δ ο Κώστας Καραμανλής είπε πως «το πρώτο μας μέλημα ήταν να εκκινήσουμε αυτό το έργο» σημειώνοντας πως «αντιμετωπίζαμε πλέον και τις πρωτογενείς δυσκολίες της πανδημίας». Δήλωσε έτσι πως «από το 2021 έως σήμερα έχουμε φτάσει στο 90% της υλοποίησης αλλά στο 70% της πιστοποίησης».

Ειδικά για τον σταθμό της Λάρισας ισχυρίστηκε ότι «παραδόθηκε τον Νοέμβριο του 2022» τονίζοντας πως «αυτό το αποδεικνύει το σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής» έτσι δήλωσε «οι σταθμάρχες πρέπει να χαράσσουν την διαδρομή στον πίνακα».

«Λειτουργεί σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα»

Ο ίδιος επανέλαβε πως «ο σταθμός της Λάρισας διέθετε σύστημα τηλεδιοίκησης» το οποίο «χρησιμοποιήθηκε έως τις 22.12 της 28ης Φεβρουαρίου» δηλαδή «ήταν σε λειτουργία μία ώρα πριν το δυστύχημα». Επίσης παράθεσε ως απόδειξη το ότι «σύμφωνα με το ανακριτικό υλικό, αυτό καταγράφεται στο μαύρο κουτί του συστήματος».

Με βάση τα παραπάνω ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είπε πως «συνεπώς ο σταθμάρχης και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει την διαδρομή ηλεκτρονικά. Δυστυχώς δεν το έκανε την χάραξε χειροκίνητα και δυστυχώς άφησε σε λάθος θέσης ένα από τα κλειδιά» σημειώνοντας πως «μπορούσε επί 12 λεπτά να δει πως το τραίνο ήταν σε λάθος πορεία, όμως δεν το είδε». Επίσης ο πρώην υπουργός αναφέρθηκε στο σύστημα ETCS, το οποίο δεν ήταν εγκατεστημένο στο σταθμό της Λάρισας, λέγοντας πως το αν θα μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία «δεν το γνωρίζουμε» γιατί «όλα τα συστήματα ακόμη και τα πιο άρτια καταλήγουν στους ανθρώπους που τα χειρίζονται η δυστυχώς που επιλέγουν να μην τα χειρίζονται».

Ο Κώστας Καραμανλής επιχείρησε να απαντήσει στην κριτική της αντιπολίτευσης σχετικά με το εποπτικό κέντρο της οδού Καρόλου λέγοντας πως «σκοπός του κέντρου αυτού είναι κυρίως η παρακολούθηση των δρομολογίων για να καταγράφονται οι καθυστερήσεις» δηλαδή δεν ήταν «τίποτε περισσότερο από ένα κέντρο τηλεφωνικής παρακολούθησης». Παράλληλα χαρακτήρισε αναληθές ότι υπήρχαν 2 σταθμάρχες ανά βάρδια που καταργήθηκαν επί Ν.Δ λέγοντας ότι βάρδιες ενός σταθμάρχη υπήρχαν και τα προηγούμενα χρόνια.

Ο πρώην υπουργός αναφέρθηκε και στην σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με την Hellenic Train. Όπως είπε «το 2022 υποχρεώνουμε την Ηellenic Train να πραγματοποιήσει επενδύσεις 600 εκατομμυρίων ευρώ» όπως και να επιβεβαιώνει τα δρομολόγια της.

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA