ΕΛΛΑΔΑ

ΕΛΤΑ: Αντιδράσεις εργαζομένων για το «λουκέτο» σε 204 καταστήματα

Ανησυχία και αγανάκτηση επικρατεί σε εργαζομένους των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) και στις τοπικές κοινωνίες, μετά την ανακοίνωση των σχεδίων της εταιρείας για συνολική αναδιάρθρωση, στο πλαίσιο της οποίας σφραγίζονται 204 υποκαταστήματα σε όλη τη χώρα.

«Τα ΕΛΤΑ θα εξακολουθούν να παρέχουν αξιόπιστες ταχυδρομικές υπηρεσίες σε όλη τη χώρα», αναφέρεται σε ανακοίνωσή τους και συμπληρώνουν πως «περιορίζεται ο αριθμός των καταστημάτων και ενισχύεται ο ρόλος του ταχυδρόμου με σύγχρονα ψηφιακά μέσα και αναδιοργάνωση του δικτύου».

Έντονη είναι η αντίδραση των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ στο επικείμενο κλείσιμο δεκάδων καταστημάτων που ανακοίνωσε, επίσημα, σήμερα η διοίκηση του Οργανισμού. Σε χθεσινή ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ) κάνει λόγο για «Σχέδιο Αρμαγεδδώνας για τα ΕΛΤΑ», εκφράζοντας την πλήρη αντίθεσή της στη συρρίκνωση των ΕΛΤΑ, υπογραμμίζοντας – παράλληλα – ότι το ελληνικό δημόσιο οφείλει να αποζημιώσει τον Οργανισμό για την Καθολική Υπηρεσία και να δώσει αναπτυξιακή προοπτική.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, τα νέα πλάνα που προωθούνται δεν είναι καινούργια, αλλά αποτελούν επαναφορά, όσων είχαν παρουσιαστεί από το Υπερταμείο ήδη από το 2018, στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των ΕΛΤΑ. Όπως σημειώνεται, η σημερινή επανεμφάνισή τους συνδέεται με την ταχύτητα υλοποίησης και την ένταση των αλλαγών, οι οποίες περιλαμβάνουν εκχώρηση έργου σε ιδιώτες και μετακινήσεις τακτικού προσωπικού.

Η ΠΟΣΤ επισημαίνει ότι η ραγδαία πτώση των εσόδων από το επιστολικό ταχυδρομείο και τα χρηματοοικονομικά προϊόντα, λόγω της ψηφιακής υποκατάστασης, δεν αρκεί για να δικαιολογήσει τις κινήσεις αυτές, κατηγορώντας τη Διοίκηση ότι αποφεύγει να απαντήσει για τις πραγματικές αιτίες. Η Ομοσπονδία αποδίδει τη σημερινή κατάσταση σε είκοσι χρόνια απουσίας ολοκληρωμένων πολιτικών για τα ΕΛΤΑ και σε διαχρονικές αστοχίες των διοικήσεων, αλλά και στη μόνιμα καθυστερημένη και ανεπαρκή αποζημίωση της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας.

Η ΠΟΣΤ δηλώνει ότι βρίσκεται στο πλευρό όλων των συναδέλφων, στηρίζοντας κάθε ταχυδρομικό που πλήττεται από τις σχεδιαζόμενες αλλαγές. Παράλληλα, η Ομοσπονδία καλεί τους εργαζόμενους να τηρούν τις υπηρεσιακές τους υποχρεώσεις και να καταγγέλλουν άμεσα κάθε περίπτωση καταπάτησης δικαιωμάτων τους.

Ταυτόχρονα, για τη «συρρίκνωση του δικτύου καταστημάτων των ΕΛΤΑ με αιφνιδιαστικές ενέργειες που πλήττουν τις τοπικές κοινωνίες», ζητάει απαντήσεις ο πρόεδρος και βουλευτές της Νέας Αριστεράς, με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή και απευθύνουν στους συναρμόδιους υπουργούς. «Παρά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις για εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ οι πολίτες -και ειδικά στην ελληνική περιφέρεια- βλέπουν συνεχή συρρίκνωση και στέρηση πολύτιμων υπηρεσιών που επιτείνουν ακόμα περισσότερο την ερημοποίηση της υπαίθρου.

Το ”λουκέτο” σε καταστήματα των ΕΛΤΑ στην ελληνική περιφέρεια σε συνδυασμό με το ”λουκέτο” σε καταστήματα των τραπεζών, την κατάργηση Ειρηνοδικείων, την κατάργηση καταστημάτων ΔΟΥ κ.λπ. αποψιλώνουν κωμοπόλεις και χωριά από βασικές υπηρεσίες επηρεάζοντας δυσανάλογα τις τοπικές οικονομίες…», αναφέρεται στην ερώτηση.

Επίσης, ο δήμος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων, όπως και άλλοι δήμοι, αντιδρά και διαφωνεί για το θέμα του τερματισμού λειτουργίας των καταστημάτων ΕΛΤΑ σε Λουτράκι και Αγίους Θεοδώρους

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του δήμου, ο δήμαρχος της περιοχής, έστειλε επιστολή διαμαρτυρίας προς το Υπερταμείο, τονίζοντας τις κοινωνικές, οικονομικές και τουριστικές συνέπειες της απόφασης, ζητώντας, άμεση κυβερνητική παρέμβαση. Η επιστολή, κοινοποιήθηκε στους βουλευτές της Ν.Δ στην Κορινθία, ενώ, ο δήμαρχος, επικοινώνησε και με τους βουλευτές της Κορινθίας που είναι στην κυβέρνηση, ζητώντας την άμεση στήριξή τους, για την ανατροπή της απόφασης. Επίσης, ο Γιώργος Γκιώνης, ο δήμαρχος Λουτρακίου, υπέγραψε και την απόφαση διαμαρτυρίας, όλων των δημάρχων της Πελοποννήσου, κατά την συνέλευση της ΠΕΔ Πελοποννήσου, στην Τρίπολη. Παράλληλα, ετοιμάζεται και ψήφισμα προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο. Η Δημοτική Αρχή, αναφέρει, ότι, η προσπάθεια διεκδίκησης θα συνεχιστεί, με κάθε διαθέσιμο, θεσμικό μέσο, ώστε να διασφαλιστεί η διατήρηση των ΕΛΤΑ και η στοιχειώδης παρουσία των τραπεζικών υπηρεσιών, σ΄ ένα δήμο, που συνδυάζει επιχειρηματικότητα, τουρισμό και βιομηχανική δράση.

Ποια καταστήματα κλείνουν

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, τα καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν είναι τα εξής:

  • ΑΓΙΑΣ
  • ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡ.
  • ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ (ΘΕΣ 11)
  • ΑΓΙΑΣΟΥ
  • ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
  • ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ
  • ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΥ
  • ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ
  • ΑΓΙΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ
  • ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
  • ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ
  • ΑΓΝΑΝΤΕΡΟΥ
  • ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΑΘΗΝΑΣ
  • ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ
  • ΑΚΡΑΤΑΣ – ΑΙΓΕΙΡΑΣ
  • ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ (ΑΘ 171)
  • ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
  • ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ
  • ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ
  • ΑΛΙΜΟΥ
  • ΑΜΑΡΙΟΥ
  • ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ (2)(CARREFOUR)
  • ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ
  • ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ
  • ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ
  • ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
  • ΑΡΓΑΛΑΣΤΗΣ
  • ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ
  • ΑΡΕΟΠΟΛΗΣ
  • ΑΡΙΔΑΙΑΣ
  • ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
  • ΑΡΝΑΙΑΣ
  • ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ
  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΜΥΚΗΝΩΝ
  • ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
  • ΑΡΧΑΝΩΝ
  • ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙΟΥ
  • ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ
  • ΑΣΤΡΟΥΣ
  • ΑΤΑΛΑΝΤΗΣ
  • ΑΦΑΝΤΟΥ
  • ΑΧΙΛΛΕΙΟΥ (ΚΑΣΤΕΛΛΑΝΩΝ)
  • ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΕΥΒΟΙΑΣ
  • ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ
  • ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ
  • ΒΙ.ΠΕ.Θ.
  • ΒΟΝΙΤΣΑΣ
  • ΒΟΥΛΑΣ
  • ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ
  • ΒΡΑΧΝΑΙΙΚΩΝ
  • ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ
  • ΒΡΥΣΩΝ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ
  • ΓΑΒΑΛΟΥΣ
  • ΓΑΖΙΟΥ
  • ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
  • ΓΑΣΤΟΥΝΗΣ
  • ΓΑΥΡΙΟΥ
  • ΓΕΡΑΚΑ
  • ΓΚΟΥΡΑΣ
  • ΔΑΦΝΗΣ
  • ΔΑΦΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
  • ΔΑΦΝΗΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ
  • ΔΕΛΦΩΝ
  • ΔΕΣΚΑΤΗΣ
  • ΔΗΜΗΤΣΑΝΑΣ
  • ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ ΘΕΣ.
  • ΔΙΣΤΟΜΟΥ
  • ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
  • ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗΣ
  • ΕΛΟΥΝΤΑΣ
  • ΕΡΕΣΟΥ
  • ΕΡΕΤΡΙΑΣ
  • ΕΥΛΑΛΟΥ
  • ΕΦΥΡΑΣ
  • ΖΑΓΟΡΑΣ
  • ΖΙΤΣΑΣ
  • ΘΕΡΜΟΥ
  • ΘΗΣΕΙΟΥ (ΑΘ 18)
  • ΘΟΥΡΙΑΣ
  • ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
  • ΙΑΛΥΣΟΥ
  • ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
  • ΙΕΡΙΣΣΟΥ
  • ΙΤΕΑΣ ΦΩΚΙΔΑΣ
  • ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2
  • ΙΩΝΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  • Κ. Ε. Μ. Π. ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
  • ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ
  • ΚΑΛΑΜΑΚΙΟΥ
  • ΚΑΛΑΜΠΑΚΙΟΥ
  • ΚΑΛΑΜΩΤΗΣ
  • ΚΑΛΛΙΠΟΛΗΣ
  • ΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
  • ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ
  • ΚΑΝΑΛΛΑΚΙΟΥ
  • ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙΟΥ
  • ΚΑΣΣΑΝΔΡΕΙΑΣ
  • ΚΑΤΑΣΤΑΡΙΟΥ
  • ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑΣ
  • ΚΙΑΤΟΥ
  • ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ
  • ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ
  • ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ (ΑΘ 49)
  • ΚΡΕΣΤΕΝΩΝ
  • ΚΡΗΝΙΔΩΝ
  • ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ
  • ΚΥΨΕΛΗΣ (ΑΘ 13)
  • ΛΑΛΑ
  • ΛΕΒΙΔΙΟΥ
  • ΛΕΝΟΡΜΑΝ
  • ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ
  • ΛΕΧΑΙΝΩΝ
  • ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ
  • ΛΙΜΕΝΑ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ
  • ΛΙΜΕΝΑΡΙΩΝ
  • ΛΙΜΝΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
  • ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ
  • ΛΟΥΡΟΥ
  • ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ
  • ΛΥΓΟΥΡΙΟΥ
  • ΜΑΚΡΥ ΓΙΑΛΟΥ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
  • ΜΑΛΙΩΝ
  • ΜΑΝΔΡΑΣ
  • ΜΑΝΤΑΜΑΔΟΥ
  • ΜΑΡΑΘΩΝΑ
  • ΜΑΧΑΙΡΑΔΟΥ
  • ΜΕΘΑΝΩΝ
  • ΜΕΛΙΓΑΛΑ
  • ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
  • ΜΕΤΑΞΑΔΩΝ
  • ΜΕΤΣΟΒΟΥ
  • ΜΗΘΥΜΝΑΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ (ΑΘ 54)
  • ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ
  • ΜΟΥΔΡΟΥ
  • ΜΥΤΙΚΑ
  • ΝΑΟΥΣΑΣ ΠΑΡΟΥ
  • ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ (ΑΘ 14)
  • ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ
  • ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
  • ΝΕΑΣ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ
  • ΝΕΑΣ ΖΙΧΝΗΣ
  • ΝΕΑΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
  • ΝΕΑΣ ΜΗΧΑΝΙΩΝΑΣ
  • ΝΕΑΣ ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΥ
  • ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ
  • ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
  • ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ
  • ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΑΡΤΑΣ
  • ΝΙΚΑΙΑΣ
  • ΝΙΚΗΤΗΣ
  • ΝΥΔΡΙΟΥ
  • ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ
  • ΟΙΑΣ
  • ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ
  • ΠΑΛΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
  • ΠΑΛΛΗΝΗΣ
  • ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗΣ (ΘΕΣ 17)
  • ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ
  • ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ
  • ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ
  • ΠΑΤΡΑΣ 3
  • ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
  • ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
  • ΠΕΤΑΛΙΔΙΟΥ
  • ΠΛΑΤΑΝΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
  • ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ
  • ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ
  • ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ
  • ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ
  • ΠΥΛΑΙΑΣ
  • ΠΥΛΗΣ
  • ΡΑΧΩΝ
  • ΡΟΔΟΥ 2
  • ΣΕΡΒΙΩΝ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ
  • ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ ΣΕΡΡΩΝ
  • ΣΚΑΛΑΣ
  • ΣΚΥΔΡΑΣ
  • ΣΟΥΔΑΣ
  • ΣΟΥΦΛΙΟΥ
  • ΣΟΦΑΔΩΝ
  • ΣΟΦΙΚΟΥ
  • ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΞΑΝΘΗΣ
  • ΣΤΥΛΙΔΑΣ
  • ΣΥΚΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  • ΣΥΚΟΥΡΙΟΥ
  • ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ
  • ΤΖΑΒΡΟΥ (ΣΚΡΙΠΕΡΟΥ)
  • ΤΣΕΠΕΛΟΒΟΥ
  • ΤΥΡΝΑΒΟΥ
  • ΤΥΧΕΡΟΥ
  • ΦΙΛΙΑΤΩΝ
  • ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ
  • ΦΙΛΟΤΙΟΥ (ΧΑΛΚΕΙΟΥ)
  • ΦΙΣΚΑΡΔΟΥ
  • ΦΥΤΕΙΩΝ
  • ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ
  • ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ
  • ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ
  • ΧΑΝΙΩΝ (Κ.Δ.)
  • ΧΟΛΑΡΓΟΥ
  • ΨΑΧΝΩΝ

Στην Αττική κλείνουν:

ΑΛΙΜΟΥ, ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ (2) (CARREFOUR), ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ, ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ, ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ, ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ, ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ, ΓΕΡΑΚΑ, ΔΑΦΝΗΣ, ΔΑΦΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ, ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ, ΘΗΣΕΙΟΥ (ΑΘ 18), ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ, ΚΑΛΑΜΑΚΙΟΥ, ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ, ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙΟΥ, ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ (ΑΘ 49), ΚΥΨΕΛΗΣ (ΑΘ 13), ΜΑΝΔΡΑΣ, ΜΑΡΑΘΩΝΑ, ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ (ΑΘ 54), ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ (ΑΘ 14), ΝΕΑΣ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ, ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ, ΝΙΚΑΙΑΣ, ΠΑΛΛΗΝΗΣ, ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ, ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ, ΧΟΛΑΡΓΟΥ.

ΠΑΣΟΚ: Η δραματική μείωση του δικτύου των ΕΛΤΑ απειλεί την κοινωνική συνοχή

«Κλείνουν άμεσα εκατοντάδες καταστήματα των ΕΛΤΑ σε πολλές αγροτικές και αστικές περιοχές εγείροντας σοβαρά ερωτήματα ως προς τη συμμόρφωση της ΕΛΤΑ Α.Ε. με τις υποχρεώσεις της ως παρόχου καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας», υπογραμμίζει το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής.

Σημειώνει ότι «οι διαδοχικές αποφάσεις αναστολής λειτουργίας ή συγχώνευσης ταχυδρομικών καταστημάτων, χωρίς επαρκή πρόβλεψη για εναλλακτικούς τρόπους εξυπηρέτησης των πολιτών (όπως κινητές μονάδες, τοπικοί πράκτορες ή ψηφιακές υποστηρικτικές δομές),δεν υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και εντείνουν τις συνθήκες ερήμωσης της υπαίθρου». Επισημαίνει δε ότι «οι κάτοικοι αυτών των περιοχών στερούνται πλέον βασικών υπηρεσιών — πληρωμών, αποστολών και παραλαβών, ταχυδρομικών δεμάτων και συναλλαγών μικροχρηματοοικονομικού χαρακτήρα — που συνδέονται άμεσα με την καθημερινή οικονομική και κοινωνική ζωή».

Το ΠΑΣΟΚ υπογραμμιίζει ότι «δεδομένου ότι, τα ΕΛΤΑ δεν αποτελούν απλώς πάροχο ταχυδρομικών υπηρεσιών, αλλά κρίσιμο κρίκο κοινωνικής συνοχής, η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει:

1. Ποια είναι τα καταστήματα των ΕΛΤΑ που έχουν ήδη αναστείλει τη λειτουργία τους ή επίκειται να κλείσουν βάσει του σχεδίου αναδιοργάνωσης της ΕΛΤΑ Α.Ε.;

2. Έχει προηγηθεί αξιολόγηση ή γνωμοδότηση της ΕΕΤΤ σχετικά με τις επιπτώσεις των παραπάνω αποφάσεων στην παροχή της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας;

3. Ποια είναι τα κριτήρια και η διαδικασία λήψης αποφάσεων για τη συγχώνευση ή κατάργηση καταστημάτων ΕΛΤΑ, και αν υπάρχει πρόβλεψη δημόσιας διαβούλευσης με τους οικείους δήμους και περιφέρειες;

4. Πώς διασφαλίζεται ότι οι πολίτες σε απομακρυσμένες, ορεινές και νησιωτικές περιοχές διατηρούν πρακτική πρόσβαση στις ταχυδρομικές υπηρεσίες που ορίζονται από τη σύμβαση του 2022;

5. Προτίθεται το Υπουργείο να επανεξετάσει το υφιστάμενο σχέδιο αναδιάρθρωσης της ΕΛΤΑ Α.Ε., ώστε να μην θιγεί ο καθολικός χαρακτήρας των υπηρεσιών και να ενισχυθεί η παρουσία του Οργανισμού στις τοπικές κοινωνίες;

6. Προτίθεται το Υπουργείο να διασφαλίσει, σε συνεργασία με την ΕΕΤΤ και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τη λειτουργία ενός ελάχιστου εγγυημένου δικτύου ΕΛΤΑ ανά Δήμο;».

Κατόπιν των ερωτημάτων που θέτει, το ΠΑΣΟΚ σημειώνει ότι «η διατήρηση ισχυρού δημόσιου πυρήνα διανομής και εξυπηρέτησης, ο πλήρης ψηφιακός μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ, η διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και ο εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, είναι οι βασικές προϋποθέσεις για καθολική ταχυδρομική εξυπηρέτηση και στήριξη της κοινωνίας».

Επικοινωνία Φάμελλου με Κακλαμάνη για τα ΕΛΤΑ

Όπως έγινε γνωστό από τον ΣΥΡΙΖΑ, σε συνέχεια του αιτήματός του για τη σύγκληση επιτροπών για τα ΕΛΤΑ, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, επικοινώνησε με τον πρόεδρο της Βουλής, κ. Νικήτα Κακλαμάνη. Ο Σ. Φάμελλος ζήτησε η συνεδρίαση των Επιτροπών να πραγματοποιηθεί άμεσα, τη Δευτέρα, εφόσον το αίτημα έγινε δεκτό ομόθυμα και«εν ανάγκη να προστεθεί συνεδρίαση των Επιτροπών, αν δεν είναι δυνατή η αναβολή της συνεδρίασης για το φορολογικό νομοσχέδιο». Ο πρόεδρος της Βουλής δεσμεύτηκε ότι θα επικοινωνήσει με τον αρμόδιο υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Πιερρακάκη, προκειμένου να προγραμματιστεί η συνεδρίαση.

ΚΚΕ: Παράδοση των ΕΛΤΑ σε επιχειρηματικά συμφέροντα

«Να σταματήσει το κλείσιμο καταστημάτων των ΕΛΤΑ. Να διασφαλιστεί ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας τους», ζητάει το ΚΚΕ με ερώτηση που απευθύνει στους συναρμόδιους υπουργούς η Κοινοβουλευτική του Ομάδα.

Όπως αναφέρουν οι βουλευτές, η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), με τη στήριξη της κυβέρνησης, προχωρά σε μαζικό κλείσιμο άνω των 200 ταχυδρομικών καταστημάτων σε όλη τη χώρα, στο πλαίσιο της λεγόμενης «αναδιάρθρωσης» και «εξορθολογισμού» του δικτύου τους.

«Η εξέλιξη αυτή προκαλεί έντονες αντιδράσεις από εργαζόμενους και κατοίκους δεκάδων περιοχών, καθώς οδηγεί σε υποβάθμιση βασικών ταχυδρομικών υπηρεσιών, απώλεια θέσεων εργασίας και παραπέρα ιδιωτικοποίηση του οργανισμού. Η λεγόμενη “αναδιοργάνωση” των ΕΛΤΑ έχει ως βασικό αποτέλεσμα την περαιτέρω συρρίκνωση του δικτύου και των υπηρεσιών τους, με σοβαρές συνέπειες τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για το κοινό. Οι αλλαγές αυτές συνοδεύονται από περικοπές θέσεων εργασίας, εντατικοποίηση, μετακινήσεις προσωπικού, ενώ οι πολίτες, ιδιαίτερα στις αγροτικές και νησιωτικές περιοχές, βλέπουν να αποκόπτονται από απαραίτητες ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες», σημειώνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ.

Οι εξελίξεις αυτές, καταγγέλουν, εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης των ταχυδρομικών υπηρεσιών, στο πλαίσιο της «απελευθέρωσης» της αγοράς και της αναζήτησης «στρατηγικού επενδυτή» για τα ΕΛΤΑ. «Στην πραγματικότητα, πρόκειται για παράδοση ενός κρίσιμου δημόσιου αγαθού στα επιχειρηματικά συμφέροντα, με στόχο τη διασφάλιση της κερδοφορίας του κεφαλαίου και όχι την κάλυψη των λαϊκών αναγκών. Είναι αποτέλεσμα σχεδιασμών που υλοποιούνται βήμα-βήμα εδώ και πάνω από μια δεκαετία, με τη συνέργεια όλων των κυβερνήσεων. Το 2020 η κυβέρνηση της ΝΔ πέρασε τροπολογία που άνοιξε τον δρόμο στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, νομιμοποίησε μαζικές απολύσεις, εισήγαγε τις ατομικές συμβάσεις, διέλυσε τον ενιαίο χαρακτήρα των ΕΛΤΑ, άνοιξε τον δρόμο για το σπάσιμο του δικτύου και την παράδοσή του σε εργολάβους. Νωρίτερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε ανοίξει τον δρόμο, ενέταξε τα ΕΛΤΑ στο Υπερταμείο, ενίσχυσε τη λειτουργία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και προώθησε την αποδόμηση της καθολικής υπηρεσίας», σημειώνει η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ και προειδοποιεί ότι μπροστά σε αυτή την κατάσταση, εργαζόμενοι και τοπικές κοινωνίες, σε πολλές περιοχές της χώρας, οργανώνουν κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις, απαιτώντας να μην κλείσει κανένα κατάστημα, να ενισχυθεί ο οργανισμός με μόνιμο προσωπικό και σύγχρονο εξοπλισμό, ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του λαού. «Οι πρωτοβουλίες αυτές αναδεικνύουν την ανάγκη να λειτουργήσουν τα ΕΛΤΑ ως δημόσια, κοινωνική υπηρεσία και όχι ως πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας. Το ΚΚΕ υπογραμμίζει ότι η διασφάλιση ενός καθολικού, δημόσιου και αξιόπιστου ταχυδρομικού δικτύου αποτελεί κοινωνική ανάγκη και υποχρέωση του κράτους. Αντί για λουκέτα, απολύσεις και ιδιωτικοποίηση, απαιτείται στήριξη των ΕΛΤΑ με επαρκή κρατική χρηματοδότηση, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και βελτίωση των υποδομών, ώστε να εξασφαλίζεται η εξυπηρέτηση όλων των πολιτών, σε κάθε γωνιά της χώρας», αναφέρουν και καλούν την κυβέρνηση να απαντήσει ποια μέτρα θα λάβει ώστε:

-Να διασφαλιστεί ότι καμία περιοχή δεν θα μείνει χωρίς πρόσβαση σε βασικές ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

-Να εξασφαλιστεί η παραμονή όλων των εργαζομένων στις θέσεις τους, χωρίς απολύσεις ή αναγκαστικές μετακινήσεις σε μεγάλες αποστάσεις,

-Να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και να ενισχυθούν οι υποδομές.

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA