Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Γιατί αφαιρέθηκε η ταινία «The Day Shall Dawn» από το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Μουμπάι;

Οι διοργανωτές του Φεστιβάλ επικαλέστηκαν την «τρέχουσα κατάσταση» ως λόγο ακύρωσης. Η μη κυβερνητική οργάνωση Sangharsh κατέθεσε μήνυση κατά του φεστιβάλ υποστηρίζοντας ότι η προβολή της ταινίας του 1959, The Day Shall Dawn (Jago Hua Savera), ήταν πιθανό να προκαλέσει οργή και απείλησαν ότι θα παρεμπόδιζαν την προβολή, αν δεν ματαιωνόταν.

Η κατάσταση είναι τεταμένη από τον Σεπτέμβριο όταν 17 Ινδοί στρατιώτες σκοτώθηκαν από στρατιωτικούς σε επίθεση ανταρτών σε στρατόπεδο κοντά στα διαφιλονικούμενα σύνορα. Η Ινδία κατηγόρησε το Πακιστάν για ανάμειξη και χαρακτήρισε τη γειτονική χώρα «κράτος τρομοκρατών». Η Ινδία στη συνέχεια ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε «επιθέσεις χειρουργικής ακρίβειας» εναντίον στρατοπέδων τρομοκρατών στο Πακιστάν σε αντίποινα.

Μετά την επίθεση, η Ένωση Κινηματογραφικών Παραγωγών της Ινδίας (IMPPA) απαγόρευσε σε Πακιστανούς ηθοποιούς να εργάζονται σε ινδικές ταινίες εωσότου επανέλθει η ομαλότητα. Ο πρόεδρος της οργάνωσης, TP Aggarwal, προχώρησε ακόμα περισσότερο και πρότεινε η απαγόρευση να είναι μόνιμη τονίζοντας ότι «κανένας Πακιστανός δεν θα προσληφθεί από τους παραγωγούς μέλη της IMPPA ποτέ».

Το ινδικό ακροδεξιό πολιτικό κόμμα Maharashtra Navnirman Chitrapat Karmachari Sena ανακοίνωσε ότι όλοι οι Πακιστανοί ηθοποιοί έφυγαν τώρα για την Ινδία. «Σήμερα κανένας Πακιστανός καλλιτέχνης δεν βρίσκεται στη χώρα» ανέφερε ο πρόεδρος του κόμματος Αμέι Κόπκαρ στην εφημερίδα Indian Express

«Δεν ξέρουμε αν έφυγαν πίσω στο Πακιστάν ή στο Ντουμπάι, αυτό που έχει σημασία είναι ότι δεν βρίσκονται στην Ινδία. Οι διαμαρτυρίες μας δεν θα σταματήσουνΤην ημέρα που το Πακιστάν θα σταματήσει τις τρομοκρατικές επιθέσεις, μόνο τότε θα τείνουμε χείρα φιλίας. Μετά τις επιθέσεις, κανένας από τους Πακιστανούς ηθοποιούς δεν προέβη σε καταδίκη τους. Δεν διαμαρτυρόμαστε εναντίον της τέχνης και του κινηματογράφου, διαμαρτυρόμαστε εναντίον των Πακιστανών ηθοποιών», ανέφερε.

Η ταινία The Day Shall Dawn περιγράφει τη ζωή σε ένα ψαροχώρι στο ανατολικό Πακιστάν (σημερινό Μπαγκλαντές) και θεωρείται το πρώτο παράδειγμα νεορεαλισμού στη χώρα. Το 2010 αποκαταστάθηκε και παρουσιάστηκε φέτος στις Κάννες.

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA