«Στη μακρά ιστορία της, που μετράει πάνω από 100 χρόνια, η Vogue έχει περάσει μέσα από πολέμους, κρίσεις και τρομοκρατικές ενέργειες. Η πιο «υψηλή» μας παράδοση είναι να μην κάνουμε ότι δεν βλέπουμε.
Μέχρι και δύο εβδομάδες νωρίτερα, επρόκειτο να εκτυπώσουμε ένα τεύχος που προγραμματίζαμε εδώ και καιρό, και που ενέπλεκε και την L’Uomo Vogue σε ένα δίδυμο project.
Αλλά το να μιλήσουμε για οτιδήποτε άλλο – ενώ άνθρωποι πεθαίνουν, γιατροί και νοσηλευτές ρισκάρουν τη ζωή τους και ο κόσμος αλλάζει για πάντα – δεν είναι στο DNA της Vogue Italia. Κατά συνέπεια, απορρίψαμε το προγραμματισμένο σχέδιο και ξεκινήσαμε από την αρχή.
Η απόφαση να εκτυπώσουμε ένα απολύτως λευκό εξώφυλλο για πρώτη φορά στην ιστορία μας δεν οφείλεται στην έλλειψη εικόνων –αυτές υπάρχουν σε αφθονία. Το επιλέξαμε γιατί το λευκό συμβολίζει τόσα πράγματα ταυτοχρόνως.
Το λευκό είναι, πρώτα απ’ όλα, σεβασμός.
Το λευκό είναι αναγέννηση, είναι το φως μετά το σκοτάδι, είναι το άθροισμα όλων των χρωμάτων.
Το λευκό είναι το χρώμα των στολών που φορούν όσοι έβαλαν τη ζωή τους στην πρώτη γραμμή του μετώπου για να σώσουν τις δικές μας ζωές.
Αντιπροσωπεύει τον χώρο και τον χρόνο για σκέψη, όπως και για το να μείνουμε σιωπηλοί.
Το λευκό είναι για όσους καλύπτουν το κενό διάστημα χώρου και χρόνου με ιδέες, σκέψεις, ιστορίες, στίχους, μουσική και φροντίδα για τους άλλους.
Το λευκό μας υπενθυμίζει ότι μετά την κρίση του 1929 αυτό το άψογο χρώμα υιοθετήθηκε στα ρούχα ως έκφραση αγνότητας για το παρόν και ελπίδας για το μέλλον.
Πάνω απ’ όλα: Το λευκό δεν είναι παράδοση, αλλά ένα λευκό φύλλο που περιμένει να γραφτεί, η σελίδα τίτλου μιας νέας ιστορίας που είναι έτοιμη να αρχίσει».
Emanuele Farneti, αρχισυντάκτης Vogue Italia