Η αρμόδια γερμανική υπηρεσία για τα καρτέλ έκρινε ότι η Facebook καταχράστηκε την κυρίαρχη θέση της στην αγορά, σε μια απόφαση που αμφισβητεί την πρακτική του αμερικανικού μέσου κοινωνικής δικτύωσης να χρησιμοποιεί με στόχο το οικονομικό όφελος τα προσωπικά δεδομένα των 2 δισεκ. χρηστών μέσω στοχευμένης διαφήμισης.
Παρουσιάζοντας τα αρχικά ευρήματα από την έρευνα 20 μηνών, το Ομοσπονδιακό Γραφείο Καρτέλ ανακοίνωσε ότι η Facebook έχει κυρίαρχη θέση μεταξύ των κοινωνικών δικτύων – έναν χαρακτηρισμό που η Facebook απέρριψε ως «ανακριβή».
Η Αρχή εμφανίστηκε αντίθετη στην απαίτηση της Facebook να εξασφαλίζει πρόσβαση σε στοιχεία τρίτων όταν ανοίγει ένας λογαριασμός – περιλαμβανομένων και στοιχείων από τα δικά της προϊόντα WhatsApp και Instagram – καθώς και τον εντοπισμό των ιστοσελίδων στις οποίες μπαίνουν οι χρήστες της.
«Πάνω από όλα, θεωρούμε τη συλλογή στοιχείων εκτός του κοινωνικού δικτύου της Facebook και την ενσωμάτωσή τους στον λογαριασμό του Facebook προβληματική», δήλωσε ο επικεφαλής της Αρχής Αντρέας Μουντ σε ανακοίνωση.
Αυτό συμβαίνει ακόμα και όταν ένας χρήστης του Facebook κλικάρει σε μία σελίδα, η οποία διαθέτει την επιλογή ‘Like’ στο Facebook – ακόμα και όταν o χρήστης δεν κάνει ‘Like’, πρόσθεσε.
Σε απάντησή της, η Facebook είπε ότι η έκθεση «σκιαγραφεί μια ανακριβή εικόνα του Facebook», προσθέτοντας, ωστόσο, ότι θα συνεργαστεί με τη γερμανική έρευνα.
Τα ευρήματα είναι προκαταρκτικά και η αρμόδια Αρχή, που είπε ότι εργάζεται στενά με τις υπηρεσίες για την προστασία των δεδομένων και των καταναλωτών, αναμένει να δημοσιοποιήσει την τελική της απόφαση το νωρίτερο στις αρχές του καλοκαιριού του 2018. Με την ολοκλήρωση της έρευνας, η Αρχή έχει τη δυνατότητα να κλείσει την υπόθεση, να ζητήσει εγγυήσεις από την εταιρία ή να απαγορεύσει ορισμένες πρακτικές.