Για απαξίωση της Βουλής κατηγορεί τον πρωθυπουργό, ο γραμματέας του ΜέΡΑ25 Γιάνης Βαρουφάκης με ανάρτησή του, για την άρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη να απαντήσει σήμερα στην Επίκαιρη Ερώτηση που είχε καταθέσει σχετικά με την αναγνώριση παλαιστινιακού κράτους.
Ο κ. Βαρουφάκης έστειλε επίσης επιστολή στον πρόεδρο της Βουλής Κωσταντίνο Τασούλα , προς τον οποίο εκφράζει την απογοήτευσή του για την στάση του πρωθυπουργού, ενώ κάνει λόγο και για «ευτελισμό και των νομοθετικών διαδικασιών».
«H απαξίωση της Βουλής έχει παγιωθεί ως τακτική Μητσοτάκη. Μαζί με την επιλογή του να σέρνει βουλευτές στα δικαστήρια για απολύτως τεκμηριωμένες απόψεις που ειπώθηκαν από το βήμα της Βουλής, ο κ. Μητσοτάκης επιβεβαιώνει τη φιλοδοξία του να γίνει ο Ορμπάν της Ελλάδας».
«Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Με αίσθημα απογοήτευσης πληροφορηθήκαμε την, για μια ακόμη φορά, άρνηση του πρωθυπουργού να προσέλθει στη Βουλή, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, για να απαντήσει σε Επίκαιρη Ερώτηση πολιτικού αρχηγού. Εντούτοις, η επιλογή αυτή δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς από τις 34 Επίκαιρες Ερωτήσεις που του έχουν υποβληθεί από τους προέδρους των Κοινοβουλευτικών Ομάδων της αντιπολίτευσης έχει απαντήσει σε μόλις τέσσερις, στον ενάμισι χρόνο της τρέχουσας κοινοβουλευτικής περιόδου. Από τις δε 12 Επίκαιρες Ερωτήσεις του υπογράφοντος έχει συζητηθεί μόνο η μία.
Ο Κανονισμός της Βουλής, όμως, προβλέπει (άρθρο 129, παρ. 3) ότι “ο Πρωθυπουργός μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα και σε τουλάχιστον δύο ερωτήσεις, που επιλέγει, απαντά ο ίδιος εκτός αν το θέμα της ερώτησης είναι της αποκλειστικής αρμοδιότητας του Υπουργού, οπότε απαντά εκείνος”.
Πέραν όμως του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με θλίψη παρακολουθούμε τον ευτελισμό και των νομοθετικών διαδικασιών. Πώς αλλιώς μπορεί να χαρακτηριστεί η επεξεργασία, συζήτηση και ψήφιση 98 νομοσχεδίων και 52 διεθνών συμβάσεων, ήτοι 150 στο σύνολο, αποτελούμενων από χιλιάδες σελίδες στις 562 ημέρες της κοινοβουλευτικής περιόδου; Πώς αλλιώς μπορεί να χαρακτηριστεί η κατάθεση εκατοντάδων υπουργικών τροπολογιών, κάποιες εκ των οποίων μάλιστα θα μπορούσαν να αποτελούν αυτοτελή νομοσχέδια, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή προ της ψήφισης του εκάστοτε νομοσχεδίου και συχνά με άσχετες προς το νομοσχέδιο διατάξεις; Πώς διασφαλίζεται η ποιότητα του νομοθετικού έργου όταν παραβιάζονται συστηματικά οι προβλεπόμενες από τον Κανονισμό της Βουλής ελάχιστες προθεσμίες για την ολοκλήρωση ενός νομοσχεδίου (άρθρα89-104);
Τέλος, παρά την υγειονομική κρίση, αλλά και αξιοποιώντας την υγειονομική κρίση για να νομοθετήσει αβρόχοις ποσί, η κυβέρνηση καταθέτει νομοσχέδια και η Βουλή τα ψηφίζει με αμείωτους ρυθμούς, χωρίς να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων των βουλευτών στις κοινοβουλευτικές διαδικασίες. Η δε επιστολική ψήφος εφαρμόζεται γενικευμένα κατά παράβαση του άρθρου 70Α με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τη διασφάλιση της ψήφου του Βουλευτή.
Κύριε Πρόεδρε,
Το ζήτημα δεν είναι οι τύποι. Το ζήτημα είναι ότι οι τύποι υπάρχουν για να διασφαλίζουν την ουσία, που, εν προκειμένω, δεν είναι άλλη από την ποιότητα της δημοκρατίας. Και η ποιότητα της δημοκρατίας σχετίζεται και με τη λειτουργία του κοινοβουλίου. Όταν στα δυο βασικά έργα της Βουλής, την άσκηση ελέγχου στην Κυβέρνηση και την άσκηση νομοθετικού έργου, ισχύει η πραγματικότητα που περιγράφεται παραπάνω, τότε ποια είναι η ποιότητα της δημοκρατίας μας; Και τέλος, πώς εσείς, ως εκ του θεσμικού σας ρόλου, μπορείτε να συμβάλετε στη διαφύλαξη της διακριτότητας Βουλής από την Κυβέρνηση; Θα αναλάβετε, επιτέλους τις ευθύνες που σας αναλογούν;».
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)