Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης με το φακό στους πρόσφυγες

 

Η αντίστροφη μέτρηση για το 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (11-20 Μαρτίου) έχει ήδη αρχίσει, και οι πρώτες πληροφορίες απ’ τον προγραμματισμό είναι ήδη εδώ: τα αφιερώματα της τελευταίας έκδοσης του φεστιβάλ υπό την ηγεσία του Δημήτρη Εϊπίδη, φιλοδοξούν να αναδείξουν σημανικούς δημιουργούς που επαναπροσδιορίζουν το ίδος του ντοκιμαντέρ, καθώς και κρίσιμα θέματα που πρωταγωνιστούν στη σύγχρονη επικαιρότητα.

Φέτος, το φεστιβάλ εστιάζει στο προσφυγικό ζήτημα με το αφιέρωμα «Πρόσφυγες: Απόδραση προς την Ελευθερία;», στα πλαίσια του οποίου θα προβληθούν ταινίες που συνθέτουν ένα πολύπλευρο μωσαϊκό ιστοριών και εικόνων προσφυγιάς από τη Μ. Ανατολή, την Αφρική, αλλά και την Ευρώπη. Ταινίες όπως το This is Exile: Diaries of Child Refugees που εστιάζει σε ανήλικους πρόσφυγες απ’ τη Συρία στον Λίβανο, ή το At Home in the World που παρακολουθεί πέντε πρόσφυγες σε σχολείο του Ερυθρού Σταυρού στη Δανία, για να καταγράψει το τι σημαίνει να χτίζεις μια νέα ζωή, θα εκθέσουν τους προβληματισμούς που θα ψηλαφίσει και η ανοιχτή συζήτηση με θέμα «Καταγράφοντας την προσφυγική κρίση: Μέθοδη, στοίχοι, προκλήσεις και δεοντολογία», συζήτηση που θα πραγματοποιηθεί με τη συμμετοχή σκηνοθετών ενεργών στον παγκόσμιο διάλογο για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Παράλληλα, το φεστιβάλ φέτος τιμά δυο ανατρεπτικούς σκηνοθέτες, με ιδιαίτερη ματιά: Ο Δανός Jon Bang Carlsen κι ο Ιρλανδός Mark Cousins θα παραβρεθούν στη διοργάνωση, για να παρουσιάσουν στους θεατές του φεστιβάλ ταινίες τους όπως το Cats in Riga –ένα πορτρέτο της πρωτεύουσας της Λετονίας μέσα απ’ τις γάτες που περιπλανώνται νωχελικά στους δρόμους της–, ή το The First Movie, όπου παιδιά ενός κουρικού χωριού έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με την κινηματογραφική οθόνη και την έννοια του σινεμά, δυο ντοκιμαντέρ που, το καθ’ ένα με τον τρόπο του, υπογραμμίζει την ικανότητα του κινηματογράφου να αλλάζει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, τόσο εντός όσο κι εκτός της αίθουσας.

Ιωσήφ Πρωϊμάκης

Share
Published by
Ιωσήφ Πρωϊμάκης