Κατά την παρουσίασή τους χθες (Πέμπτη) στη Ρώμη ο ειδικός στον Ντα Βίντσι, καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης Ερνέστο Σολάρι και η γραφολόγος Ιβάνα Μπονφαντίνο είπαν ότι η υπέρυθρη ανάλυση του φιλοτεχνημένου σε κεραμικό έργου (διαστάσεων 20 επί 20 εκ.) αποκάλυψε μια μικρή υπογραφή στη σιαγόνα του προσώπου του αρχαγγέλου: “Da Vinci Lionardo” με χρονολογία, 1471.
Αν επιβεβαιωθεί η γνησιότητά του, τότε θα πρόκειται για το πρωιμότερο σωζόμενο έργο του διασημότερου ζωγράφου της Αναγέννησης, που πρέπει να ήταν 18 ετών όταν το φιλοτέχνησε.
«Έχουμε κάνει ό, τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να ελέγξουμε την προέλευσή του», δήλωσε ο Σολάρι.
«Τα επιστημονικά εργαλεία μας παρείχαν συμπαγείς αποδείξεις, ότι το έργο αυτό είναι του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Πιστεύουμε ότι πιθανότατα πρόκειται για αυτοπροσωπογραφία του Λεονάρντο – ο [αρχάγγελος] Γαβριήλ ήταν σαν ροκ σταρ [εκείνη την εποχή]… οι άνθρωποι ήθελαν να συνδεθούν μαζί του», πρόσθεσε.
Ωστόσο, ο καθηγητής Μάρτιν Κεμπ του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, δήλωσε ότι ο πίνακας αυτός ελάχιστα θυμίζει το θεωρούμενο έως σήμερα πρωιμότερο έργο του Ντα Βίντσι, τον «Ευαγγελισμό» που φιλοτεχνήθηκε το 1472, ή το 1473 και ότι τα μαλλιά του αρχαγγέλου Γαβριήλ δεν είναι καθόλου πειστικά καθώς «θυμίζουν μακαρόνια».
(Πηγή)