Στις ράγες τροχιοδρομείται ο δεύτερος συρμός του Μετρό Θεσσαλονίκης, που έφτασε σήμερα στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας από εργοστάσιο της νότιας Ιταλίας. Ο συρμός αυτός, όπως και ο πρώτος, που είχε φτάσει στη Θεσσαλονίκη στις 15 Μαΐου, έχει τέσσερα βαγόνια και μεταφέρθηκε με καράβι, από την Ιταλία στην Ηγουμενίτσα, όπως εξήγησε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Γιάννης Μυλόπουλος. Από την Ηγουμενίτσα, ο συρμός φορτώθηκε σε δύο τράκτορες και ύστερα από το ταξίδι του τη νύχτα, σε ώρες δηλαδή που δεν υπάρχει μεγάλη κυκλοφορία στο οδικό δίκτυο, έφτασε στην Πυλαία τα ξημερώματα.
«Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, κάθε 2-3 μήνες θα έρχεται ένας νέος συρμός, ώστε μέχρι το τέλος του 2020, οπότε προβλέπεται και να λειτουργήσει το έργο, να έχουν έρθει και οι 18 συρμοί που προβλέπονται στη σύμβαση του Μετρό της Θεσσαλονίκης», σημείωσε ο κ. Μυλόπουλος και πρόσθεσε: «είμαστε, πλέον, ένα βήμα πιο κοντά στην έναρξη των δοκιμαστικών δρομολογίων που θα γίνουν μέσα στο φθινόπωρο, όπως επιβάλλει το χρονοδιάγραμμα του έργου».
Σύμφωνα με τον ίδιο, εδώ και καιρό έχει ολοκληρωθεί ο καθαρισμός του πρώτου συρμού μετά τους βανδαλισμούς που είχαν γίνει, ενώ γνωστοποίησε ότι ολοκληρώθηκε η σκυροδέτηση της πλάκας οροφής στο σταθμό Βενιζέλου.
Όπως είπε, στις αρχές Σεπτεμβρίου θα έχει αποκατασταθεί πλήρως η κυκλοφορία στην Εγνατία και στο ίδιο διάστημα θα ανοίξει και το τμήμα της Βενιζέλου, πάνω από την Εγνατία, που έκλεισε για 2 με 3 μήνες. «Συνεπώς, όσο το έργο προχωρά, τόσο θα αποκαθίσταται η κυκλοφορία στους γύρω δρόμους στην περιοχή Εγνατίας και Βενιζέλου» σχολίασε.
Σε ό,τι αφορά τα γενικά χρονοδιαγράμματα για το Μετρό, υπενθύμισε ότι μετά τη δοκιμαστική λειτουργία από το ερχόμενο φθινόπωρο, θα ξεκινήσει στα τέλη του 2020 η εμπορική λειτουργία, δηλαδή θα παραδοθεί η βασική γραμμή της Θεσσαλονίκης, από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας και τη Νέα Ελβετία μέχρι το νέο σιδηροδρομικό σταθμό και αντιστρόφως. Το καλοκαίρι του 2021 θα δοθεί σε λειτουργία και η γραμμή της Καλαμαριάς, από το σταθμό 25ης Μαρτίου, που είναι το σημείο συνένωσης των δύο γραμμών, μέχρι το σταθμό της Μίκρας.