ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήσεις «φωτιά» στα καύσιμα ενόψει του Πάσχα

Μετά την πρόσφατη απόφαση των χωρών του ΟΠΕΚ να μειώσουν αιφνιδιαστικά την παραγωγή πετρελαίου, η τιμή της βενζίνης συνεχίζει να κινείται ανοδικά, με την αμόλυβδη να κινείται πλέον κοντά στα 2 ευρώ και με την ανησυχία να αυξάνεται ενόψει και της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα την επόμενη εβδομάδα.

Ενδεικτικά, η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων έφτασε την Τετάρτη 5 Απριλίου στα 1,925 ευρώ το λίτρο, από 1,921 ευρώ το λίτρο την Τρίτη και 1,916 ευρώ το Σάββατο.

Αν ο διατηρηθεί αυτός ο ρυθμός αύξησης, τότε την Μεγάλη Πέμπτη η μέση τιμή αμόλυβδης θα φτάσει στα 1,937 το λίτρο, ενώ πιθανές είναι και περαιτέρω αυξήσεις.

Μάλιστα, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πρόεδρος των Πρατηριούχων Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου, ανέφερε πως γενικότερα τα νέα για τη διακύμανση των τιμών στα πετρελαιοειδή δεν είναι ενθαρρυντικά για τους καταναλωτές λόγω της αναστάτωσης που υπάρχει στο χώρο των ορυκτών καυσίμων και κατ’ επέκταση των υγρών καυσίμων.

Όσον αφορά στο υψηλότερο κόστος αγοράς των καυσίμων στα νησιά, ο κ. Παπαγεωργίου επιβεβαίωσε ότι οι ταξιδιώτες του Πάσχα αλλά και οι κάτοικοι των νησιών θα πληρώσουν πιο πολλά για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους.

Επίσης, ο πρώην γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών, Άγγελος Τούντας, μιλώντας στο tvxs, διευκρίνισε ότι «η αύξηση που βλέπουμε τώρα έχει να κάνει με το έτοιμο προϊόν, δεν έχει να κάνει με το βαρέλι. Για να είμαστε ειλικρινείς, η αύξηση και η πτώση της τιμής του βαρελιού δεν έχει να κάνει με την τιμή του έτοιμου προϊόντος. Οι τιμές δηλαδή των καυσίμων που αγοράζουν τα πρατήρια ή που πουλάνε τα διυλιστήρια καθορίζονται -σε ένα μέρος από το χρηματιστήριο του βαρελιού πετρελαίου- αλλά κυρίως από την λεγόμενη τιμή Platts της Μεσογείου. Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι πως τα διυλιστήρια των πέντε χωρών της Μεσογείου (Ελλάδα, Ιταλία, Γαλλία Ισπανία, Πορτογαλία) καθορίζουν τις τιμές της βενζίνης. Έχουν το μαχαίρι, έχουν και το πεπόνι. Να σημειώσω πως τα εν λόγω διυλιστήρια είναι κρατικά μεν “ιδιωτικά” δε».

«Η φορολόγηση των καυσίμων προφανώς κι επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Δυστυχώς όμως βλέπουμε πως οι κυβερνήσεις δεν ενδιαφέρονται. Για παράδειγμα, από 1η Απριλίου αυξήθηκε κατά 15 λεπτά το πετρέλαιο θέρμανσης και πέρασε “στα μουλωχτά”. Κι αυτό για να αυξήσουν τα έσοδα του ελληνικού δημοσίου» τόνισε ο κ. Τούντας.

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA