Categories: ΚΛΠ

Δοκιμή του νέου BMW i3 s Rex 184 ίππων

Η δημιουργία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το νέο πεδίο δράσης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναζητούν τις καλύτερες επιλογές για να δημιουργήσουν νέα μοντέλα μηδενικών ρύπων. Τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη προσπάθεια τους να ολοκληρώσουν τα νέα μοντέλα, είναι η αύξηση της αυτονομίας, η μείωση του βάρους του αυτοκινήτου, το επίπεδο ασφάλειας που παρέχουν στους επιβάτες και στους πεζούς καθώς και ο περιορισμός της τελικής τιμής του αυτοκινήτου.

Ειδικότερα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατίθενται τώρα στην ευρωπαϊκή αγορά έχουν περιορισμένη αυτονομία, λόγω των δυνατοτήτων της συστοιχίας μπαταρίας στην αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας. Η αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες συνήθως δεν ξεπερνά τα 300 χλμ. Δηλαδή ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν μπορεί να καλύψει την απόσταση Αθήνα- Θεσσαλονίκη, με μια πλήρη φόρτιση.

Σε όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα η τιμή πώλησης, βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και είναι απαγορευτική για την πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών. Οι εταιρείες παραγωγής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εκτιμούν ότι οι τιμές θα μειωθούν σημαντικά όταν αυξηθεί ο ρυθμός παραγωγής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και βρεθούν τρόποι να μειωθεί η αξία των ειδικών μπαταριών που φέρουν αυτά τα αυτοκίνητα. Το BMW i3 είναι το πρώτο πολυτελές αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Λανσαρίστηκε το 2014 και πρόσφατα κυκλοφόρησε η ανανεωμένη έκδοση του. Πρόκειται για ένα μοντέλο μηδενικών ρύπων που αποτελεί την βάση για την ανάπτυξη της νέας γκάμας ηλεκτρικών αυτοκινήτων της premium γερμανικής μάρκας.

Η δοκιμή έγινε με το ανανεωμένο BMW i3 Rex. Πρόκειται για την πιο ακριβή εκδοχή του αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το ενδιαφέρον εστιάζεται στο τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων. Φέρει, έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 135 kW/184 ίππων που αποδίδει μέγιστη ροπή 27,4 χλγμ. Το αναβαθμισμένο σύστημα κίνησης περιλαμβάνει τροποποιημένο έλεγχο του μοτέρ και ειδικά κωνικά ρουλεμάν, για περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης ισχύος και της καμπύλης επιδόσεων σε υψηλότερες στροφές. Στα όρια των στροφών του ηλεκτροκινητήρα, τα επίπεδα ισχύος και ροπής είναι μέχρι 40% υψηλότερα από του βασικού μοντέλου BMW i3.

Επιπλέον, το BMW i3s διαθέτει σπορ ανάρτηση με ειδικά εξελιγμένα ελατήρια, αποσβεστήρες και αντιστρεπτικές δοκούς. Επίσης, διαθέτει το πρόγραμμα Driving Experience Control, το οποίο περιλαμβάνει Sport mode. Αυτή η επιλογή ενεργοποιεί την πιο άμεση απόκριση του γκαζιού και του συστήματος διεύθυνσης. Λόγω της άμεσης απόδοσης του ηλεκτρικού μοτέρ, μόλις ενεργοποιηθεί, της καλής αεροδυναμικής και του περιορισμένου βάρους, το τυπικό τεστ 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,9″, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του κατασκευαστή. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα.

Σχετικά με την αυτονομία ο κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι φθάνει τα 280 χλμ. βάσει του κύκλου NEDC και τα 200 χλμ. σύμφωνα με το WLTP, το νέο τρόπο μέτρησης που πλησιάζει τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διαθέτει και έναν δικύλινδρο βενζινοκινητήρα επέκτασης αυτονομίας 38 ίππων, που διατίθεται προαιρετικά και για τις δύο προτάσεις i3 και i3s. Ο κινητήρας ενεργοποιεί μία γεννήτρια που παράγει ισχύ ανάλογα με τις απαιτήσεις, διατηρώντας παράλληλα ένα σταθερό επίπεδο φόρτισης της μπαταρία. Αυτό επεκτείνει τη συνολική αυτονομία του αυτοκινήτου σε καθημερινή χρήση κατά 150 χλμ. Η πλήρως ηλεκτρική αυτονομία του i3s με σύστημα επέκτασης αυτονομίας είναι 220 χλμ. (κύκλος NEDC) και 185 χλμ. στον κύκλο WLTP.

Η δοκιμή έγινε στην Αττική. Το πρώτο στοιχείο που προσλαμβάνει ο οδηγός από το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο υψηλής αξίας είναι η ισχυρή επιτάχυνση μόλις πατήσει το γκάζι. Η επιλογή για την κίνηση του αυτοκινήτου (μπροστά είτε πίσω) γίνεται εύκολα μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στη βάση του τιμονιού. Όσο όμως ο οδηγός εκμεταλλεύεται την ισχυρή επιτάχυνση του αυτοκινήτου, τόσο πιο γρήγορα αδειάζει η μπαταριά. Το όργανο που δείχνει την κατάσταση της μπαταρίας αποτελεί τον σύμβουλο του οδηγού για τον τρόπο χειρισμού του αυτοκινήτου.

Στη δοκιμή εκτιμήθηκε ένα ακόμη πλεονέκτημα, το πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου στη καμπίνα. Ο ηλεκτροκινητήρας δεν παράγει ενοχλητικούς θορύβους και κραδασμούς. Επίσης, χαμηλό παραμένει το επίπεδο θορύβου και όταν ενεργοποιηθεί ο μικρός βενζινοκινητήρας. Όσον αφορά την αυτονομία, του ηλεκτρικού αυτοκινήτου μήκους 4,01 μ., στη δοκιμή με την χρήση όλης της ενέργειας της μπαταρίας και του βενζινοκινητήρα, διανύθηκαν 280 χλμ. Η οδήγηση ήταν προσεκτική στο μεγαλύτερο μέρος της δοκιμής. Η μέση ταχύτητα δεν ξεπέρασε τα 70 χλμ./ώρα, ο κλιματισμός ήταν ρυθμισμένος στους 24 βαθμούς και στην επιλογή Auto, για να περιορισθεί η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.

Σε μικρό αριθμό χιλιομέτρων χρησιμοποιήθηκαν τα φώτα, η δοκιμή έγινε κυρίως τις πρωινές και τις απογευματινές ώρες. Τα περισσότερα χιλιόμετρα έγιναν με έναν επιβάτη, τον οδηγό. Ένα στοιχείο που αξίζει να τονισθεί είναι η οδηγοκεντρική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Πρόκειται για ένα στιβαρό αυτοκίνητο, με καλορυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης και αποδοτικές αναρτήσεις. Η εσωτερική χωρητικότητα είναι ικανοποιητική. Τέσσερις ενήλικες κάθονται άνετα στα βελτιωμένα καθίσματα. Ο αποθηκευτικός χώρος έχει μικρή χωρητικότητα 260 λίτρα. Το BMW i3 s Rex 184 ίππων κοστίζει 53.780 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις αφορούν, την πολύ υψηλή τιμή πώλησης, που δεν επιτρέπει στη πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών να εκμεταλλευτούν τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, την περιορισμένη αυτονομία, που δημιουργεί πρόσθετο άγχος στον οδηγό και δεν επιτρέπει να πραγματοποιηθεί ένα ταξίδι και ο μεγάλος χρόνος φόρτισης των μπαταριών.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA