Οι Ταλιμπάν εξαπέλυσαν επίθεση εναντίον δύο στρατιωτικών βάσεων και τριών σημείων ελέγχου στο βόρειο Αφγανιστάν, η οποία εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξέλιξη και έχει προκαλέσει πολλά θύματα μεταξύ των στρατιωτών, σύμφωνα με αξιωματούχους.
Η επίθεση των Ταλιμπάν ξεκίνησε περίπου τα μεσάνυκτα σε μια περιοχή της επαρχίας Κουντούζ, μεγάλο μέρος της οποίας είναι υπό τον έλεγχο των ανταρτών.
Ο απολογισμός των συγκρούσεων δεν είναι ακόμη γνωστός, όμως στρατιωτικές πηγές δήλωσαν υπό τον όρο της διατήρησης της ανωνυμίας τους ότι υπάρχουν περίπου «σαράντα» νεκροί μεταξύ των στρατιωτών.
«Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες που διαθέτουμε, 10 με 15 στρατιώτες έχουν σκοτωθεί και άλλοι τόσοι έχουν τραυματιστεί, όμως θα διαθέτουμε περισσότερες λεπτομέρειες αργότερα», δήλωσε ο Μοχαμάντ Ράντμανις, εκπρόσωπος του υπουργείου Άμυνας.
«Έχουμε εξαπολύσει αεροπορική επίθεση», πρόσθεσε.
Όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος του 209ου Σώματος Στρατού που καλύπτει όλο το βόρειο Αφγανιστάν, ο Μοχαμάντ Χανίφ Ρεζαγέ, «οι Ταλιμπάν χρησιμοποίησαν εξοπλισμό νυκτερινής όρασης», κάτι που διαθέτουν μόνο «οι ειδικές δυνάμεις» των Ταλιμπάν.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «στόχος ήταν δύο σημεία ελέγχου, τα οποία περιήλθαν στον έλεγχο των Ταλιμπάν και μία στρατιωτική βάση η οποία απώθησε την επίθεση».
Τοπικός διοικητής του στρατού έκανε λόγο για «39 νεκρούς και δέκα τραυματίες», προσθέτοντας ότι οι άνδρες του δεν είναι εξοπλισμένοι με γυαλιά νυκτερινής όρασης, όπως οι Ταλιμπάν.
Η επίθεση σημειώθηκε στην περιοχή Ναστ-ε- Άρσι, μεγάλο μέρος της οποίας είναι ήδη υπό τον έλεγχο των Ταλιμπάν.
Τον Απρίλιο ο αφγανικός στρατός είχε βομβαρδίσει στην περιοχή ένα θρησκευτικό σχολείο στη διάρκεια μιας τελετής απονομής διπλωμάτων: 36 άνθρωποι, εκ των οποίων οι 30 παιδιά, είχαν σκοτωθεί και 71 τραυματίστηκαν, σύμφωνα με έρευνα του ΟΗΕ.
Οι αρχές είχαν ανακοινώσει ότι στόχος τους ήταν μια συγκέντρωση αξιωματούχων των Ταλιμπάν που είχαν πάει στην περιοχή από το Πακιστάν.
Οι ερευνητές του δεν έχουν καταφέρει να επιβεβαιώσουν ότι ήταν παρόντες στο σχολείο Ταλιμπάν την ημέρα του βομβαρδισμού.
ΑΠΕ-ΜΠΕ