Το In-Edit, το μεγαλύτερο φεστιβάλ μουσικού ντοκιμαντέρ στον κόσμο, συμμετέχει στη μεγάλη γιορτή της Jazz στην Αθήνα, προλογίζοντας το 21ο Athens Jazz, Women in Jazz, με ένα τριήμερο open-air προβολών μουσικών ντοκιμαντέρ και live music shows αφιερωμένο στις γυναίκες και τη μουσική, από τις 20 έως τις 22 Μαΐου στο Πάρκο Ελευθερίας.
Λίγες μέρες μετά την δυναμική επιστροφή του στη Θεσσαλονίκη, το In-Edit Greece έρχεται στην Αθήνα για να γιορτάσει τη Jazz, συμπράττοντας, με ένα ειδικό αφιέρωμα, με το 21ο Athens Jazz και την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων. Το In-Edit φτάνει στην Αθήνα για να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα. Να μας παρασύρει στα παρασκήνια των μεγαλύτερων μουσικών σκηνών παγκοσμίως και να μας διηγηθεί τις πιο συγκλονιστικές ιστορίες γυναικών που άφησαν ανεξίτηλο το σημάδι τους στην ιστορία της μουσικής.
Στις αποσκευές του φέρει τρία μουσικά ντοκιμαντέρ με πρωταγωνίστριες σπουδαίες γυναίκες μουσικούς. Γυναίκες που αψηφώντας τα στερεότυπα και τα κατεστημένα της εποχής τους πρωτοστάτησαν στη μουσική σκηνή και μίλησαν ανοιχτά για τα πιο σημαντικά ανθρωπιστικά ζητήματα. Γυναίκες που ξεπέρασαν ακραίες δυσκολίες προκειμένου να διαμορφώσουν την καριέρα, την ταυτότητα και την κληρονομιά τους με τους δικούς τους όρους. Γυναίκες που βίωσαν την απόλυτη καταξίωση αλλά και την πιο σφοδρη σύγκρουση με την ιστορία. Γυναίκες ακτιβίστριες και πολιτιστικά είδωλα, μα πάνω από όλα γυναίκες μουσικοί!
Αρχειακό υλικό και συνεντεύξεις των ίδιων των πρωταγωνιστριών, μαρτυρίες των πιο κοντινών τους ανθρώπων και φυσικά…πολλή μουσική, συνθέτουν αυτές τις δυνατές ιστορίες με πρωταγωνίστριες τη Billie Holiday, την Patti Smith και την Λίλας, μέλος των Slave to Sirens, της πρώτης all-female thrash metal μπάντας στη Μέση Ανατολή. Στο πλάι τους θα βρεθούν τρεις νέες γυναίκες μουσικοί, οι οποίες θα σκορπίσουν μουσική και εκτός οθόνης. Έτσι η ταραχώδης ζωή και τα εξομολογητικά τραγούδια της Billie Holiday, η ποιήτρια Patti Smith και οι μαχήτριες Sirens θα συναντηθούν μουσικά με τη Νεφέλη Φασούλη, τη Sophie Lies και τη VASSIŁINA.
H Νεφέλη Φασούλη, με όχημα την αγάπη της για τη jazz, θα είναι αυτή που θα προσκαλέσει με τη φωνή και τα τραγούδια της στη σκηνή τη μεγάλη βασίλισσα της jazz, Billie Holiday. Ο πολυσυλλεκτικός ήχος, οι στίχοι που σκάβουν τις επιφάνειες και εισχωρούν στο βάθος ενός νεοσύστατου post-youth πυρήνα, αλλά και η ολόγιομη ακριβής ερμηνεία της Sophie Lies, θα συνοδεύσει την Patti Smith, ενώ εξισορροπώντας αισθητικά στοιχεία της ποπ µε σκοτεινές ηλεκτρονικές επιρροές, η VASSIŁINA θα δημιουργήσει ένα punk µελαγχολικό ηχοτοπίο ακροβατώντας ανάµεσα στο χάος και στην dance σκηνή για να συναντήσει τις Sirens.
Το IN-EDIT Festival, το μεγαλύτερο φεστιβάλ μουσικού ντοκιμαντέρ στον κόσμο, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Βαρκελώνη το 2007 και έκτοτε διοργανώνεται σε διάφορες πόλεις σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων στο Άμστερνταμ, το Λονδίνο, το Βερολίνο, το Σάο Πάολο, το Σαντιάγο ενώ στην Ελλάδα παρουσιάζεται από την Parenthesis στην Θεσσαλονίκη, ενώ προετοιμάζεται να παρουσιάσει το πρόγραμμά της και στην Αθήνα. Το In-Edit δεν είναι απλώς ένα φεστιβαλ, είναι το παρασκήνιο του μουσικού κόσμου. Καταγράφει με την ίδια ειλικρίνεια τις στιγμές δόξας αλλά και τις εντάσεις τις αποτυχίες και τις συγκινήσεις. Καταγράφει τον παγκόσμιο χαρακτήρα της μουσικής αλλά και την αλλαγή των αποχρώσεών της ανάλογα με τη χώρα, την πόλη ή τη γλώσσα. Σε αυτό το ταξίδι του, κάνει ακόμη μια στάση στην Αθήνα με αφορμή το 21ο Athens Jazz που μετράει αντίστροφα.
Ραντεβού, λοιπόν, στο Πάρκο Ελευθερίας.
Πάρτε μαζί σας μαξιλαράκια, στρωματάκια, σεντόνια, ψάθες και ό,τι άλλο χρειάζεστε για να νιώσετε άνετα…θα καθίσουμε κάτω!
Σας περιμένουμε όλους!
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
20.05.2022
20.30 | Νεφέλη Φασούλη
21.30 | Προβολή | Billie (James Erskine, 2019, ΗΠΑ, 96’)
21.05.2022
20.30 | Sophie Lies
21.30 | Προβολή | Patti Smith: Electric Poet (Sophie Peyrard & Anne Cutaia, 2022, Γαλλία, 54’)
22.05.2022
20.30 | VASSIŁINA
21.30 | Προβολή | Sirens (Rita Baghdadi, 2022, ΗΠΑ & Λίβανος, 77’)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Είσοδος ελεύθερη
20-22 Μαΐου 2022
Πάρκο Ελευθερίας
Διοργάνωση: Parenthesis
ΤΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
Billie
(James Erskine | 2019 | USA | 96 min.)
Για την αυτοκρατορική θέση και κεφαλαιώδη σημασία της Μπίλι Χόλιντεϊ στην ιστορία της μουσικής έχουν γραφτεί, ασφαλώς, πολλά. Για την ταραχώδη και τραγική ζωή της, όμως, από τα βάναυσα παιδικά της χρόνια μέχρι τον πρόωρο θάνατό της σε ηλικία 44 ετών, τα ερωτηματικά παραμένουν άφθονα μέχρι σήμερα. Τις απαντήσεις επιχειρεί να δώσει τώρα ένα πολύτιμο ντοκιμαντέρ, αντλώντας από αμέτρητες ώρες ηχογραφημένων συνεντεύξεων με στενούς φίλους, συγγενείς και σπουδαίους συνεργάτες της (όπως ο Tσαρλς Μίνγκους, Κάουντ Μπέισι και ο Τόνι Μπένετ), οι οποίες χρονολογούνται από τη δεκαετία του ‘70 κι όμως έρχονται για πρώτη φορά στο φως, από σπάνιες εξομολογήσεις της ίδιας της Lady Day και από αρχειακό υλικό που προκαλεί ανατριχίλες, συλλαμβάνοντας κάτι από το συγκλονιστικό ερμηνευτικό της μεγαλείο.
Patti Smith Electric Poet
(Sophie Peyrard, Anne Cutaia | France | 2022 | 54 min.)
Η Πάτι Σμιθ προσγειώνεται σε ηλικία είκοσι δύο ετών στη Νέα Υόρκη, πάνω στις στάχτες της μετα-χίπικης κουλτούρας, και διαταράσσει όλες τις νόρμες: τις κοινοτοπίες του ροκ εν ρολ, την υπερβολικά πεζή ποίηση, την ολοένα και πιο ελιτίστικη κουλτούρα και την περιοριστική ιδέα του φύλου. Στη διάρκεια της πεντηκονταετούς καριέρας της, κάνοντας μόνο μία εμπορική επιτυχία, κατόρθωσε το ακατόρθωτο: έμεινε στη συλλογική μνήμη ως ζωντανός θρύλος, χωρίς να απομακρυνθεί ποτέ από το κοινωνικό περιθώριο. Ως γνήσια εκπρόσωπος της πανκ ιδεολογίας, αντιμετωπίζει την τέχνη ως πολιτική δύναμη και την ελευθερία ως αναγκαιότητα.
Sirens
(Rita Baghdadi | 2022 | USA, Lebanon | 77 min.)
Η Λίλας και τα υπόλοιπα μέλη της thrash metal μπάντας Slave to Sirens (η Σέρι, η Μάγια, η Άλμα και η Τατιάνα) ζουν με μεγάλα όνειρα και ελάχιστες ευκαιρίες κάπου στα περίχωρα της Βηρυτού. Όταν η μπάντα τους εμφανίζεται σε ένα βρετανικό μουσικό φεστιβάλ αλλά δεν βρίσκει την απήχηση που περίμεναν, η Λίλας επιστρέφει στον Λίβανο πιο ευάλωτη από ποτέ. Παράλληλα, η περίπλοκη φιλία μεταξύ της Λίλας και της έτερης κιθαρίστριας, της Σέρι, αρχίζει σιγά σιγά να ραγίζει. Το μέλλον της μπάντας, της χώρας και των ονείρων της είναι αβέβαιο και η Λίλας διχάζεται. Πρέπει να αποφασίσει πώς θα χειριστεί τον ηγετικό της ρόλο, και όχι μόνο ως frontwoman της μπάντας, αλλά και ως νεαρή γυναίκα που παλεύει να αυτοπροσδιοριστεί εντός των συνόρων του Λιβάνου, μιας περιοχής της Μέσης Ανατολής τόσο σύνθετης όσο και ο ψυχισμός κάθε μέλους της μπάντας.