ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

MedPhoto 5: CLIMATE WARS – Critical Archives VI: We Can’t Breathe

Το MedPhoto Festival παρουσιάζει την 5η κατά σειρά διοργάνωσή του υπό τον τίτλο CLIMATE WARS. Κεντρική εκδήλωση του φεστιβάλ θα είναι η διεθνής έκθεση φωτογραφίας Critical Archives VI: We Cant Breathe, που θα παρουσιαστεί στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης στο Ρέθυμνο, σε επιμέλεια της Πάσκουα Βοργιά και του Δημήτρη Κεχρή και καλλιτεχνική διεύθυνση της Μαρίας Μαραγκού και του Παύλου Φυσάκη.

H έκθεση εστιάζει στην κλιματική και βιοσφαιρική κρίση και στις κοινωνικοπολιτικές παραμέτρους που την συνοδεύουν. Στην αφετηρία τού προβληματισμού βρίσκονται οι ακραίοι και επικίνδυνοι τρόποι εκμετάλλευσης των φυσικών πόρων και η εκτεταμένη εξαφάνιση οικοσυστημάτων, που έχουν ως συνέπεια την επιδείνωση των συνθηκών διαβίωσης ολοένα και μεγαλύτερου μέρους τού πληθυσμού τής Γης, καθώς και την «ασφυξία» όλων των έμβιων όντων τού πλανήτη.

Φυσική διαφυγή πετρελαίου στον ποταμό Σμόλιτσα, Ήπειρος, Ελλάδα, 2021, από το έργο Under Pressure, Πηνελόπη Θωμαΐδη

Η διασταύρωση της σύγχρονης τέχνης με την έρευνα και τη θεωρία έχει φέρει στο προσκήνιο βαθύτερες πτυχές τού προβλήματος. Έτσι, κεντρική θέση στην έκθεση θα έχουν έργα που προτεραιοποιούν έννοιες όπως η οικοκτονία και η κλιματική δικαιοσύνη, οι οποίες αναδεικνύουν το ότι δεν είναι όλοι οι άνθρωποι εξίσου υπαίτιοι για την κλιματική κρίση, καθώς και έργα που φέρνουν στο φως φαινόμενα όπως η χρηματιστηριοποίηση της ενέργειας ή επικεντρώνονται στη δυσανάλογη επιβάρυνση των χωρών τού Παγκόσμιου Νότου.

On Carbon Emissions, από τη σειρά Excessocenus, Bruno Morais και Cristina De Middel / Magnum Photos, 2018

Αντιμετωπίζοντας τα περιβαλλοντικά ζητήματα όχι ως κάτι αυτοτελές αλλά σε συνάρτηση με τις κινήσεις και τους μηχανισμούς τού διεθνούς κεφαλαίου, τον πόλεμο και την αποικιοκρατική αντίληψη της Δύσης, το MedPhoto φιλοξενεί φωτογραφικές σειρές, ντοκιμαντέρ και ερευνητικές εργασίες που μελετούν το πώς συνδέεται η οικολογική καταστροφή με την εργασιακή εκμετάλλευση, το προσφυγικό ζήτημα και τους πατριαρχικούς μηχανισμούς ελέγχου. Στο πλαίσιο του ερευνητικού προσανατολισμού τής διοργάνωσης θα δοθεί έμφαση στη χαρτογράφηση εναλλακτικών προσεγγίσεων της σχέσης τού ανθρώπου με τη φύση, υπό το πρίσμα της πολιτικής οικολογίας, του οικοφεμινισμού και της αποανάπτυξης.

The last time there was as much carbon dioxide in the atmosphere as there is today, humans didn’t exist, Oliver Ressler, 2020
Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και των Àngels (Βαρκελώνη) και The Gallery Apart (Ρώμη)

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες/ιδες:

Ursula Biemann, Πέτρος Γιαννακούρης, Μαρίνα Γιώτη, Βαγγέλης Δασκαλάκης, Μιχαηλάγγελος Βλάσσης Ζιάκας, Sophie Gerrard, Πηνελόπη Θωμαΐδη, Κώστας Καψιάνης, Νίκος Μάρκου, Γιώργος Μουτάφης, Cristina de Middel & Bruno Morais, Oliver Ressler, Zied Ben Romdhane, Jonas Staal, Ian Teh

Στην έκθεση εκτίθενται βιβλία των: Makeda Best, Matt Dunne, Mitch Epstein, Stuart Franklin, Fazal Sheikh

Συνδιοργάνωση: KOLEKTIV8, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης

Με την οικονομική υποστήριξη:
Υπουργείο Πολιτισμού

Με την ευγενική υποστήριξη:
Δήμος Ρεθύμνου, Περιφέρεια Κρήτης, Ίδρυμα Ιωάννου Κωστόπουλου, Ινστιτούτο Cervantes, Πρεσβεία τής Ελβετίας στην Ελλάδα

Χορηγοί:
Minoan Lines, Menta City Boutique Hotel

Mixed computer scrap in a recycling yard in Bangalore, the IT capital of India, από τη σειρά E-wastelands, Sophie Gerrard

Εγκαίνια: 19 Ιανουαρίου 2024, 7.30 μ.μ.
Τόπος: Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, Μεσολογγίου 32, Ρέθυμνο
Διάρκεια έκθεσης: 19 Ιανουαρίου – 29 Μαρτίου 2024
https://medphoto.gr/
https://www.facebook.com/medphotofest
info@medphoto.gr
minimatik

Share
Published by
minimatik